در جلسه امروز شورا

ثابت قدم: ظرف روزهای آینده طرح ترافیک مکانیزه می شود/ ساماندهی دست فروشان حاضر در بافت مرکزی/بودجه پیاده رو و پیاده راه سازی از زبان شهردار رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاثابت قدم در مورد ردیف بودجه طرح پیاده راه سازی گفت:این پروژه در ردیف ۳۰۳۰۲۰۲۰۰۶ قرار دارد و چهار میلیارد تومان برای سنگ فرش پیاده راه و هشت میلیارد برای پیاده رو کل شهر در نظر گرفته شده است که از آن برای آماده سازی پیاده رو ها استفاده می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت که در یکصد و پانزدهمین جلسه شورای شهر رشت حاضر شده بود,استراتژی توسعه رشت را بر پایه گردشگری و فرهنگ دانست و اظهار کرد:پیاده راه سازی و طرح های مکمل آن در رشت را با نگاه عدالت محور و در جهت تمرکز زدایی و انتقال حمل نقل به بافت های حاشیه شهر آغاز کرده ایم.

وی از تلاش شهرداری برای توسعه حمل و نقل خصوصی خبر داد و گفت: ظرف روزهای آینده طرح ترافیک به صورت ۱۰۰ درصد مکانیزه می شود و در اوایل ماه آینده شاهد بهره‌برداری خط ویژه اتوبوس در رشت خواهیم بود.

photo_2015-10-28_23-36-33شهردار رشت به احداث خط ویژه اتوبوس در خیابان امام اشاره کرد و افزود: مطالعات خطوط ویژه در سه خط دیگر صورت می گیرد. هم اکنون تعدادی از اتوبوس ها در حال تعمیر هستند و اتوبوس های جدید نیز باید خریداری شوند.

رفیعی نودهی در این لحظه از مراجعه کسبه به اعضای شورا خبر داد و گفت: کسبه به طور عام دیده نشده اند و کار زیر ساختی صورت نگرفته است.و اجرای طرح در این زمان با مشکل بودجه همراه است.

محمود باقری خطیبانی در واکنش به سخنان ثابت قدم گفت:«سوال من از شهردار این است که کار به صورت امانی انجام می شود یا پیمانکاری؟» که ثابت قدم از انجام پروژه بصورت پیمانکاری خبرداد.

ثابت قدم در مورد ردیف بودجه طرح پیاده راه سازی گفت:این پروژه در ردیف ۳۰۳۰۲۰۲۰۰۶ قرار دارد و چهار میلیارد تومان برای سنگ فرش پیاده راه  و هشت میلیارد برای پیاده رو کل شهر در نظر گرفته شده است که از آن برای آماده سازی پیاده رو ها استفاده می شود.

وی گفت در مجموع برای المان ها و آب نماهای زیباسازی شهری در بخش های پیاده راه سازی ۴ و نیم میلیارد تومان و برای کف سازی حدود پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی  از انجام مناقصه پروژه های پیاده راه و پیاده رو خبر داد و با تاکید بر اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی گفت: ۱۹۶ دستگاه اتوبوس در راستای توسعه ناوگان عمومی تا پایان سال آینده باید وارد ناوگان شهری شوند.و تا پایان امسال در خطوط ویژه ۲۰ دستگاه اتوبوس اضافه می کنیم.

شهردار رشت ادامه داد:به دلیل تعداد بالای خودرو های تک سرنشین در سطح شهر رشت تاکسی ها متضرر می شوند.همچنین تاکسی تلفنی های موجود در محدوده طرح ترافیک را با توجه مبادی ذی ربط امکان تردد را با انها حل می کنیم اما مشکل تاکسی تلفنی مربوط به مجوزهای خودشان به دلیل نداشتن پارکینگ است.

ثابت قدم همچنین گفت: در زمینه دست فروشان موجود در مرکز شهر نیز در حال ساماندهی آنها در بافت مرکزی هستیم.

وی گفت: سعی می کنیم در مسیر بودجه ای حرکت کنیم و پروژه ها را در زمان موعد به اتمام برسانیم.

وی در خصوص مشکلات پارکینگ مرکز شهر نیز اظهار کرد: در حال آماده سازی پارکینگ های طبقاتی هستیم همچنین برخی پارکینگ ها را جهت رفع مشکل پارک خودرو مردم در اختیار بگیریم و آماده کنیم.

کارگرنیا گفت: شما در بدترین شرایط ممکن از لحاظ بودجه هستید چگونه هزینه ده میلیارد تومانی را برآورده کنید. که ثابت قدم در پاسخ به وی  گفت :نوع حرکت ما برای رسیدن به بودجه معقول است. کارگرنیا در ادامه اظهار داشت: اگر شما بودجه دارید چرا حقوق کارگرانتان را نمی دهید؟که شهردار در پاسخ دقیق به وی به آماری که معاونش آماده کرده  و قرار بود صحبت کند استناد کرد اما متأسفانه وقت جلسه به اتمام رسید و قرار شد سوالات اعضای شورا به صورت مکتوب به شهرداری رشت صادر شود و پاسخ مکتوب خود را دریافت کنند.
tel final1

Share