جواد تمیزکار: برخی افراد در فضای مجازی در صدد تخریب مدیریت شهری هستند

اختیارات قانونی به شوراها واگذار شود|اعضای شورای شهر لاهیجان شکایت خود را پس گرفتند

سخنگوی شورای اسلامی لاهیجان گفت: اختیارات قانونی شوراها به آنها داده نمی شود و باید برای پیشرفت امور شهرها، مدیریت واحد شهری تشکیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا, اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان روز سه شنبه به مناسبت نهم اردیبهشت روز شورا در نشستی با نمایندگان رسانه های گروهی عملکرد و فعالیت این شورا را در معرض نقد و بررسی گذاشتند و به سوالات و پرسش های رسانه های گروهی پاسخ دادند.
سخنگوی این شورا به محدودیت ها و امکانات شوراها اشاره کرد و گفت: با اینکه شوراها به عنوان پارلمان محلی نقش مهمی در حل و فصل مشکلات مردم وتوسعه شهرها دارند تاکنون اختیارات قانونی اعضای شوراها به آنها واگذار نمی شود.
جواد نجار تمیزکار افزود: نظام شورایی مبتنی بر مشورت است و گروهی که در شورا کار می کنند بطور گروهی و براساس خرد جمعی تصمیم می گیرند و عمل می کنند.
وی رسانه ها را بازوان ادارات و سازمان در حل معضلات جامعه دانست و اظهارداشت:رسانه ها باید بتوانند بطور منصفانه عملکردها را نقد و بررسی کنند و نقد پایه و اصولی دارد که این اصول برای ما بسیار مهم است و به آن احترام می گذاریم و نقد سازنده که عدالت بر آن حاکم باشد باید سرلوحه کارها باشد و قلمی که براساس وجدان بکار گرفته می شود مورد تایید ماست .
تمیزکار یادآورشد: وقتی اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم مورد تخریب قرار می گیرند ما به عنوان یک شهروند و از جایگاه حقوقی خود را موظف می دانیم که از این جایگاه دفاع کنیم.
سخنگوی شورای شهر لاهیجان به جریان شکایت از تعدادی از فعالان فضای مجازی توسط شهرداری و شورا اشاره کرد و اظهار داشت:برخی افراد که هیچ جایگاه قانونی و حقوقی ندارند در فضای مجازی در صدد تخریب مدیریت شهری هستند و با آبروی مردم و اعضای شورا بازی می کنند که چنین اجازه ای به آنها داده نمی شود.
تمیزکار گفت: با شکایت شورا از دستگاه قضایی شهرستان خواسته شد که به عنوان مرجع تشخیص دهنده در مورد مطالب مجرمانه این کانال ها قضاوت کند و به عنوان مرجع تشخیص دهنده و رسیدگی کننده، مجرمانه بودن تخلف فضاهای مجازی لاهیجان را مورد پیگیری قانونی قرار دهند.
وی همچنین در پاسخ سئوال خبرنگاری در خصوص دفع زباله های شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در تموشل این موضوع را یکی از معضلات شهرستان لاهیجان دانست و گفت: دفع غیر بهداشتی زباله ها در این مسیر روز بروز تخریب محیط زیست این مسیر را بیشتر می کند که لازم است تمام مسوولان در این زمینه دست به دست هم دهند تا بتوانیم به نتیجه برسیم زیرا حل این مشکل از توان شورا خارج است.
تمیزکار یکی از مهمترین اقدامات شورای شهر لاهیجان را در سال گذشته تشکیل شورای عالی سرمایه گذاری در شهر لاهیجان ذکر کرد .
سخنگوی شورای لاهیجان با تشریح عملکرد عمرانی شورای لاهیجان اظهارداشت: با توجه به اینکه فصل آسفالت ریزی بهار و تابستان است اما در پاییز و زمستان سال گذشته ۴۵هزار و ۲۰۰ مترمربع آسفالت ریخته شده و در شهر لاهیجان کوچه های خاکی خیلی کم دیده می شوند.
وی ۴۱هزار و ۷۲۰تن فرش بتن و دو هزار و ۳۰۰متر لوله گذاری جهت آب های سطحی را از دیگر فعالیت های عمرانی شهر لاهیجان ذکر کرد و ادامه داد:بازسازی حمام گلشن که از آثار تاریخی این شهرستان است و اجرای لایروبی رودخانه های سطحی شهر از جمله فعالیت هایی است که به علت این اقدام شهر لاهیجان در بارندگی شدید اخیر هیچگونه آبگرفتگی نداشت.

اعضای شورای شهر لاهیجان شکایت خود را پس گرفتند

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در این نشست برخی از عملکردهای عمرانی شورای شهر لاهیجان را تشریح کرد و گفت: مذاکره با صاحبان اراضی و خرید زمین برای پارک حاجی آباد به مساحت ۱۵هکتار از جمله این فعالیت ها بود که ۱۸هزار مترمربع زمین نیز در سال گذشته برای توسعه این پارک از افراد خریداری شد.
فرداد جنابی افزود:برای اتصال خیابان امام خمینی به ۲۲آبان و به کاشف شرقی سه پلاک به ارزش بیش از ۱۰میلیارد ریال خریداری شده و ایجاد مسیر عاقلیه به دانشگاه آزاد در دست اقدام است که این طرح به دلیل مشکلات مالی در آینده کامل خواهدشدو در این مسیر دوهزار و ۴۰۰متر زمین حمام ارم به تملک درآمده است.
وی توسعه تالاب سوستان را یکی از طرح های گردشگری لاهیجان دانست و یادآورشد: تاکنون موانع حقوقی آن رفع شده و بزودی این تالاب به یک تفرجگاه تبدیل می شود.
به گفته جنابی پارک جانبازان و اتصال خیابان شقایق به خیابان خرمشهر از جمله برنامه در دست اجرای شهر لاهیجان است.
جنابی در پاسخ یکی از خبرنگاران در مورد کمک های شورا به مناطق سیلزده افزود: تاکنون ۶۰۰میلیون ریال کمک های نقدی و غیرنقدی توسط شورای اسلامی جمع آوری و به مناطق سیلزده گلستان ، لرستان و خوزستان ارسال شده است.
محسن شیخ شعربافان یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی لاهیجان نیز گفت: با هیج کسی حب و بغض شخصی نداریم ولی عده ای در فضای مجازی برای معرفی کردن خود دست به هر اقدامی می زنند و در فضای مجازی غیر اخلاقی ترین تعبیرها را بکار می برند.
وی افزود: برخی با دامن زدن به مسایل غیر اخلاقی در فضای مجازی از فروپاشی زندگی مردم و خانواده ها لذت می برند و برای تخریب افراد حرکات مغرضانه انجام می دهند و از هر وسیله برای کوبیدن افراد و اعضای شورا استفاده می کنند.
وی یادآورشد: شورا ارگانی مردمی است و اعضای شورا با رای مردم روی کار آمده اند و نیاز به حمایت رسانه های گروهی دارند و نباید با آبرو و حیثیت افراد بازی شود.
در پایان این جلسه و به دنبال درخواست بسیاری از فعالان رسانه، اعضای شورای شهر لاهیجان اعلام کردند که از شکایت خود از نویسندگان برخی مطالب در فضای مجازی صرفنظر می کنند.

Share