در آستانه فصل برداشت چای؛

برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای

شهردار لاهیجان از برگزاری رویداد ملی عکاسی با محوریت چای در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا زنده دل، شهردار لاهیجان در گفت و گویی اظهار کرد: شهرداری لاهیجان با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران با هدف تحقق رسالت‌های فرهنگی خود که یکی از موارد آن به تصویر کشیدن زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهر شمالی کشور است، همچنین با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشت و بهره‌وری چای در لاهیجان، به‌عنوان پایتخت چای ایران، رویداد عکاسی لاهیجان را در چهارچوب اردو، کارگاه‌های تخصصی و مسابقه عکاسی در سطح ملی برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: برنامه های این جشنواره شامل برگزاری کارگاه آموزشی عکاسی مستند،  برگزاری تور تخصصی عکاسی،مسابقه عکاسی در بخش‌ حرفه‌ای، بخش ویژه چای و بخش ویژه عکاسان لاهیجانی با امکان حضور تمام علاقه‌مندان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای از سراسر کشور می باشد.

زنده دل گفت: اولویت‌های جشنواره شامل المان‌های شهری، بناهای تاریخی، بازار سنتی، منابع و جاذبه‌های طبیعی، آیین‌های محلی، فضای شهری، مردم‌نگاری، باغبانان و چای‌کاران، باغ‌های چای، کارخانه‌ها و صنایع مرتبط ، فرآوری و تولید چای لاهیجان و به‌طورکلی اولویت‌های این رویداد به تصویر کشیدن رسم‌ها و سنت‌ها و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و اجتماعی مردم و شهر لاهیجان می باشد.

شهردار و رییس رویداد ملی عکاسی لاهیجان افزود: این رویداد همزمان با آغاز فصل برداشت چای بهاره لاهیجان از ۲۲ تا ۲۶ اردیبشهت با همکاری انجمن سینمای جوانان لاهیجان برگزار می شود و در بخش چای در نظر داریم تمام مراحل برداشت و تولید چای ایرانی را ثبت نماییم.

به گفته وی، فراخوان این جشنواره در پرتال شهرداری لاهیجان به آدرس www.lahijan.ir برای علاقه مندان به هنر عکاسی قابل دریافت می باشد.

زنده دل گفت: شهرداری لاهیجان در کنار توجه به عمران و آبادانی شهر لاهیجان به حوزه فرهنگ و هنر توجه ویژه ای داشته و برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال خود گواه کارنامه فرهنگی مدیریت شهری می باشد.

Share