جعفرزاده :گیلان پس از سال‌ها می‌خواهد راه‌آهن داشته باشد

هفته آینده خواب برای مسئولان استان حرام است/باید نشان دهیم اختلافی وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاجعفرزاده یکی از عوامل توسعه‌نیافتگی گیلان را نبود وفاق و دوستی خواند و اظهار کرد: هفته آینده خواب برای مسئولان استان حرام است و باید بیشترین تلاش برای جذب امکانات را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده عصر امروز در مراسم افتتاح هتل‌آپارتمان صبوری در رشت با تبریک میلاد فاطمه (س) اظهار کرد: هفته آینده رئیس جمهور و کابینه دولت به گیلان سفر می‌کند.

۱۳۹۴۰۱۲۰۰۰۰۳۲۲_PhotoAوی سفر رئیس جمهور به گیلان را نماد واقعی همدلی و همزبانی بین دولت و ملت عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم رئیس جمهور و کابینه دولت در راستای توسعه گیلان گام بردارند سخنان تمام افراد و گروه‌ها در استان باید یکی باشد.

جعفرزاده با تأکید بر اینکه نمایندگان مردم گیلان در مجلس، احزاب، گروه‌ها و مدیران دستگاه‌ها در سفر رئیس جمهور باید وحدت داشته باشند، بیان کرد: دولت‌ها زمانی که وارد استان می‌شوند باید نشان دهیم اختلافی وجود ندارد و مهمان‌نواز خوبی باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری گیلان در کشور را تک‌رقمی خواند و تصریح کرد: گیلان جزو ۱۰ استان بیکار کشور است.

وی به وجود ۸ هزار شهید و بیش از ۲۰ هزار جانباز در گیلان اشاره کرد و گفت: با وجود شهدا و جانبازان بسیار در استان دیگر کسی نمی‌تواند ادعایی داشته باشد و باید با وحدت به مدیران و مسئولان کمک کنیم.

جعفرازده مدت سفر رئیس جمهور به گیلان را دو روز اعلام کرد و یادآور شد: فرصت کمی برای ارائه نیازهای استان به رئیس جمهور داریم و از این مدت باید به نحو مطلوب استفاده کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیلان پس از سال‌ها می‌خواهد راه‌آهن داشته باشد، خاطرنشان کرد: سال ۵۷ تعداد ۳۰ سد در کشور وجود داشت و یکی از آنها در گیلان بود و پس از سال‌ها ۱۴۷ سد در کشور ساخته شده و در استان یک سد احداث شده و این موضوع نشان‌دهنده عقب‌ماندگی گیلان است.

وی یکی از عوامل توسعه‌نیافتگی گیلان را نبود وفاق و دوستی خواند و اظهار کرد: هفته آینده خواب برای مسئولان استان حرام است و باید بیشترین تلاش برای جذب امکانات را داشته باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه می‌دانیم سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات مردم را اذیت می‌کند، بیان کرد: مردم در دستگاه‌ها دچار مشکل هستند.

جعفرزاده با قدردانی از هاجر صبوری رئیس هیئت‌مدیره هتل‌آپارتمان صبوری و فریبرز صبوری قائم مقام، تصریح کرد: افرادی که برای توسعه شهر و ایجاد اشتغال تلاش می‌کنند قابل احترام هستند.

* آمادگی حمایت از پروژه‌های گردشگری سلامت در گیلان را داریم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در مراسم مذکور به توانمندی جذب گردشگر از آسیای میانه در استان اشاره کرد و افزود: نوروز امسال بیش از شش میلیون نفر گردشگر به گیلان سفر کرده است.

رضا علیزاده با اشاره به اینکه گیلان جزو استان‌های پر تردد در نوروز سال جاری شناخته شده است، بیان کرد: نوروز امسال یک‌هزار و ۳۸۴ گردشگر خارجی وارد استان شدند و رشد ۴.۵ درصدی داشتیم.

وی جذب گردشگر را نیازمند برنامه‌ریزی خواند و افزود: گردشگری فرصت مغتنمی برای ایجاد اشتغال پایدار است.

علیزاده با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در صندوق توسعه ملی برای طرح‌های گردشگری گیلان ایجاد شده است، تصریح کرد: آمادگی حمایت از پروژه‌های گردشگری سلامت در استان را داریم.
/فارس

Share