در ۹ ماهه اخیر صورت گرفت؛

امداد رسانی جمعیت هلال احمر استان گیلان به بیش از ۹ هزار حادثه دیده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: بیش از ۶ هزار نجاتگر طی بیش از یک هزار و ۳۱۴ عملیات به ۹ هزار و ۵۴۵ حادثه دیده امداد رسانی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان کرد: بیش از ۶ هزار نجاتگر طی بیش از یک هزار و ۳۱۴ عملیات به ۹ هزار و ۵۴۵ حادثه دیده امداد رسانی کردند.

ولی پور با اشاره به آمار حادثه دیدگان افزود: از بین حادثه دیده گان بیش از یک هزار و ۱۰۸ نفر توسط آمبولانس های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و یک هزار و ۲۷۷ نفر نیز در عملیات های مختلف نجات یافتند.

پیشرفت مطلوب هلال احمر استان گیلان در زمینه افزایش پایگاه و پست های امدادی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به پیشرفت جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: هلال احمر گیلان در بحث امداد و نجات پیشرفت های مطلوبی در زمینه افزایش پایگاهها و پست های امدادی در نقاط خطر آفرین و پرتردد داشته است.

مدیر عامل هلال احمر گیلان افزود: فعال سازی مرکز امداد هوایی و استقرار دایمی بالگرد در استان، راه اندازی و ساماندهی ۱۷ تیم واکنش سریع در سراسر استان، اصلاح و تقویت سیستم ارتباطات رادیویی و بی سیم، تقویت و تجهیز انبارهای امدادی از دیگر کارهای انجام شده در این حوزه می باشد.

ولی پور با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی جمعیت هلال احمر گیلان، اذعان داشت: بیش از ۲۳ هزار علاقه مند به دریافت آموزش های امدادی در دوره های همگانی ۸ ساعته، عمومی کمک های اولیه و مهارت هایدداوطلبی هلال احمر گیلان شرکت کردند.

وی تصریح کرد: با برگزاری ۵۴ دوره آموزشی، تخصصی برای نجاتگران و اعضای هلال احمر گیلان یک هزار و ۶۴۲ نفر از نجاتگران ، مربیان هلال احمر در دوره های تخصصی، عمومی امداد و نجات، باز آموزی و مربیگری همچنین ۶۳۳ نفر از کارکنان و مدیران استان در دوره های آموزشی ضمن خدمت چهار گانه شرکت کردند.

عضویت بیش از ۱۴ هزار نفر در حوزه جوانان هلال احمر گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به آمار ثبت نام جوانان گیلان در هلال احمر گفت: طبق آمار سامانه ثبت نام جوانان، تاکنون ۱۴ هزار و ۱۷۲ جوان در سامانه سازمان جوانان ثبت نام که ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که طبق برنامه ریزی ۵ ساله جمعیت هلال احمر کشور در سراسر استان ها، ۵ درصد از جمعیت جوان هر استان باید به عضویت هلال احمر درآمده تا ضمن دریافت آموزشهای امدادی، اجتماعی و فرهنگی در بحث های تصمیم گیری و فعالیت هلال احمر حضور یافته تا طبق برنامه فدراسیون جهانی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گامی موثر برداریم.

ولی پور با اشاره به حوزه های مختلف جوانان در هلال احمر یادآور شد: حوزه جوانان هلال احمر استان دارای ۵۶۱ کانون جوانان، آزاد ، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، روستایی و غنچه ها می باشد که اعضای جذب شده در هر یک از کانونها ضمن دریافت آموزش های لازم با هلال احمر همکاری می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به تعداد مدارس تحت پوشش طرح دادرس اظهار داشت: ۳۲۴ مدرسه تحت پوشش طرح دادرس جمعیت هلال احمر که ۶ هزار و ۴۷۰ دانش آموز متوسطه اول عضو این طرح می باشند، طی آن در سراسر استان مربیان آموزش دیده با حضور در مدارس با تشکیل تیم های دانش آموزان آماده در حوادث به آموزش آنها اقدام می نمایند.

کمک بیش از ۵ میلیارد ریال با مشارکت داوطلبان استان به نیازمندان

مهدی ولی پور با اشاره به مشارکت های مردمی در طرح های جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر همه ساله با اجرای طرح های ملی ( همای رحمت ، فرشتگان رحمت ، ارمغان مهر ) و طرح های استانی و پروژه های انسان دوستانه در جهت کمک به حفظ محیط زیست =، آموزش در حاشیه شهرها ، کمک دارویی و مالی به بیماران صعب العلاج ، خرید لوازم منزل برای نیازمندان، ویزیت رایگان، برپایی چادرهای سلامت در مناسبت های خاص، جمع آوری کمک برای نیازمندان ، ایستگاه سلامت ، اجرای طرح نیابت و کمک به سالمندان ، اجرای کاروان سلامت و حضور پزشکان و پرستاران داوطلب در نقاط محروم و ویزیت رایگان نقش مهمی در کمک به قشر آسیب پذیر ایفا می کند که در ۹ ماهه گذشته با مشارکت ۳ هزار و ۲۶۱ داوطلب فعال توانست ۵ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال به نیازمندان و بیماران کمک کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به تعداد داوطلبان هلال احمر این استان، گفت: هلال احمر استان دارای ۹ هزار و ۷۳۰ عضو و داوطلب در چهار گروه مهارت، حمایت، مشارکت و هدایت در حوزه داوطلبان می باشد که به صورت داوطلبانه در یکی از گروه های مذکور با هلال احمر همکاری می کنند.

ولی پور افزود: همچنین تاکنون در استان ۱۳۶ خانه هلال با کمک دهیاران و بخشداران افتتاح گردید که این خانه های هلال تشکیلات کوچک شده هلال احمر در روستاها می باشد که توسط داوطلبان اداره می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ساماندهی و آموزش داوطلبان را امری مهم دانست و گفت: ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی، مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اهداف تاسیس خانه هلال به شمار می رود.

ولی پور با اشاره به راه اندازی خانه هلال در دیگر نقاط استان گیلان در دهه فجر، خاطرنشان کرد: راه اندازی خانه های هلال در گیلان از آنجائیکه این استان یکی از مناطق حادثه خیز کشور به شمار می رود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

Share