استاندار گیلان

دستگاه‌های اجرائی با افتخار در برگزاری باشکوه از مسابقات کشوری قرآن کریم پشتیبانی می‎کنند/فضای استان با برگزاری این مسابقات سرشار از برکات قرآنی خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان صبح امروز در جلسه‌ی مشترک ستاد معین و ستاد اجرایی سی و نهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، گفت: دستگاه‌های اجرائی با افتخار در برگزاری باشکوه این مسابقات سهیم باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان صبح امروز در جلسه‌ی مشترک ستاد معین و ستاد اجرایی سی و نهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، گفت: دستگاه‌های اجرائی با افتخار در برگزاری باشکوه این مسابقات سهیم باشند.
img_7760 در این جلسه که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد؛ دکتر محمدعلی نجفی با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین (ع) افزود: عاشورای حسینی برای برپاداشتن آموزه های قرآن کریم بود.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه فضای استان با میزبانی مسابقات قرآن کریم سرشار از برکات قرآنی خواهد شد گفت: رسانه‌ها و مطبوعات بویژه صدا و سیما با مشارکت و فعالیت گسترده‌تر می‌تواند در راستای اطلاع رسانی و جذب مشتاقان برای بهره‌مندی از برکات معنوی این مسابقات نقش بسزایی ایفا کنند.
وی انجام هرگونه کمک برای مسابقات قرآنی را سرمایه‌ی نظام دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرائی به نسبت وظایف بخشی خود این افتخار را خواهند داشت که در برگزاری باشکوه این مسابقات سهیم باشند.
دکتر نجفی با بیان اینکه این مسابقات به صورت ماندگار به نام گیلان و گیلانیان به ثبت خواهد رسید افزود: با برنامه‌ریزی دقیق، جدیت و قوت تمهیدات لازم برای برگزاری فاخر این مسابقات را فراهم می کنم.
وی برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم را در چنین شرایطی افتخاری بزرگ برای گیلان دانست و خاطر نشان کرد : همانطوری که برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان که با همکاری همه‌ی دستگاه‌ها و نهادها یک اقدام بزرگ و ماندگار شد، برگزاری مسابقات قرآن در گیلان نیز الگویی برای دیگر استان‌ها خواهد شد.
وی به اشتیاق فراوان بسیاری از استانداران گیلان در سال‌های متمادی برای برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان اشاره و خاطر نشان کرد: بسیار مفتخرم که باعنایت پروردگار کنگره ۸ هزار شهید استان و نیز مسابقات کشوری قرآن کریم در دوران مسئولیت بنده در گیلان انجام گرفت.
وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان با دست خالی و بدون پیش‌بینی اعتبارات شکل گرفت گفت: در جلسات مختلف در استانداری و سپاه به این مسئله که قطعاً برگزاری چنین مراسم معنوی با قوت به پیش می‌رود اذعان داشتیم و خوشبختانه با پشتیبانی و هدایت‌های مختلف اعتباری از منابع و امکانات موجود استانی به بهترین شکل ممکن کنگره برگزار شد.
نماینده عالی دولت در گیلان قرآن را به عنوان یک نعمت بزرگ الهی برای مسلمانان دانست و تصریح کرد: قرآن همیشه محور است و باید تلاش شود از این محور اشتراک همه‌ی مسلمانان در جهت همگرایی بیشتر بهره ببرند.
وی به تأکیدات رییس جمهور و دولت در پرداخت به مسائل قرآنی از طریق آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم این افتخار را دارد که برای آشنایی بیشتر دانش آموزان و نسل جوان برنامه‌های متعدد قرآنی را در سطوح مختلف مدارس برگزار کند.
دکتر نجفی افزود : در شرایطی که سیاست‌های استکبار بر ایجاد اختلاف بین مسلمانان است امت اسلامی باید با تمسک به قرآن و الگو گرفتن از آن در مسیر وحدت و انسجام حرکت کند.
در این جلسه مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان به حضور بیش از هزار نفر از نخبگان برجسته‌ی قرآنی کشور در گیلان از ۲۶ مهر تا ۶ آبان اشاره کرد و گفت : این مسابقات یک فرصت استثنایی برای شناساندن ظرفیت های فرهنگی و دینی گیلان به کشور و دنیا است.
حجت الاسلام عادلی خاطر نشان کرد: مردم گیلان در مقاطع مختلف ارادت خود به اهل بیت و قرآن کریم به عنوان ۲ یادگار پیامبر عظیم‌الشأن را به اثبات رسانده است.
وی به حمایت‌های نماینده مقام معظم رهبری در گیلان و استاندار از برنامه‌های قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون بیش از ۸۳ هزار نفر در مسابقات استانی قرآن در گیلان شرکت داشته و رشد خوبی را شاهد هستیم.
وی گفت : در امورمربوط به قرآن جزء ۵ استان برتر کشور هستیم.

tel final1

Share