کوچکی نژاد در جلسه علنی مجلس؛

تغییر احکام فرهنگیان باعث تحریک این قشر می شود | حمایت از ضرغامی و سجادی

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: برای فرهنگیان احکامی صادر شده است که در ایام تغییر دولت افرادی احکام را لغو کرده، چنین رفتاری باعث تحریک فرهنگیان و ایجاد مشکل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژادارم ساداتی در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۳ شهریور ماه( مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: آقای موسوی لارگانی با استناد به ماده (۷۵) ایین‌نامه داخلی در مخالفت با وزیر صحبت کرد. انتظار می‌رود که چنین رویه‌ای تکرار نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز گذشته یکی از نمایندگان نسبت سوء به یکی از خدمتگزاران نظام ، کسی که ۱۰ سال با حکم مقام معظم رهبری بزرگترین رسانه صدا و سیما را مدیریت کرده است و در تحریم دشمن قرار دارد، زده شده و گفتند ایشان یکی از بدنام‌ترین افراد جهان هستند که این تهمت بسیار بزرگ است و باید از این برادر عذرخواهی شود.

وی با اشاره به اصل ۸۴ قانون اساسی بیان کرد: برای فرهنگیان احکامی صادر شده است که در ایام تغییر دولت افرادی احکام را لغو کرده، چنین رفتاری باعث تحریک فرهنگیان و ایجاد مشکل می‌شود.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: به هر حال اینجا تشخیص وارد بودن ماده ۷۵ با بنده است، دوستان بررسی تخصصی و دقیقی انجام داده‌‌اند، جناب آقای پورسید که همه دوستان به تخصص او اعتقاد دارند دو سه بار بررسی کردند، متن مذاکرات بررسی شد، نظر نماینده این بوده که تذکر ۷۵ مطرح کند.

وی ادامه داد: از لحظه ای که آقای موسوی لارگانی عنوان کردند در بیرون از مجلس گفته شده است، توضیح داده شد طبق ماده (۷۵) باید مطالب در صحن مطرح شده باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با اصل (۸۴) قانون اساسی نکته درستی بیان شده ، به هرحال ما باید تلاش کنیم ولی طبیعتا در جابجایی دولت خلأ‌هایی وجود دارد، ما باید به سرعت کار را تمام کنیم و دولت در هفته دولت مستقر شود و کار را با سرعت پیش ببرد. بهرحال سعی بنده این است که آیین‌نامه را رعایت کنم، اگر دیروز نماینده‌ای در نطقش به وزیر پیشنهادی بحثی گفته است، اگر خارج از اینجا باشد حتما دنبال می کنیم و اگر وزیر پیشنهادی احساس کند به ایشان توهینی شده است حتماً حق دارد به همان میزان به صورت کتبی یا شفاهی از خود دفاع کند، ما در اینجا در خدمتشان هستیم.

نخستین بار است که یک قهرمان ملی به عنوان وزیر ورزش معرفی می‌شود

همچنین در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، ۳ شهریور ماه( مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های پیشنهادی حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: رئیس فراکسیون ورزش و دیگر مخالفان وزیر پیشنهادی حرفی جز شعار و تهمت به وی به عنوان فردی فاسد نداشتند و در واقع با برنامه های وی مخالفت نکردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این نخستین بار است که از یک متخصص و قهرمان ملی به عنوان وزیر ورزش استفاده می شود و جامعه ورزشی از این موضوع خوشحال هستند.

وی در ادامه با اشاره به پرونده های فسادی که به وزیر پیشنهادی ورزش نسبت داده می شود، عنوان کرد: رئیس جمهور، رئیس سابق قوه قضائیه بوده و به تمام پرونده ها احاطه دارد. سجادی در دولت کاره ای نبود اما چون تخصص داشت در بخش خصوصی از او استفاده شد و اینکه می گویند ورزشکاران و دولتی ها از او حمایت می کنند به دلیل رسم پهلوانی است که بین ورزشکاران وجود دارد.

کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به موفقیت های سجادی در حوزه بخش خصوصی عنوان کرد: او می تواند ایران را در حوزه بین الملل ارتقا دهد و و در ورزش تخصص دارد همچنین در برنامه های خود به ورزش همگانی توجه ویژه ای کرده و ورزش بانوان را نیز مد نظر قرار داده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سند استعدادیابی ورزشی در برنامه های سجادی تدوین شده که می تواند از افرادی که استعداد ورزشی بوده اما امکانات ندارند حمایت کند همچنین او توانایی ایجاد تحول در حوزه باشگاه داری را دارد.

وی افزود: مسائل فرهنگی و توجه به تخصص حرفه ای در ورزش مد نظر سجادی قرار دارد و هیچ کدام از مراجع قضائی موضوع فساد در پرونده های وی را تأیید نکرده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: چند سال قبل سجادی ۳۰۰ میلیون تومان به باشگاهی کمک کرد و بعدها همان را به عنوان پرونده فساد وی جلوه دادند که غلط است.

Share