مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد:

محکومیت بیش از ۲ میلیارد ریالی کالای قاچاق در گیلان

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از کشف کالای قاچاق در حوزه لوازم بهداشتی و آرایشی و لوازم خانگی در چند روز اخیر و جریمه ۲ میلیاردی متخاطیان این پرونده‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مرتضی امینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تداوم برخورد با متخلفان اقتصادی در گیلان اظهار کرد: بازرسان اداره صمت استان طی بازرسی از واحد صنفی در رشت مقادیری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف کردند که پس از تهیه صورت‌جلسه گزارش مزبور به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان مصرف انسانی کالاهای مکشوفه را فاقد صلاحیت دانست، افزود: پس از احضار متهم و استماع دفاعیات وی و وصول جوابیه استعلام از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شعبه اتهام انتسابی را وارد دانست.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان متخلف را علاوه بر ضبط و دستور امحای کالای مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۹۷۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال محکوم کرد.

وی همچنین از ظن مأمورین پلیس آگاهی شهرستان خمام در حین گشت‌زنی در سطح شهر به یک خودروی نیسان خبر داد و بیان کرد: پس از توقف و بازرسی از خودروی نیسان، مأمورین پلیس آگاهی شهرستان خمام موفق به کشف مقادیری متنابهی کالای قاچاق شدند که پس از تهیه صورت‌جلسه گزارش به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

امینی با اشاره به رد توضیحات و دفاعیات متهم پرونده کالای قاچاق لوازم‌خانگی شامل گاز رومیزی و هود آشپزخانه گفت: شعبه اتهام انتسابی را وارد دانسته و متخلف را علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به مجازات نقدی یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ۱۴ هزار ریال محکوم کرد.

Share