رئیس مجمع نمایندگان گیلان

اهالی فرهنگ و هنر گیلان از کمبود اعتبارات و زیرساخت‌ها رنج می‌برند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه این استان نیازمند زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف است گفت: اهالی فرهنگ و هنر گیلان از کمبود اعتبارات و زیرساخت‌ها رنج می‌برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان ,غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز(۲۴ دی) در همایش« بازشناسی جنبش جنگل از نگاهی نو» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: گیلان دارای فرهنگ غنی کهن است و از لحاظ پیشینه هنری جایگاه ویژه‌ای در دوران‌های مختلف به خود اختصاص داده است.

photo_2016-01-15_15-11-54وی ادامه داد: وجود فرهیختگان و نخبگان هنری استان گویای این مدعاست.

نماینده مردم رشت در مجلس اذعان کرد: میرزا کوچک جنگلی یکی از بزرگ مردان کشور است که برای حق علیه باطل جنگید و از وطن و دین اسلام دفاع کرد.

وی اذعان کرد: گیلان دارای آئین‌های کهن و ماندگار است که مردم گیلان این آیین را حتی به صورت نمادین حفظ و حراست کرده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: آیین و فرهنگ کهن گیلان ریشه در آداب و سنن این دیار دارد.

وی ادامه داد: گیلان همواره در عرصه‌های مختلف بر علیه دشمنان جنگید و با هشت هزار شهید دوران دفاع مقدس رتبه ششم را در کشور داراست.

جعفرزاده اظهار کرد: نخستین روزنامه، نخستین کتابخانه و نخستین مدرسه دخترانه و… در گیلان وجود داشت و صاحب امتیاز در سبک موسیقی است و در هنرهای تجسمی حرفی برای گفتن دارد و دارای رتبه‌های برتر کشوری است.

جعفرزاده اذعان کرد: در کشور ۳۷ هنرمند تجسمی شناسایی شده که ۲۷ نفر این هنرمندان گیلانی هستند.

وی تصریح کرد: گیلان با دارا بودن۱۹۰نشریه جایگاه ششم کشوری را داراست و همچین در بخش تئاتر با دارا بودن ۳۲ گروه جایگاه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است

رئیس مجمع نمایندگان استان اذعان کرد: گیلان دارای هنرمندان بسیار فاخری است و از لحاظ اهل قلم رتبه هفتم را داراست.

ویبا بیان اینکه گیلان می‌تواند پل ارتباطی فرهنگ و هنر کشور با کشورهای حاشیه خزر باشد تصریح کرد: با وجود این همه موفقیت و موقعیت خاص استان، گیلان از نظر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در جایگاه خود قرار ندارد و مشکلاتی فراوانی دراین بخش دارد.

وی گفت: سرانه فضای مطالعه در گیلان پایین است و این استان فاقد فرهنگ سراست.

جعفر زاده خاطرنشان کرد: اهالی فرهنگ و هنر گیلان از کمبود اعتبارات و زیرساخت‌ها رنج می‌برند و برخی شهرستان‌های استان فاقد سینما و گالری هستند.

وی اظهار کرد: گیلان نیازمند زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در بخش های مختلف است.

tel final1

Share