آیت الله رمضانی در حرم خواهر امام رشت؛

اسلام به دنبال خشونت نیست | جهاد امر مقدسی است، ما امروز به دنبال صلح هستیم

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه در هیچ آیه و روایاتی نیامده که امر جهاد، برای ظلم، فساد و برای برپایی نظام سلطه است، خاطرنشان کرد: جهاد امر مقدسی است، در عین حال، ما امروز به دنبال صلح هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز پنجشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۲ در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی که در آستان مقدس حضرت فاطمه اخری سلام‌الله علیها (خواهر امام) رشت برگزار شد، اظهار کرد: انسان باید بر روی سلامت قلب و جوارح خود کار کند و بعد از اتمام مجالس عزاداری در راستای انجام وظایف خود نسبت خدا، اهل بیت(ع) و مردم تلاش کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روزی‌های معنوی به روح انسان طراوت می‌بخشد و سعادت انسان را به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: یکی از روزی‌های معنوی انسان این است که نسبت به دشمنان اهل‌بیت (ع) موضع بگیرد.

وی ادامه داد: ما باید خونخواه و منتقم خون اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) باشیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه «مقام محمود» که در قرآن به آن اشاره شده، درجه‌ای از کمال است که خداوند به پیامبر اکرم (ع) عطا کرده است، خاطرنشان کرد: انسان باید به مقام و مسئولیت خود جایگاه بدهد نه اینکه از آن مسئولیت، جایگاه بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه انسان فقط باید به دنبال عبودیت خداوند باشد، بیان کرد: اگر انسان با خداوند معامله کند به جایگاه بالایی در زندگی دنیوی و اخروی خود می‌رسد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه عده‌ای در فضای مجازی شبهه ایجاد می‌کنند که امام حسین(ع)، ۱۴۰۰ سال قبل به شهادت رسیده اما الان برای ایشان عزاداری می‌کنند، تصریح کرد: عزاداری و اشک برای امام حسین (ع) دلیل بزرگی و عظمت کاری است که حضرت به خاطر آن به شهادت رسیدند.

وی در ادامه، با بیان اینکه برخی‌ها شبهه ایجاد می‌کنند که اسلام، خشونت را ترویج می‌دهد، اظهار کرد: اسلام نه تنها به دنبال خشونت نیست بلکه دین ترویج رحمت، عدالت و محبت است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه در هیچ آیه و روایاتی نیامده که امر جهاد، برای ظلم، فساد و برای برپایی نظام سلطه است، خاطرنشان کرد: جهاد امر مقدسی است، در عین حال، ما امروز به دنبال صلح هستیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اسلام، مقاومت و جهاد را برای ترویج عدالت قرار داده نه ترویج خشونت، اظهار کرد: عده‌ای از روشنفکران غربی به اشتباه معتقد هستند که جهاد در راه خدا معنایی ندارد و باید کنار گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه رژیم صهیونیستی به دنبال بندگی و بردگی مدرن بشر است، تاکید کرد: صهیونیست‌ها در راس نظام سلطه هستند و مدارا، صلح و دوستی با آن‌ها هیچ توجیه و معنایی ندارد.

Share