رئیس کل دادگستری استان گیلان؛

با اجرای قانون حدنگار درصد زیادی از پرونده های محاکم قضایی کاهش می یابد

نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای حفظ حقوق بیت المال  با حضورحجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اهمیت قانون حدنگار تصریح کرد: با اجرای قانون حد نگار درصد زیادی از پرونده های محاکم قضایی کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه هدف مسئولان باید جلب رضایت عمومی مردم و رعایت ضوابط قانونی در جامعه و  کمک به زندگی اجتماعی مسالمت آمیز آحاد مردم باشد تصریح کرد: هرچقدر تشکیل پرونده قضایی کاهش یابد به آرامش جامعه کمک کرده ایم.

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر سند دار کردن اراضی اظهار داشت: ساخت و سازهای غیر مجاز در داخل شهرها نیز ناشی از نداشتن سند است که خسارات جبران ناپذیری را به بافت شهری وارد کرده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی مشکلات زیادی را در استان گیلان برای روستاییان ایجاد کرده است گفت: باید رفع تداخلات در روستاهایی که دچار اختلافاتی بین بنیاد مسکن و منابع طبیعی هستند در اولویت قرار گیرد.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به دغدغه های ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص تغییر کاربری ها خاطر نشان کرد: دستگاه های متولی باید با اعمال حاکمیت مقتدرانه و به نفع مردم از سوء استفاده متصرفان و سودجویان جلوگیری نموده و مدیرانی را که به قانون تمکین نکرده و در مسیر انحراف قدم بر می دارند از دایره خدمت حذف نمایند.

 

Share