شهردار صومعه سرا در گفتگو با دیارمیرزا؛

اعتماد به نیروهای داخلی شهرداری همیشه جواب می‌دهد | اجرای ۳۸ پروژه شاخص در صومعه‌سرا

شهردار صومعه با اشاره به اینکه این شهر در خصوص پسماند حرف اول استان را می زند، گفت: تفکیک از مبدا و جمع آوری زباله در صومعه سرا به خوبی انجام می‌دهیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی مسرورنژاد شهردار صومعه سرا در گفت و گو با تحریریه دیارمیرزا با اشاره حضور چندین ماه خود در شهرداری این شهر با اینکه در آذرماه در شرایط دشواری شهرداری صومعه سرا قبول کردم، گفت: در زمانی که درگیری زیادی مابین شهردار سابق و شورا ایجاد شده بود و شهرداری صومعه سرا حواشی فراوانی را به خود می‌دید این مسئولیت را قبول کردم.

اجرای ۳۸ پروژه شاخص

وی اولین اقدام خود را پس از تصدی شهرداری صومعه سرا احداث بلوار یک کیلومتری سرشاد دانست و افزود: در زمان کوتاهی ۳۸ پروژه شاخص در صومعه سرا ایجاد شد.

شهردار صومعه سرا با اشاره به پروژه های میدان ولیعصر عصر، آبنمای بز کوهی، پارک جنب رودخانه، احداث چراغ های پای کوتاه و بلند در شهر، احیای چراغ های پارک ابریشم، کاشت درخت، احداث میدان انتظام، ایجاد المان های زیبا و… اظهار داشت: پروژه میدان ولیعصر که دومین پروژه شهری بود مورد توجه و استقبال شهروندان قرار گرفت.

مسرورنژاد با اشاره به افتتاح پروژه آبنما، گفت: این پروژه تقریبا دو ماه به طول انجامید و جلوه ای زیبا به شهر صومعه سرا داد.

وی با بیان اینکه جاده ی فشخم را که محل دپوی زباله شده بود، در ماههای اخیر سنگ فرش گردید، گفت:ساماندهی فاضلاب اطراف میدان ولیعصر از دیگر اقدامات شهرداری صومعه سرا در ماههای گذشته بوده است.

مسرورنژاد با اشاره به اینکه شش جاده اصلی صومعه سرا آسفالت شده است، اظهار کرد: در این طرح برای اولین بار در صومعه سرا از دستگاه آسفالت تراش استفاده شد و هم اکنون مشکل آسفالت خاصی در صومعه سرا نداریم.

وی با بیان اینکه مردم صومعه سرا مشکل زیادی از لحاظ آسفالت و شن ریزی ندارند، گفت: آسفالت کوچه های حسینی پناه و عمار که از جمله خیابان های بزرگ هستند نیز از برنامه های آتی شهرداری صومعه سرا است و در دستور کار قرار دارد.

شهردار صومعه سرا در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: استخر آبنمایی پارک کودک شهر که ده سال پیش ساخته شده بود و بلااستفاده رها شده بود نیز احیا شده است.

وی دو طرح ایجاد چمن مصنوعی برای دو پارک ابریشم و کودک و ساخت پارک آبی در پارک ابریشم را از دیگر برنامه های شهرداری بیان نمود و افزود: چرا نباید در گیلان شاهد ایجاد یک پارک آبی باشیم و در صورت جذب سرمایه گذار میتوان در این زمینه اقدام مناسبی صورت داد. همچنین در تلاش هستیم الگوی جدیدی از مبلمان شهری را در صومعه سرا ایجاد کنیم.

شهردار صومعه سرا با اشاره به اینکه این شهر در خصوص پسماند حرف اول را در استان را می زند، گفت: تفکیک از مبدا و جمع آوری زباله در صومعه سرا به خوبی انجام میگیرد و فرهنگ سازی لازم در این خصوص صورت پذیرفته که مورد تقدیر مسئولان ارشد استانی نیز قرار گرفته است.

وی آتش نشانی صومعه سرا را نیازمند پرسنل و تجهیزات دانست و تصریح کرد: سعی نمودیم که مشکل تجهیزات را تا حد زیادی حل نماییم ولی در این بخش نیاز به اعتبارات استانی داریم تا ناوگان آتشنشانی شهر را به روز نماییم.

پرداخت به موقع حقوق پرسنل شهرداری

مسرورنژاد با اشاره به اینکه تمامی پرسنل شهرداری حقوق خود را دریافت می کنند و هیچ گونه معوقه ای نداریم، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اولویت های شهرداری صومعه سرا پرداخت به موقع حقوق پرسنل خدوم شهرداری می باشد و خوشبختانه در زمینه پرداخت حقوق پرسنل به جز یک ماه که با تاخیر چند روزه پرداخت شد هیچگونه مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اشاره به تعامل مطلوب با اعضای شورای جدید و قدیم شهرصومعه سرا گفت: اگر کمک های آنها نبود نمی توانستیم این تعداد پروژه را انجام دهیم. برنامه های خود را به شورای شهر جدید ارائه می کنیم و امیدوارم بتوانیم در سایه تعامل و حرکت در جهت برنامه محوری ثمرات مثبتی برای شهرمان به ارمغان آوریم.

قدردانی از همراهی نماینده مجلس

شهردار صومعه سرا با اشاره به اینکه کمک های بسیار زیادی از سوی دکتر دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس به شهرداری شده است، گفت: همدلی خوبی بین اعضای شورا، شهرداری و نماینده مردم صومعه سرا جود دارد و آقای دلخوش بسیار به ما لطف دارند و کمک های زیادی در جهت رفع مشکل شهروندان شده است برای مثال سه هزار متر لوله برای جمع آوری آب های سطحی با کمک ایشان تهیه شد که در سطح استان بی سابقه است.

مسرورنژاد با بیان اینکه طرح خانه روستایی و اسکان مسافران از دیگر پروژه های قابل افتتاح شهرداری صومعه سرا است، گفت: به جهت موقعیت خاص شهر صومعه سرا، به دنبال جذب گردشگر هستیم که خوشبختانه تعداد مسافران از سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی در خصوص سد معبر نیز با اشاره به اینکه به فکر بازارچه ای برای انتقال دست فروش ها هستیم، اظهار کرد: در این زمینه نیز مشکل حادی وجود ندارد و با انتقال دست فروشان نمای ظاهری شهر نیز بهتر خواهد شد.

مسرورنژاد طرح تبدیل پارک کودک به پارک بانوان از دیگر برنامه های شهرداری عنوان کرد و افزود: شهر صومعه سرا ظرفیت داشتن پارک بانوان را دارد.

اعتماد به نیروهای داخلی شهرداری همیشه جواب می‌دهد

وی در پایان مجموعه هزینه طرح های عمرانی شهرداری را ۷ میلیارد دانست و با اشاره به حضور ۱۲ ساله خود در شهرداری صومعه سرا و در بخش های مختلف مالی و عمرانی گفت: طی چندماه اخیر با اقدامات صورت گرفته ثابت کردیم که اعتماد به نیروهای داخلی شهرداری همیشه جواب می‌دهد و تمامی تلاش خود را برای ارتقاء شهر صومعه سرا انجام خواهیم داد.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share