علی نژاد با اشاره به دریافت گزارشات متعدد:

گرفتار شدن در تور صیادان علت مرگ باکلان ها در سواحل چابکسر است

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان با اشاره به مرگ تعداد زیادی باکلان در سواحل چابکسر، گفت: بر اساس شواهد موجود گرفتار شدن در تور صیادان و خفگی علت مرگ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین علی نژاد با اشاره به دریافت گزارش مرگ تعداد زیادی باکلان در سواحل چابکسر شهرستان رودسر، اظهار کرد: بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس شواهد و مدارک اولیه گرفتار شدن در تور صیادان و خفگی علت مرگ این تعداد باکلان است، گفت: بررسی اصلی علت مرگ در حوزه کاری ما نبوده و مربوط به اداره کل دامپزشکی است اما بر اساس شواهد موجود گرفتار شدن در تور صیادان و خفگی علت مرگ بوده است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان در ادامه با اشاره به تکرار این موضوع در سال‌های گذشته و استان‌های همجوار، افزود: با توجه به اینکه باکلان یک پرنده غواص بوده با مشاهده تعداد زیادی ماهی در سواحل برای تغذیه به سمت ماهی غوص کرده که متأسفانه در تورهای صیادی گرفتار و خفه می‌شوند

وی به جمعیت بالای این گونه از پرنده در استان‌های شمالی و حتی دنیا نیز اشاره و اضافه کرد: هر ساله شاهد مرگ و میر تعدادی از باکلان‌های گرفتار در تورهای صیادی هستیم که در مقابل جمعیت بالای این پرنده ناچیز است.

علی نژاد ادامه داد: بر اساس بررسی‌های اولیه حدود ۲۸ باکلان در سواحل چابکسر تلف شده اند.

Share