استاندار گیلان مطرح کرد:

افزایش درآمد ترانزیتی کشور با اتصال راه آهن آستارا_آستارا به خط ریلی رشت_قزوین

سالاری اتصال راه آهن آستارا_آستارا به بارانداز ریلی رشت_قزوین را باعث افزایش درآمدهای ترانزیتی کشور دانست و بیان کرد: این خط ریلی با عبور کالا از راه کریدور شمال به جنوب باعث افزایش درآمدهای ترانزیتی کشور است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جمع خبرنگاران اتصال خط ریلی آستارا – آستارا به راه آهن قزوین – رشت برای کشور بسیار مهم دانست و افزود: این اتصال با افزایش درآمدهای ترانزیتی یک بستر اقتصادی مناسب برای منتفع شدن از مسیر کریدور شمال به جنوب ایجاد می کند.

به گزارش دیارمیرزا استاندار گیلان امروز در جریان نشست وزرای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در هتل اسپیناس این شهرستان بیان کرد: دورنمای اتصال بارانداز ریلی آستارا_ آستارا به راه آهن رشت_قزوین مشخص شده است.

مصطفی سالاری از آغاز عملیات اتصال بارانداز ریلی آستارا_آستارا به راه آهن رشت_قزوین خبر داد و گفت: این عملیات همزمان با افتتاح راه آهن رشت قزوین شروع شده و به لحاظ اقتصادی برای کشور و همچنین استان گیلان بسیار مهم است.

سالاری اتصال راه آهن آستارا_آستارا به بارانداز ریلی رشت_قزوین را باعث افزایش درآمدهای ترانزیتی کشور دانست و بیان کرد: این خط ریلی با عبور کالا از راه کریدور شمال به جنوب باعث افزایش درآمدهای ترانزیتی کشور شده و همچنین با اتصال این راه آهن دسترسی ریلی برای مردم شریف گیلان فراهم می‌شود.

گفتنی است در نشست امروز وزرای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان توافقات مهمی در جهت پیشبرد اهداف دو کشور همسایه شکل گرفت که وزرا دستاورد این نشست را مطلوب دانسته و توضیحات در مورد پروتکل های مورد بحث را به آینده موکول کردند.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share