راهنمای جامع درباره دستگاههای بسته بندی اتوماتیک و کاربرد آن ها در صنعت

دستگاههای بسته بندی اتوماتیک در انواع دستگاههای بسته بندی پودری، مایع و گرانولی قابل دسته بندی هستند.

راهنمای جامع درباره دستگاههای بسته بندی اتوماتیک و کاربرد آن ها در صنعت

صنعت بسته بندی در این سالها توانسته از پیشرفت چشمگیری در طراحی و تولید ماشین آلات برخوردار شود و همین امر سبب گردیده تا شرکتهای بسیاری در زمینه تولید مواد غذایی و دارویی به استفاده از این نوع دستگاهها روی بیاورند. دستگاههای بسته بندی اتوماتیک امروزه بخشی جدایی ناپذیر در کارخانه جات صنایع غذایی و دارویی هستند که توانسته اند جایگاه ویژه ای را در تولید داشته باشند. در گذشته بسیاری از محصولات بصورت فله به بازار عرضه میشد که باعث بروز مشکلات فراوانی برای مصرف کننده و تولید کننده میشد. استفاده از دستگاههای بسته بندی امروزه توانسته میزان تولید مواد را به طور چشمگیری افزایش دهد و باعث رشد در تولید و البته رعایت نکات بهداشتی در ارائه محصولات شود. شرکت های بسیاری در زمینه طراحی و ساخت دستگاههای بسته بندی فعالیت میکنند که با استفاده از تکنولوژی روز و سیستم های کامپیوتری و البته قطعات مکانیکی و پنوماتیکی اقدام به ساخت دستگاههای متنوع و کاربردی در زمینه بسته بندی میکنند که همین امر میتواند سبب تولید کسب و کار و البته کار آفرینی شود. در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا شما را با دستگاه بسته بندی اتوماتیک آشنا کنیم و کاربرد های آن ها را در صنایع به شما بیان کنیم تا بتوانید در صورت نیاز اقدام به استفاده از این نوع دستگاهها کنید. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دستگاه بسته بندی اتوماتیک چیست؟

دستگاه بسته بندی اتوماتیک در واقع به انواع دستگاههای بسته بندی اطلاق میشود که قادر هستند عملیات بسته بندی را بدون دخالت دست و نیروی انسانی و با استفاده از نیروی برق و مکانیک با سرعت و دقت بالا انجام دهند. این نوع دستگاهها در انواع مختلفی طراحی و ساخته میشوند که هر کدام از آن ها قادر هستند محصولات خاصی را در ابعاد و اشکال متنوع بسته بندی کنند. دستگاههای بسته بندی اتوماتیک میتوانند انواع مواد پودری، مایع و گرانولی را با سرعت بالا و البته دقت بسیار بالا بسته بندی کنند. استفاده از دستگاههای بسته بندی اتوماتیک میتواند علاوه بر افزایش میزان تولید و کاهش هزینه های تولید، باعث کاهش خطاهای انسانی در حین کار و کاهش هدر رفت محصولات در عملیات بسته بندی شوند. تمام این موارد سبب شده اند تا کارخانه جات بزرگ و کوچک به استفاده از دستگاههای بسته بندی اتوماتیک روی بیاورند.

انواع دستگاه بسته بندی اتوماتیک

دستگاههای بسته بندی اتوماتیک را میتوان از چند منظر دسته بندی کرد. در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا این دستگاهها را از نظر نوع مواد به دسته های مختلف تقسیم کنیم. دستگاههای بسته بندی اتوماتیک در انواع دستگاههای بسته بندی پودری، مایع و گرانولی قابل دسته بندی هستند که هر کدام از دستگاههای متنوعی برخوردار میباشند که از قابلیت های خاصی برخوردارند. بعنوان مثال دستگاههای بسته بندی ساشه در انواع دستگاه ساشه مایع، پودری و گرانولی تولید میشوند که هر کدام قادر هستند تا محصولات متنوع را در انواع بسته بندی های زیبا و شکیل بسته بندی کنند. این نوع دستگاهها قادر هستند با استفاده از برق تک و سه فاز و هوش مصنوعی و برنامه های کامپیوتری هر نوع محصولی را با دقت بالا بسته بندی کنند. در ادامه به توضیحاتی درباره چند مدل از این دستگاهها خواهیم پرداخت.

