طاهری: اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار فرهنگی به گیلان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا منصوب و معارفه شد

امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار در قالب قرارگاه شهید آوینی به طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار در قالب قرارگاه شهید آوینی به طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری این استان خبرداد.

امیرحسین طاهری در جلسه معارفه سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: این اعتبار در حوزه‌های قرآنی، نمایشی، هنرهای تجسمی و کانون‌های مساجد با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی صرف خواهد شد.

دوره‌های سواد رسانه‌ای به زودی در مناطق شرق، غرب و مرکز استان گیلان آغاز خواهد شد

وی افزود: برنامه‌های مربوط به این طرح از ۲۰ فروردین هم زمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی در گیلان آغاز شده و تا ۲۰خرداد ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: موسسات و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در اجرای برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی نقش آفرین هستند و از ادارت ارشاد شهرستان‌ها انتظار داریم طرح‌های فرهنگی خود را به دبیرخانه این قرارگاه در استان ارائه دهند.

طاهری خاطرنشان کرد: دوره‌های سواد رسانه‌ای به زودی در مناطق شرق، غرب و مرکز استان گیلان آغاز خواهد شد و خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و مسئولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان ضمن تاکید بر نظارت دقیق به آثار نمایشی آستارا، صدور مجوز به این آثار هنری را مشروط به رعایت ضوابط و مقررات فرهنگی و اسلامی ذکر کرد.

موقعیت فرهنگی آستارا با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست

فرماندار آستارا هم گفت: موقعیت فرهنگی این شهرستان با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست زیرا آستارا به جهت موقعیت مرزی بصورت مستقیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارد.

محمدرضا شهاب‌زاده افزود: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آستارا بعد از گذشت ۲۰سال از عمر آن، باید در اولویت قرار بگیرد و انتظار داریم‌اعتبارات خوبی برای پیشبرد آن اختصاص یابد تا به دغدغه هنرمندان در این راستا جامه عمل پوشانده شود.

انتظار داریم تاریخ و فرهنگ آستارا به درستی از طریق زبان هنر انتقال داده شود

امام جمعه شهرستان آستارا هم بیان کرد: مسائل فرهنگی در این شهرستان در قالب شورای فرهنگ عمومی تصویب و اجرا می‌شود و انتظار داریم تاریخ و فرهنگ شهرستان آستارا به درستی از طریق زبان هنر انتقال داده شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی افزود: کشف حجاب در بین دختران دبیرستانی بیشتر مشهود است و باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برنامه ریزی دقیق و درستی در جامعه صورت بگیرد.

در این جلسه از زحمات بهرام خوشحال قدردانی شد و زهرا ناصری به‌عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معرفی شد.

Share