امام جمعه خمام؛

استاندار گیلان به پروژه های نیمه تمام فرهنگی خمام توجه کند | فساد خطرناک‌تر از ویروس کرونا است

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه ویروس فساد خطرناک‌تر از ویروس کرونا است، گفت: مبارزه قاطعانه با فساد موجب می‌شود تا روح امید و اعتماد به نظام و ساختارها و کارآمدی نظام تقویت و افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام «هادی حبیبی» در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهارکرد: الحمدالله برنامه‌های مفید و تاثیرگذاری در ایام میلاد امام رضا (ع) در خمام به همت هسته‌ها و گروه‌های فرهنگی برگزار شد.

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه یکی از نکات برجسته دوران امام رضا (ع) طرح ولیعهدی امام، توسط توسط مأمون بود، افزود: مامون با این کار می‌خواست مبارزات شدید شیعیان را به عرصه سیاسی بی‌خطر تبدیل کند و مطالبه تشیع مبنی بر غاصبانه بودن خلافت اموی و عباسی را تخطئه کند.

وی با اشاره به اینکه مامون با این کار می‌خواست فعالیت‌های امام رضا (ع) را کنترل و سلحشوران علوی را به سیطره خود درآورد، تصریح‌کرد: ایجاد فاصله میان مردم و امام رضا (ع) و کسب وجهه و حیثت معنوی برای خودش از دیگر اهداف مامون برای ولیعهدی امام بود.

حجت‌الاسلام حبیبی گفت: امام رضا (ع) با هوشمندی، عدم دخالت در شئونات حکومت، ارتباط گیری با مردم را شروط خود در پذیرش ولیعهدی مطرح کرد.

خطیب نماز جمعه خمام با بیان‌اینکه خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، آمار فوتی‌های کرونا به حداقل رسیده است، ادامه داد: در این رابطه از تلاش‌های دولت و کادر درمانی به خاطر مبارزه با ویروس کرونا و به حداقل رساندن فوتی‌های ناشی از این بیماری تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ویروس فساد را خطرناک‌تر از ویروس کرونا دانست و افزود: همانطورکه دولت در ایام انتخابات مطرح کردند و در ادامه هم شروع کردند مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی است.

حجت‌الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه مبارزه قاطعانه با فساد موجب می‌شود تا روح امید و اعتماد به نظام و ساختارها و کارآمدی نظام تقویت و افزایش یابد، تصریح‌کرد: مبارزه قاطعانه با فساد از سوی دست‌اندرکاران و قوای سه‌گانه موجب می‌شود تا مطالبه عدالت به مطالبه عمومی تبدیل شود.

امام جمعه خمام اضافه‌ کرد: اگر جلوی مفسدان اقتصادی گرفته نشود ریشه می‌دواند و بخش‌های مختلف جامعه را درک می‌کند.

وی با بیان‌اینکه برای انجام کارهای فرهنگی و تحقق نرم‌افزارهای فرهنگی نیاز به سخت‌افزار و مراکزی داریم تا کار فرهنگی انجام دهیم، ادامه داد: در شهر خمام ساختمان‌های فرهنگی داریم که چند سال است شروع شده ولی هنوز تکمیل نشده است.

حجت‌الاسلام حبیبی تصریح‌کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چندین سال است نیمه کاره مانده و مهم‌تر از آن دبیرستان ۱۲ کلاسه پاسداران که ازسال ۹۱ ساخت آن آغاز شده و با تغییر چندین پیمانکار هنوز افتتاح نشده که از استاندار و اداره نوسازی آموزش و پرورش گیلان خواستاریم این موضوعات را پیگیری کنند.

Share