دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

سردار سلیمانی شهید راه عزت و آزادی بود | امام حسین (ع) تا ابدیت بر ما حق دارد

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه خیلی‌ها در غرب تلاش کردند سردار سلیمانی را مروج فرهنگ خشونت معرفی کنند، گفت: سردار قاسم سلیمانی، شهید راه آزادی، عزت و حریّت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز (یکشنبه، ۹ شهریور) در مراسم روز عاشورای حسینی(ع) که در بقعه خواهر امام رشت برگزار شد با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم عزاداری محرم که شیوه‌نامه های بهداشتی را رعایت کردند، اظهار کرد: هر کسی به اندازه ظرفیت خود به مقام معرفت، شهادت و کرامت دست پیدا می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ولایت بدون برائت و برائت بدون ولایت وجود ندارد، گفت: اگر روحیه خودکامگان و مستبدان در بشریت حاکم باشد، همه را برده و بنده خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر امثال جریان مقاومت در برابر قلدرهای عالم و خوی استکباری آن‌ها ایستادگی نمی‌کردند، همه را تحت سیطره خود در می‌آوردند، اظهار کرد: هر چه در برابر قلدرهای استکباری کوتاه بیاییم، آن‌ها جلو می‌آیند و این تمایل درونی خوی استکباری است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه پروتکل‌هایی که صهیونیست‌ها در خصوص فلسطین در طول ۷۰ سال داشتند مشخص‌کننده وضعیت کنونی فلسطین است که به چه میزان اشغال شده است، عنوان کرد: اگر همین مقاومت در این کشور نبود کل فلسطین را اشغال می‌کردند و صهیونیست‌ها بنا دارند همه جا را اشغال کنند.

وی تاکید کرد: همان طوری که عدالت‌خواهی فطری و عقلی است، مقابله با ظلم به عنوان خونخواهی امری فطری و عقلی است و آنجا که درخواست شهادت را می‌کنید در واقع هزینه مقابله با ظلم و خودکامگی را می‌پردازید که این مساله جز مقدمات خونخواهی است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه شیعیان در زیارت عاشورا می‌خواهند که آنها در مصیبت امام حسین(ع) شریک شوند، اظهار کرد: ما اگر مانند مادران شهدا، در موقعیت قرار نگیریم نمی‌توانیم شرایط را درک کنیم؛ البته این موضوع مهمی است که در زیارت عاشورا می‌خواهیم ما را در شرایط آن روز قرار دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه ابومهدی المهندس به سردار سلیمانی علاقه زیادی داشته است، افزود: دشمنان همان‌طور که در شبکه‌های بیگانه اشاره می‌کنند، می‌خواهند ایران را زمین‌گیر کنند و از این موضوع دست‌بردار نیستند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با قدرت خود اجازه نداد تا جامعه بشری به بندگی و بردگی روی بیاورند و روحیه ایستادگی به جهانیان داد، تصریح کرد: نظام اسلامی مسیر خود را طی می‌کند و این نظام مقدس در راستای شعاع فرهنگ عاشورا است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زمانی که حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید خیلی‌ها در غرب تلاش کردند که ایشان را مروج فرهنگ خشونت معرفی کنند، گفت: سردار قاسم سلیمانی، شهید در راه آزادی، عزت و حریّت بود.

وی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که امام خمینی (ره) درس مقابله با استبداد و گردن‌کشان و همچنین درس صبر، استقامت و غیرت را در عرصه‌های دینی به ما آموخت که امروز شاگرد امام حسین (ع) یعنی مقام معظم رهبری، این‌گونه ایستادگی کرده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی فصل جدیدی را در عرصه بین الملل به وجود آورد، تاکید کرد: سردار سلیمانی در برابر کسانی که به دستور استکبار سر می‌بریدند مقابله کرد و ما باید حافظ خون آن‌ها باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند عاشورایی زیست کنند، خونخواهی را باید از مکتب حاج قاسم یاد بگیرند، عنوان کرد: نمی‌توانیم به صراحت نسبت بدهیم اما ریختن خون حاج قاسم، قلب حضرت ولی عصر (عج) را جریحه‌دار کرد.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) تا ابدیت بر ما حق دارد و اگر شهید نمی‌شد، معنویت، مناجات، عزت، عقلانیت و هیچ چیزی از دین باقی نمی‌ماند، گفت: محرم و صفر بر همه ما حق دارد و شعائر آن باید به خوبی حفظ شود.

Share