خبر خوش سرپرست اداره کل گمرک آستارا در روز گمرک؛

اتمام ترافیک کامیون های ترانزیت خارجی در آستارا طی هفته های آینده

سرپرست اداره کل گمرک آستارا با اشاره به افزایش میزان تردد کامیون های ترانزیت خارجی در مرز زمینی آستارا گفت: با مذاکره و پیگیری های مداوم با گمرک جمهوری آذربایجان، طرف آذری را مجاب به افزایش پذیرش روزانه ۴۰۰ کامیون ترانزیت خارجی کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت ۶ بهمن (۲۶ ژانویه) روز گمرک با حضور در گمرک این شهرستان با مدیرکل و مسئولان گمرک این شهر مرزی دیدار و از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه محوطه سازی گمرک زمینی آستارا بازدید کرد.

جمشید مهدوی در این دیدار تسریع و تسهیل در امور صادرات و واردات را اولویت مهم دولت در حوزه گمرک دانست و گفت: با ارتقا تجهیزات و همچنین افزایش نیروی انسانی آموزش دیده و استفاده از تمام ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی، سازمان مهم گمرک جمهوری اسلامی، بازرگانان و تجار در امر صادرات و واردات کالا در مرز آستارا به عنوان مرزبانان اقتصادی کشور نقش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد.

مهدوی تصریح کرد: انتظار از ما در خصوص سرعت بخشیدن در امور صادرات و واردات انتظار بجا و به حقی است که البته این تسریع در امور درچهارچوب رعایت قوانین و مقررات قانونی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اهمیت گمرک آستارا برای اقتصاد کشور بیان کرد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد صادرات کالا در گیلان از مرزهای آستارا صورت می گیرد، بیان کرد: از سازمان گمرک خواستار افزایش نیرو و امکانات مناسب در جهت افزایش بهره وری و ارتقای توان تجار در زمینه صادرات و واردات هستیم.

سرپرست اداره کل گمرک آستارا در این نشست با اشاره به افزایش میزان تردد کامیون های ترانزیت خارجی در مرز زمینی آستارا گفت: با مذاکره و پیگیری های مداوم با گمرک جمهوری آذربایجان، طرف آذری را مجاب به افزایش پذیرش روزانه ۴۰۰ کامیون ترانزیت خارجی کردیم و انشالله ظرف روزهای آینده در صورت پایبندی به توافق صورت گرفته از سوی طرف آذری شاهد کاهش حجم ترافیک این کامیون ها و از میان رفتن صف های طولانی کامیون ها در سطح شهرستان آستارا خواهیم بود.

سعید نادری با اشاره به اهمیت گمرک آستارا در سطح کشور گفت: حجم صادرات و واردات کالا در گمرک آستارا گواه اهمیت آن برای توسع اقتصادی کشور است و باید همواره به این گمرک نگاه ویژه ای داشت.

نادری با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی پروژه محوطه سازی گمرک زمینی آستارا گفت: این پروژه با مجموع اعتبار ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با پیگیری های مداوم، طبق قول پیمانکار فاز اول آن تا خرداد ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد و با تکمیل این پروژه ظرفیت پذیرش کامیون های ترانزیت خارجی در محوطه گمرک به حداقل ۵۰۰ عدد افزایش می باید.

Share