هدیه رئیس جمهور به مردم | سفر ارزان عتبات عالیات محقق می‌شود؟

شما می توانید با مراجعه به سایت رسم زیارت (ziarat.co)، تمامی سفرهای تحت نظارت سازمان حج و زیارت را مشاهده نمایید.

چالش این روز‌ها که زائران با‌ آن دست‌وپنجه‌ نرم‌ می‌کنند، افزایش هزینه‌های کاروان زیارتی کربلاست. هزینه‌هایی که برای بسیاری از خانواده‌ها، سرسام‌آور است و باعث شده بسیاری از دلدادگان زیارت حرم ائمه معصوم در عراق، از این سفر بهشتی محروم بمانند.

به‌ گزارش رسم زیارت، در جلسه اخیر رئیس جمهور با مسئولان سازمان حج و زیارت، دکتر ابراهیم رئیسی با بیان اینکه، سفر ارزان، آسان، و دلنشین از ارکان اصلی زیارت عتبات عالیات به‌شمار می‌آید، از مسئولان خواستند تا تسهیلات ویژه‌ای برای زائران درنظر گرفته شود.

ایشان تأکید کردند که دستگاه‌های متولی باید تمام تلاششان را برای کم‌ کردن هزینه‌های تور کربلا به‌کار گیرند. ازاین‌رو یکی از این اقدامات انجام‌شده، تخصیص ارز مصوب بانک مرکزی برای این کار است.

به ‌طور‌کلی سازمان حج و زیارت تلاش کرده تا با ارائه سفرهای ارزان تورکربلا در کاروان های زیرنظر این سازمان، مقدمات سفر این سفر معنوی را برای عموم جامعه محقق کند.

قیمت ارزانترین تور کربلا چقدر است؟

قیمت تور کربلا بسته به تعداد روز‌های زیارت در عراق، فاصله محل زندگی شما تا عراق، هتل محل اقامتتان در شهر‌های زیارتی عراق و زمینی یا هوایی بودن کاروان زیارتی کربلا، متفاوت است. هم‌اکنون ارزانترین تور کربلا از تهران با قیمت ۵ میلیون و ۹۹۷هزارتومان به‌ فروش می‌رسد. شما می‌توانید هم‌اکنون رزرو تورکربلا خود را از رسم زیارت نهایی کنید.

کاروان زیارتی کربلا چند روزه است؟

تور کربلا معمولاً ۶ شبه یا ۷ شبه برگزار می‌شود. البته سازمان حج و زیارت، مسیر رفت‌ وآمد در ایران را جزو تعداد روزهای اقامت شما در عراق درنظر نمی‌گیرد. یعنی روال سفر به عراق به این صورت است که ۳ شب در نجف و ۳ شب در کربلا اقامت دارید. درصورتی که کاروان ۷ شبه رزرو کرده باشید، یک شب در کاظمین اقامت خواهید داشت و برای زیارت حرم عسکرین، به‌صورت عبوری به سامرا مشرف خواهید شد. اما اگر تور کربلا ۶ شبه خریداری کرده باشید، زیارت حرم کاظمین و حرم عسکرین تنها به ‌صورت عبوری است و در شهر‌های کاظمین و سامرا، اسکانی نخواهید داشت.

تور کربلا زمینی بگیریم یا تور کربلا هوایی؟

واضح بگوییم، قیمت تور کربلا هوایی، دو برابر تورکربلا زمینی است؛ اما آیا این تفاوت قیمت فقط مربوط به نوع وسیله‌ای‌ است که با آن سفر می‌کنید؟ یا اینکه خدمات دیگر این تور‌ها نیز متفاوت است؟

به‌طورکلی هتل‌های محل اقامت در شهر‌های زیارتی عراق را برای تور‌های هوایی، یک درجه بهتر درنظر می‌گیرند؛ اما مهم‌ترین خدمات یک هتل، وعده‌های غذایی آن است که بین تور‌های زمینی یا هوایی، تفاوتی وجود ندارد؛ چراکه تمامی کاروان‌های زیرنظر سازمان حج و زیارت، صبحانه، ناهار و شام را از آشپزخانه مرکزی این سازمان در کربلا، نجف و کاظمین تحویل می‌گیرند که توسط آشپز‌های ایرانی طبخ می‌شود.

آیا سفر با کاروان‌های آزاد، ارزان‌‌تر و بهتر است؟

ممکن است تصور کنید کاروان‌های زیارتی آزاد برای سفر بهتر هستند. اما ذکر چند نکته ممکن است نظر شما را عوض کند.

سازمان حج و زیارت، تمامی هماهنگی‌های لازم را برای تسهیل سفر زائران از طریق نماینده‌‌های خود در این کشور انجام می‌دهد تا خدمات رفاهی هتل‌ها، وعده‌های غذایی و اتوبوس‌های داخل عراق و دیگر هماهنگی‌ها، ازلحاظ استاندارد و کیفیت، کاملاً تأیید شود؛ کارها و هماهنگی‌هایی که مدیران کاروان‌های آزاد نمی‌توانند به‌خوبی ازپس آن برآیند.

ازسویی‌دیگر کاروان‌های آزاد، برای پایین آمدن قیمت‌‌ها ممکن است، هتل‌هایی را برای اقامت زائران درنظر بگیرند که ازجهت کیفیت ارائه خدمات، در سطح پایینی قرار دارند؛ موضوعی که سازمان حج و زیارت برای کاهش هزینه‌های آن، به‌جای رزرو هتل‌های باکیفیت پایین، از ارز مصوب دولتی استفاده می‌کند تا استاندارد و کیفیت هتل‌های محل اقامت زائران را تضمین کند. یکی از هتل‌های باکیفیت محل اقامت زائران، هتل برج الاماره است که امکانات رفاهی خوبی را ارائه می‌دهد.

به‌طورکلی به‌نظر می‌رسد، سفر با کاروان آزاد، ریسک بیشتری دارد؛ چراکه برنامه‌ های کاروان، ممکن است بسته به شرایط، تغییر کند و برعکس کاروان حج و زیارت کربلا که این سازمان باید پاسخگوی زائر باشد، مسئولیت هر گونه مشکلی، برعهده خود مسافر خواهد بود.

در این مطلب، جزئیات هدیه رئیس جمهور به زائران عتبات عالیات را شرح دادیم. تورهایی که تلاش شده با کمترین قیمت، به زیر ۶ میلیون تومان برسد تا زیارت حرم امام حسین (ع) و یاران و فرزندان ایشان راحت تر، آسان‌ تر و لذت‌بخش‌ تر رقم بخورد. البته آن دسته از زائرانی که قصد عزیمت با تور هوایی کربلا را دارند، می‌توانند با حداقل هزینه ۱۳ میلیون تومان، به کشور عراق مشرف شوند.

شما می توانید با مراجعه به سایت رسم زیارت (ziarat.co)، تمامی سفرهای تحت نظارت سازمان حج و زیارت را مشاهده نمایید و بعد از مشاوره با کارشناسان سفر با شماره ۰۲۱۴۳۰۰۰۱۰۹ نسبت به رزرو آنلاین یا تلفنی سفر خود اقدام نمایید.

Share