معاون عمرانی استاندار گیلان

اجرای طرح‌های «تلخ» در منابع طبیعی گیلان موجب آوارگی روستاییان شد/آوارگی روستاییان موجب ایجاد محلات حاشیه‌ای در رشت شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،معاون عمرانی استاندار گیلان گفت:اجرای طرح‌های زیاد و تلخ در منابع طبیعی گیلان موجب آوارگی روستاییان و افزایش حاشیه‌نشینی شهرها شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،معاون عمرانی استاندار گیلان گفت:اجرای طرح‌های زیاد و تلخ در منابع طبیعی گیلان موجب آوارگی روستاییان و افزایش حاشیه‌نشینی شهرها شده است.
حجت شshaban016-02-10_17-21-23عبان‌پور پیش از ظهر امروز در نشست بررسی «سند استراتژیک توسعه سبز» در استانداری گیلان با بیان اینکه اجرای طرح‌های زیاد و تلخی را در منابع طبیعی این استان تجربه کردیم، اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها منجر به آوارگی روستاییان شده است.

وی ادامه داد: آوارگی روستاییان موجب ایجاد محلات حاشیه‌ای از جمله سلیمان‌داراب در رشت شد و روستاییان برای امرار معاش خود ناچاراً به شغل‌های کاذب مانند سیگارفروشی رو آوردند.

معاون عمرانی استاندار گیلان خواستار دقت بیشتر در اجرای طرح‌های توسعه سبز در منابع طبیعی این استان شد و خاطرنشان کرد:به منظور اجرای این طرح‌ها موضوعات آکادمیک کمتر مطرح شود.

وی اضافه کرد: حتی اگر ۲۰ درصد مطالب مطرح شده در جلسه مذکور اجرایی شود نیز بسیار خوب است و مطمئناً روستاییان بقیه آن را خود انجام می‌دهند.

شعبان‌پور شعبان‌پور با تصریح بر اینکه برای اجرای طرح‌های توسعه سبز باید عملیاتی کار کرد،یادآور شد: نباید به گونه‌ای عمل کرد که این طرح نیز مانند دیگر سند بالادست تنها گوشه‌ای جمع‌آوری و نگهداری شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی برای بررسی وضعیت تالاب انزلی، متذکر شد: این  آمادگی وجود دارد که برای پیگیری «سند استراتژیک توسعه سبز» جلساتی به صورت ماهانه برگزار کرده و روند اجرای آن را بررسی کنیم.

معاون عمرانی استاندار گیلان خواستار تعامل دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن طرح مذکور با این نهاد شد.

tel final1

Share