مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد:

۹۹.۹ درصد پرونده‌های تعزیراتی در گیلان رسیدگی شد

مرتضی امینی، مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: از ابتدای سالجاری با رسیدگی به ۲۰ هزار و ۴۱۴ پرونده، ۹۹.۹ درصد پرونده‌ها رسیده به این مجموعه مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: از ابتدای سالجاری با رسیدگی به ۲۰ هزار و ۴۱۴ پرونده، ۹۹.۹ درصد پرونده‌ها رسیده به این مجموعه مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

مرتضی امینی افزود: از ابتدای امسال ۲۰ هزار و ۴۱۴ پرونده در شعب رسیدگی بدوی تعزیرات حکومتی تشکیل شد که فقط ۱۴۹ پرونده باقی مانده است.

وی افزود: برای متخلفان پرونده‌های رسیدگی شده رای محکومیت صادر و در مجموع به پرداخت ۱۱ هزار و ۸۲۸ میلیارد و ۷۹۱ میلیون و ۲۹۶ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

امینی گفت: علاوه بر این ۱۶ هزار و ۷۱۰ پرونده در واحدهای اجرایی احکام تعزیرات حکومتی گیلان تشکیل شد که از این تعداد نیز ۱۶ هزار پرونده یعنی ۹۹ درصد رسیدگی و مختومه شد و در مجموع ۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال جریمه طی آرای محکومیت صادره از متخلفان این پرونده‌ها وصول شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به عملکرد گشت‌های سیار در استان بیان کرد: طی امسال یک هزار و ۶۱۷ اکیپ گشت، ۱۵ هزار و ۳۹۳ مورد بازرسی انجام دادند که در جریان این بازرسی‌ها ۲ هزار و ۸۴۴ واحد متخلف شناسایی شدند.

وی در مورد پرونده‌های تشکیل شده در بخش آرد و نان نیز گفت: در این مدت سه هزار و ۵۳۴ پرونده در خصوص آرد و نان تشکیل شد که سه هزار و ۵۳۱ پرونده مختومه و متخلفان به پرداخت حدود ۵۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۲۱۸ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

امینی در ادامه خاطرنشان کرد: عمده تخلفات پرونده‌های تشکیل شده در بخش آرد و نان شامل؛ کم‌فروشی، عدم رعایت ساعت پخت در ایام تعطیلات، عرضه خارج از شبکه، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و گران‌فروشی بود.

وی در مورد پرونده‌های تشکیل شده در نظارت بر بازار مرغ و تخم مرغ هم گفت: در این بخش به صورت ویژه ورود کرده‌ایم و از ابتدای امسال با تعداد ۵۲۵ اکیپ گشت و ۱۸۹۹ بازرسی ۲۵۸ واحد متخلف شناسایی شد که ۱۲۵۰ پرونده تشکیل شد که ۱۲۴۸ مورد مختومه و متخلفان به ۲۳۹ میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۳۸۶ هزار ریال جریمه محکوم شدند که عمده تخلفات نیز، عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی، عدم درج قیمت، صادر نکردن فاکتور و احتکار بود.

امینی در بحث پرونده‌های تعهدات ارزی نیز عنوان کرد: ۱۰۹ پرونده در این بخش تشکیل شد که از این تعداد ۱۱۴ مورد مختومه و برای ۴۸ نفر محکومیت صادر شد که میزان جرائم صادر شده برای این افراد نیز دو هزار و یکصدو پنجاه میلیارد ریال و اعاده عین ارز بود.

Share