کیوان محمدی با انتقاد شدید از اظهار نظر درباره بودجه گیلان

مسوول بودجه کارشناسان ما هستند/ اینکه چه کسی چه حرفی زده مهم نیست

رشت – محمدی با اشاره به اینکه صحبت های غیر کارشناسی در خصوص بودجه می تواند باعث نگرانی مردم گردد، گفت: احتمال دارد یک سال به یک استان بودجه زیادی تعلق گیرد و سال بعد بودجه کمتری تعلق گیرد اما باید صحبت ها و فعالیتهای مسوولان مربوطه به صورت درستی اطلاع رسانی شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در خصوص تحلیل بودجه ۹۶ امشب در رشت برگزار شد.

باید سوالات از افراد ذی صلاح پرسیده شود

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، کیوان محمدی، رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان ضمن تشکر از اصحاب رسانه و مساعدت های آنها، گفت: ما تلاش می کنیم تشکر از خبرنگاران را فقط در یک روز انجام ندهیم.

وی با بیان اینکه تنویر افکار عمومی در خصوص بودجه حایز اهمیت است، اظهار داشت: دغدغه هایی در خصوص بودجه وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۹۶ به مجلس تحویل داده شده است، گفت: این لایحه جای بحث دارد و خوبی و بدی هایی نیز دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان اظهار کرد: برای ما بسیار مهم بود که مردم تا این حد به بودجه حساسیت دارد و این بسیار ارزنده است که مردم گیلان در خصوص سرنوشت خود حساس باشند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید پرسش گر باشند، اظهار داشت: اما باید سوالات از افراد ذی صلاح پرسیده شود.

صحبت های غیرکارشناسی در خصوص بودجه باعث نگرانی مردم می‌شود

محمدی با اشاره به اینکه صحبت های غیر کارشناسی در خصوص بودجه می تواند باعث نگرانی مردم گردد، گفت: احتمال دارد یک سال به یک استان بودجه زیادی تعلق گیرد و سال بعد بودجه کمتری تعلق گیرد اما باید صحبت ها و فعالیتهای مسوولان مربوطه به صورت درستی اطلاع رسانی شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با بیان اینکه کار رسانه فقط انتقاد نیست و باید کارهای مثبت نیز به نمایش گذاشته شود، اظهار کرد: بنده با آزادی مطبوعات و رسانه تا حد افترا و تهمت اعتقاد دارم.

مطبوعات جایی نیست که افراد نااهل در آن دوام بیاورند

این مسئول با اشاره به اینکه اکثر اصحاب رسانه گیلان انسان های شریف و فرهیخته ای هستند، گفت: مطبوعات جایی نیست که افراد نااهل در آن دوام بیاورند.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه فعلا تصویب نشده است، گفت: در حال حاضر نباید در خصوص این بودجه جلسات غیرکارشناسی گذاشته شود.

محمدی افزود: بسیاری از افرادی که هم اکنون دغدغه مند هستند در زمانی که به کمک آنها نیاز داریم در صحنه نمی آیند.

وی خطاب به مردم گیلان گفت: با وجود استاندار پرتلاش استان گیلان، برخی نمایندگان شجاع گیلان و مسوولان پرکار مانند دکتر نوبخت که فخر گیلان و رشت هستند احتمال ندارد که منافع استان گیلان در خطر بیافتد.

محمدی افزود: هرگونه ان قلت در خصوص مسوولان کشور کفران نعمت است.

همه دعواها بر سر ۵.۶ درصد بودجه استانی است

وی با اشاره به میزان یک میلیون ۸۵ هزار میلیارد تومانی بودجه کشور، گفت: از این میزان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان گفت: ۷۹ درصد این بودجه هزینه می شود و ۲۱ درصد به عنوان تملک دارایی و عمرانی است و این موضوع نقطه ضعف کشور ما است.

محمدی تصریح کرد: از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فقط ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد در اختیار استان ها است که ۵.۶ درصد از کل بودجه می باشد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک ۹۵ درصد بودجه باقی مانده به وزارت خانه تعلق می گیرد یادآور شد: متاسفانه همه بر سر ۵.۶ درصد درگیری دارند در صورتی که باید ما بر روی بودجه کشوری تمرکز کنیم و از آن سهم گیری کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه سهم بودجه عمرانی استان گیلان در حال صعود بوده است، گفت: در سال ۹۵، ۳.۷ از سهم عمرانی کشور را تصاحب کردیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با بیان اینکه وضع کشاورزان و چایکاران بهتر شده است، اظهار داشت: باید نیمه پر لیوان را ببینید.

این مسئول با بیان اینکه مردم ما استحقاق بهترین ها را دارند، اظهار کرد: بنده نمی گویم وضعیت مردم بسیار خوب است اما کارمندان و بازنشستگانی که حقوق خود را استانی دریافت می کنند همه به مطالبات خود رسیده اند.

پرداخت مطالبات صیادان / راه آهن گیلان به هیچ وجه مشکل مالی ندارد

وی اظهار داشت: در سفر رییس جمهور ۳۰ میلیارد تومان به صیادان تعلق گیرد که خوشبختانه تا دهه اول بهمن قطعا پرداخت خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه اگر شش نقطه بحرانی راه آهن گیلان حل شود تا یک ماه دیگر راه آهن افتتاح می شود، گفت: به امید خدا تا پایان سال مالی یا کمی دیرتر راه آهن افتتاح خواهد شد.

وی افزود: راه آهن گیلان فقط برای مردم گیلان نیست و روسای جمهور کشورهای مختلف پیگیر ساخت این راه آهن هستند بنابراین مردم گیلان مطمئن باشند که راه آهن افتتاح می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان گفت: راه آهن گیلان جزو معدود پروژه های کشور هست که به هیچ وجه مشکل مالی ندارد.

وی با اشاره اینکه مشکل عمده بیکاری استان گیلان در سنین ۱۷ تا ۲۹ سال است، اظهار داشت: باید دست هم را بگیریم تا پای همدیگر را تا این مشکل حل شود. به مسوولان استان و به فرزندان خود به خصوص دکتر نوبخت اطمینان داشته باشید و بدانید که نمی‌گذاریم حقی از استان گیلان ضایع شود.

معضلات زیست محیطی با بودجه قطره چکانی حل نمی شود

محمدی مشکل محیط زیست گیلان را در آینده مهترین مشکل استان خواند و افزود: مشکل بیکاری را با یک برنامه درست قابل حل شدن است اما مشکل محیط زیست به سختی حل می گردد.

وی افزود: اگر تمام پل های تهران را از طلا درست کنیم ولی آلودگی هوا را حل نکنیم ارزشی ندارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان خطاب به منتقدان گفت: چرا سوال نمی شود که برنامه های کشور پنج ساله است ولی دوران ریاست جمهوری ۴ ساله!

محمدی اظهار داشت: مسئله محیط زیست گیلان با بودجه های قطره چکانی حل نمی شود برای مثال فاضلاب انزلی هفتصد میلیارد هزینه بر می دارد.

مسوول بودجه کارشناسان ما هستند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه منظور شما از این افراد غیرکارشناس چه کسانی بوده اند، گفت: از من اسم نخواهید، مسوول بودجه کارشناسان ما هستند و باید صحبت کنند و اینکه چه کسی چه حرفی زده مهم نیست.

Share