مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داد:‌

توافق با آذربایجان برای احداث پل مرزی ماشین‌رو آستاراچای | طول پل ۹۷ متر و عرض آن ۳۲ متر است

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به همراه هیئت جمهوری آذربایجان از پروژه پل مرزی آستاراچای و بارانداز پایانه ریلی آستارا بازدید کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در این نشست که در هتل بین المللی اسپیناس آستارای ایران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه تعامل و ارتباطات خوبی در زمینه های ریلی بین دو کشور برقرار است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این ارتباط در حوزه های جاده‌ای هم گسترش یابد، ادامه داد: تقویت ظرفیت های جاده‌ای یک ضرورت برای منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ما دو برنامه مهم اتصال مسیر ریلی شمال – جنوب کشور را از خلیج فارس تا مرز آستارا در دستور کار داریم، افزود: افزایش ظرفیت جاده‌ای با تکمیل آزادراه قزوین – رشت تا آستارا از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

خادمی، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه با توافقی را که در نشست امروز حاصل خواهد شد شاهد افزایش اعداد و ارقام مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور در آینده خواهیم بود، خاطر نشان کرد: در مذاکرات امروز باید تصمیمات مهم و نهایی در خصوص عملیات احداث سومین پل بین المللی ایران و آذربایجان در شهرستان آستارا تحت عنوان پل اتومبیل رو بروی رودخانه آستاراچای اتخاذ گردد.

وی اضافه کرد: رفع موانع و مشکلات مرتبط با ترمینال بین المللی ریلی آستارا از دیگر موارد مورد مذاکره در این جلسه است.

طول پل ۹۷ متر و عرض آن ۳۲ متر است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور روز سه شنبه پس از نشست مشترک مسئولان ایران و جمهوری آذربایجان در هتل اسپیناس آستارا گفت: پل جاده ای در جوار پل ریلی آستارا-آستارا ظرف ۱۵ ماه و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

خیراله خادمی افزود: طول پل ۹۷ متر و عرض آن ۳۲ متر و به صورت چهار خطه ساخته خواهد و اعتبار آن به صورت مشترک توسط دولت های ایران و جمهوری آذربایجان تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: درباره انتخاب پیمانکار و نحوه تامین مالی این طرح تبادل نظر شد و در روزهای آینده با حضور وزیر راه ایران، جلسه مشترک در جمهوری آذربایجان برای امضای توافق نامه مربوط به طرح برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: باراندار راه آهن آستارا سه سال پیش ساخته شده است و در جلسه امروز موانع و مشکلات موجود در روند تکمیل بارانداز بررسی شد و با تکمیل پل جاده ای ظرفیت مبادلات تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان افزایش خواهد یافت.

رحمان همت اف معاون توسعه دیجیتال و حمل و نقل وزارت راه جمهوری آذربایجان هم گفت: روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان همواره بر پایه برادری و حٌسن همجواری بوده است و ساخت راه آهن آستارا-آستارا نمونه بارز این روابط مشترک است و برای ساخت پل مشترک جاده ای از آمادگی کامل برخوردار هستیم.

مسئولان وزارت راه ایران و جمهوری آذربایجان از محل ساخت پل جاده ای در جوار پل ریلی آستارا-آستارا و همچنین از بارانداز راه آهن این شهرستان بازدید کردند.

Share