دستگاه کیسه پرکن

دستگاه کیسه پرکن یا دستگاه بسته بندی تک توزین یکی از انواع دستگاههای بسته بندی در راستای بسته بندی کیسه های بزرگ و کارتن ها تا وزن ۵۰ کیلوگرم است. از این نوع دستگاه برای بسته بندی محصولاتی نظیر برنج، گندم، غلات، گچ و… استفاده میشود که هر کدام از این مواد با استفاده از این دستگاه قابل بسته بندی میباشند. دستگاه کیسه پرکن یک دستگاه بسته بندی از نوع توزین دار است که بصورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک طراحی و ساخته میشود. این دستگاه قادر است مواد را در وزن های ۱ تا ۵۰ کیلوگرم با استفاده از دستور اپراتور بسته بندی کند. میزان تولید و سرعت بسته بندی در این دستگاه بسته به وزن مورد نظر جهت بسته بندی و نوع محصول کاملا متغیر است و عددی بین ۲ تا ۱۰ کیسه در هر دقیقه میباشد.

دستگاه بسته بندی توزین دار-البرز ماشین کرج

دستگاه بسته بندی توزین دار

دستگاههای بسته بندی توزین دار که نمونه تک توزین آن در بالا به آن اشاره شد در راستای بسته بندی محصولات گرانولی مورد استفاده قرار میگیرند. نمونه تک توزین آن قادر است در صورت نیاز برای بسته بندی پودر و گرانولی تغییر کند ولی در مدل های تمام اتوماتیک این نوع دستگاههای بسته بندی توزین دار قادر هستند تا محصولات گرانولی نظیر حبوبات، غلات، شکر، قند و… را بسته بندی کنند. این نوع دستگاهها در بازار با نام دستگاه بسته بندی حبوبات نیز شناخته میشود. هر چه میزان توزین ها افزایش پیدا کند به همین منوال سرعت بسته بندی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بعنوان مثال در دستگاههای بسته بندی ۴ توزین سرعت بسته بندی در وزن های ۹۰۰ گرمی چیزی در حدود ۱۵ تا ۲۵ بسته در هر دقیقه است. دستگاههای بسته بندی توزین دار از جمله انواع دستگاههای بسته بندی پرکاربرد در صنایع غذایی و شیمیایی میباشند.

دستگاه بسته بندی پودری

دستگاههای بسته بندی پودری از جمله انواع دستگاههای بسته بندی در صنایع غذایی و دارویی میباشند که قادر هستند با استفاده از تکنولوژی ویژه ای که دارند هر نوع مواد پودری را در وزن های متنوع بسته بندی کنند. این نوع دستگاهها در بخش هایی با دستگاههای بسته بندی توزین دار و گرانولی تفاوت دارند و همین امر سبب گردیده تا نتوان با یک دستگاه هم مواد پودری و هم مواد گرانولی و مایع را بسته بندی کرد. محصولات پودری را میتوان شامل انواع آرد، گچ، مواد شیمیایی پودری و… دانست که هر کدام از حالات متنوعی برخوردار هستند ولی با استفاده از این دستگاه قابل بسته بندی میباشند. دستگاههای بسته بندی پودری قادر هستند مواد پودری را در بسته بندی هایی با وزن های ۲ گرم تا ۵۰ کیلوگرم بسته بندی کنند. البته که بسته به وزن خاص ممکن است نوع دستگاه تغییر کند. از این نوع دستگاهها در صنایع غذایی و دارویی به ووفور استفاده میشود.

بررسی و خرید دستگاههای بسته بندی

بهترین روش بررسی و خرید دستگاههای بسته بندی، اینترنت و فضای مجازی است که میتواند اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دستگاههای بسته بندی در اختیار شما قرار دهد. وب سایتهایی نظیر فامکو و بامک میتوانند گزینه خوبی در این زمینه باشند. بعد از دریافت اطلاعات مکفی میتوانید با مراجعه به درب کارخانه ها دستگاه مورد نظر را از نزدیک مشاهده کنید و با کارکرد آن از نزدیک آشنا شوید. شرکت های بسیاری نظیر البرز ماشین کرج با سابقه طولانی مدت و معتبر در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات بسته بندی میتواند گزینه بسیار مناسبی برای خرید دستگاه بسته بندی باشد.  امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را در زمینه ماشین آلات بسته بندی در اختیار شما قرار داده باشیم. خوشحال میشویم تا نظرات خود را در این زمینه با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

Share