بازرس گیلان:قضاوت مردم نسبت به شهرداری رشت خوب نیست

به گزارش دیارمیرزا، سید حمید حسینی در نشست مشترک با شهردار و معاونان و شهرداران مناطق پنج‌گانه در محل اداره کل بازرسی استان خدمت‌رسانی  در حد کلانشهر شهر رشت به مردم را مهم دانست. وی با تاکید بر رابطه مستقیم میزان سلامت اداری، اجتماعی، رضایت‌مندی و اعتماد عمومی، اظهار کرد: اگر در شهرداری برنامه‌ریزی درست و دقیقی انجام […]

به گزارش دیارمیرزا، سید حمید حسینی در نشست مشترک با شهردار و معاونان و شهرداران مناطق پنج‌گانه در محل اداره کل بازرسی استان خدمت‌رسانی  در حد کلانشهر شهر رشت به مردم را مهم دانست.

وی با تاکید بر رابطه مستقیم میزان سلامت اداری، اجتماعی، رضایت‌مندی و اعتماد عمومی، اظهار کرد: اگر در شهرداری برنامه‌ریزی درست و دقیقی انجام گیرد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

بازرس کل گیلان یکی از راه‌های تحقق این امر را اتوماسیون کردن ارتباطات درون و برون‌دستگاهی نامید و تصریح کرد: شهرداری باید با تقویت این سامانه‌ها و توجه به امر قانون و اجرای نظام‌های قانونی از حقوق مردم به نحو مطلوب حراست و پاسداری کند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری صمیمانه‌ و تنگاتنگی با شهرداری رشت به عمل آورند و اداره کل بازرسی فارغ از هرگونه حواشی آماده کمک و همکاری برای توسعه و آبادانی کلانشهر رشت است و پرسنل این نهاد نیز باید در حد یک کلانشهر به مردم خدمت کنند.

حسینی با اشاره به اینکه ادراک و قضاوت مردم نسبت به شهرداری خیلی خوب نبوده است، اذعان کرد: همین امر موجب مفتوح شدن پرونده‌های متعددی در بازرسی شده که بخشی منتهی به تذکر و برخی نیز منجر به تشکیل پرونده‌های تخلفاتی و یا پیشنهادی شده است.

وی با بیان اینکه حجم پرونده‌ها در بازرسی نشانه فساد در شهرداری و یا وجود تخلفات عدیده در این حوزه نیست، خاطرنشان کرد: به دلیل حجم زیاد خدمات توسط شهرداری و وجود بیشترین گردش مالی در آن این اتفاق‌ها حادث می‌شود.

این مسئول افزود: اگر عدالت و انصاف در نظام اداری رعایت شود موجب رضایت‌مندی مردم می‌شود.

وی نظم و انضباط را یکی از مولفه‌های رشد شهرداری‌ها دانست و پرداختن به کارهای زیربنایی مانند ترافیک، فضای سبز، ساخت و ساز و… را مورد تاکید قرار داد.

حسینی اتکا به درآمدهای شهرداری به جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ و عدم اجرای آرای تخریب صادره از طرف این کمیسیون و عدم وصول جرایم نقدی از طرف مناطق و… را جزو آسیب‌ها و معضلات موجود در شهرداری رشت عنوان کرد.

شهردار رشت نیز در جلسه مذکور شفاف‌سازی و پاسخگویی را جزو  اولویت‌ها برشمرد و اذعان کرد: اجرای عدالت برای توسعه پیشرفت در دستور کار شهرداری و مدیریت شهری است.

محمدعلی ثابت‌قدم از تحقق طرح تفصیلی حوزه شهرسازی و پیگیری‌های انجام شده در  آینده خبر داد.

منبع: خبرگزاری فارس

Share