در مراسم رسم جوانمردی؛

آرمان: تمامی ورزشکاران و قهرمانان ما جوانمرد هستند و منش پهلوانی دارند

جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در نخستین جشنواره رسم جوانمردی گفت: تمامی ورزشکاران و قهرمانان ما جوانمرد هستند و منش پهلوانی دارند و به عنوان الگو و اسوه در جامعه مدنظر قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، برگزیدگان ورزش استان امروز در نخستین جشنواره “رسم جوانمردی” تجلیل شدند.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان: تمامی ورزشکاران و قهرمانان ما جوانمرد هستند و منش پهلوانی دارند

جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در نخستین جشنواره رسم جوانمردی که با معرفی برترین‌های فرهنگ ورزش در سالن نامجوی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) و با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، فرمانده سپاه قدس گیلان، نمایندگان مجلس ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان، روسا و ارکان هیات‌های ورزشی در سالن نامجوی رشت برگزار شد، اظهار داشت: انسانها در طول حیاتشان فعالیت‌های کوچک و بزرگ مختلفی را انجام می‌دهند اما تمامی این اقدامات و فعالیت‌ها زمانی ماندگار است که برگرفته از آموزه‌های اخلاقی باشد و همچنین در کشور عزیزمان علاوه بر اخلاق مداری برگرفته از آموزه‌های اسلامی نیز باشد.

وی افزود: مطمئن هستیم که تمامی ورزشکاران و قهرمانان ما جوانمرد هستند و منش پهلوانی دارند و به عنوان الگو و اسوه در جامعه مد نظر قرار می‌گیرند.

آرمان اضافه کرد: برای پاسداشت اخلاق در جامعه ورزش باید الگوسازی کنیم و قهرمانان ما باید الگوی اخلاقی و رفتاری خوبی برای نوجوانان و جوانان باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان ضمن قدردانی از تمامی فعالان حوزه ورزش گفت: یاد و خاطره شهدای ورزشکار استان گیلان را نیز گرامی می‌داریم و انشاالله در آینده مراسم گرامیداشت شهدای ورزشکار با همکاری استانداری گیلان، اداره کل ورزش و جوانان گیلان و نهادهای متولی برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک صعود غرور آفرین تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی و چوکای تالش به لیگ‌های بالاتر عنوان کرد: این آرزوی تمامی هواداران و مردم استان بود که در لیگ برتر نماینده‌ای از باشگاه‌های فوتبال استان داشته باشیم و امیدواریم که سایر تیم‌های گیلان نیز بتوانند با تلاش موثر به موفقیت دست یابند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان تصریح کرد: استان گیلان دارای پتانسیل بسیاری در زمینه ورزش قهرمانی است و اداره کل ورزش و جوانان گیلان آنچه که در توان دارد برای رفع موانع حوزه ورزش در تمامی رشته‌ها و حمایت از هیات‌های ورزشی به کار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همدلی، انسجام و همفکری در استان، ورزش گیلان به جایگاه واقعی خود برسد.

دلخوش: ورزش موجب نشاط و شادابی جسمی و روحی است

سید کاظم دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در جشنواره رسم جوانمردی با بیان اینکه ورزش موجب نشاط و شادابی جسمی و روحی است، اظهار داشت: همه نمایندگان مجلس استان گیلان همواره سعی کرده‌اند که به جایگاه خوب و قوی ورزش استان کمک کنند و حمایت از ورزش علی الخصوص ورزش بانوان نیز یکی از موارد مورد پیگیری نمایندگان استان است.

وی افزود: ورزش تنها رشته فوتبال نیست اگر چه که تیم‌های ملوان بندر انزلی و چوکای تالش برای استان افتخار آفرینی کرده‌اند اما ورزش‌های دیگر را نیز باید در نظر بگیریم و حمایت کنیم و امیدواریم که ورزش استان گیلان در تمامی رشته‌ها به جایگاه واقعی خود برسند.

دلخوش گفت: این آمادگی در نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که در کنار اداره کل ورزش و جوانان گیلان، ورزش گیلان را حمایت کنند و موانع را مرتفع سازند.

امروز هر انسان آزاده‌ای در برابر قدرت‌های مستکبر نظیر رژیم صهیونیستی بایستد، جوانان دنیای اسلام او را می ستایند

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در نخستین جشنواره ملی رسم جوانمردی که در سالن نامجوی رشت برگزار شد، اظهار داشت: جوانان و ورزشکاران خوب کشورمان شرایط حاکم بر دنیای امروز یعنی ایستادگی در برابر قدرت‌های زر و زور را درک می‌کنند و درود بر جوانان ورزشکاری که به ملیت و آیین ملت‌ها می‌اندیشند.

وی با اشاره به‌عدم حضور و بازی نمایندگان ورزش کشورمان در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی در میادین بین المللی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی غده‌ی چرکین در درون دنیای اسلام است و آن جوان ورزشکاری که حاضر می‌شود تا با این غده چرکین در صحنه‌های بین المللی ورزش با به رسمیت نشناختن این کشور وعدم حضور در میدان رقابت، به ستیز برخیزد مایه فخر ملت‌های اسلامی و بلکه ملت‌های آزاده دنیاست.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: امروز هر انسان آزاده‌ای در برابر قدرت‌های مستکبر نظیر رژیم صهیونیستی بایستد جوانان دنیای اسلام او را می‌ستایند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد: از خداوند متعال برای ملت ایران، جوانان غیور کشورمان و تمامی کسانی که متولی ارتقای جامعه ایرانی و اسلامی هستند بهروزی و سلامتی مسئلت دارم.

لازم بذکر است در این جشنواره از پیشکسوتان و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی، مجید جهانپور، مهری فلاحی، سید جلال حسینی، علیرضا جهانبخش، محمد رهبری، بهمن صالح نیا، فردین معصومی، نظام دودل، مهدی اکبری‌پور بر اساس شاخصهای اعلام شده از سوی وزارت ورزش و جوانان و داوریهای انجام شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان گیلان و همچنین خانواده شهیدان ورزشکار محمود قلی‌پور، امیر رضا علیزاده و حسن عضدی تجلیل شد.
همچنین در این مراسم از سوی جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از زحمات سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان به پاس زحمات و خدمات ارزنده ایشان در ایام همه گیری ویروس کرونا با اهدا لوح تقدیر و هدیه قدردانی کرد.
یادآور میشود از سوی مهر علی باران چشمه رییس فدراسیون ورزشهای زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و دبیر ستاد فرهنگ پهلوانی شال مروج پهلوانی به سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان به پاس زحمات و خدمات ارزنده ایشان اهدا شد.

گفتنی است این مراسم توسط اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و به همت هیات ورزش‌های همگانی گیلان، هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و سازمان بسیج ورزشکاران گیلان برگزار شد.

 

Share