معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان عنوان کرد:

درصدد بالا بردن توانمندی جامعه روستایی و افزایش تاب آوری جامعه هستیم

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه با آموزش مسئولین خانه های هلال که اکثریت آنها دهیاران هستند در صدد بالا بردن توانمندی جامعه روستایی و افزایش تاب آوری جامعه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی دبیران و مسئولین خانه های هلال استان گیلان در آستانه اشرفیه؛ معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان عنوان کرد: با توجه به هفته هلال احمر( ۱۹-۱۲ اردیبهشت) برنامه های متنوعی برای این هفته در سطح استان تدوین شده بود که یکی از این موضوعات، آموزش تخصصی مدیریت بحران مسئولین و دبیران خانه های هلال بود.

بهزاد پرستش افزود: بدین منظور خانه های هلال را در شعب های مختلف به ۶ منطقه تقسیم کردیم و اولین دوره آن را با حضور دبیران و مسئولین خانه های هلال شهرهای آستانه اشرفیه، سیاهکل و لاهیجان، در سالن اجتماعات فرمانداری آستانه اشرفیه با عنوان دوره « آمادگی در برابر مخاطرات» تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: در این دوره ها چرایی شکل گیری خانه های هلال، چرایی آمادگی جامعه در برابر مخاطرات از موضوعات کلیدی، کاربردی و کارگاهی است که به مسئولین و دبیران خانه های هلال این سه شهرستان آموزش داده می شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه با آموزش مسئولین خانه های هلال که اکثریت آنها دهیاران هستند در صدد بالا بردن توانمندی جامعه روستایی و افزایش تاب آوری جامعه هستیم اظهار داشت: در این دوره ۲۳ دهیار و ۲۳دبیر خانه هلال از سه شهرستان حضور دارند و در واقع ۴۶ نفر مسئولین خانه های هلال در این دوره آموزش های لازم را فرا می‌گیرند.

پرستش با بیان اینکه در گیلان ۱۶۶ خانه هلال داریم و مجموعاًحدود ۳۳۰ نفر تا ماه آینده این دوره ها را طی خواهند کرد افزود: محور آموزش ها برپایه پیشگیری و آمادگی در موضوعات مختلف از جمله تصادفات، سیلاب و زلزله برنامه ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: چون اکثر دوستان خانه هلال دوره های آموزش اولیه را از جمله احیای قلبی و… دیده اند در این دوره ها تلاش می شود حالت مدیریت بحرانی را آموزش دهیم و با توجه به حوادث اخیر کشور سعی می کنیم به صورت تخصصی تر مدیران خانه های هلال این اموزش ها را فرا گیرند.

وی در پایان ضمن توصیه به مردم برای ثبت نام و فرا گیری آموزش ها در جمعیت هلال احمر و خانه های هلال تصریح کرد : هرچه فراگیری و آموزش در جامعه بیشتر شود توانمندی مردم و تاب آوری جامعه بیشتر خواهد شد و آسیب پذیری کمتری خواهیم داشت.

گفتنی است: در مراسم اولین دوره دبیران و مسئولین خانه های هلال سه شهرستان، نماینده مردم، فرماندار، امام جمعه، نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان مطالبی را درباره موضوعات مختلف جامعه و ضرورت آموزش و فراگیری بیان کردند آن گاه کارگاه به صورت تخصصی به کار خود ادامه داد.

Share