دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)؛

اگر قیام حسین(ع) نبود هیچ چیز از دین باقی نمی‌ماند|جامعه جاهل و نادان، پس‌رو می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند و اگر کسی در مجلس هدف خدمت دارد باید همین مطالبات مردم را پیگیری کند، گفت: نمایندگان مجلس باید مصوباتی برای حل مشکلات معیشتی، بیکاری، اجرای عدالت، مقابله با استکبار و جلوگیری از نفوذ استکبار داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) با سخنرانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در مسجد ابوذر کردمحله رشت برگزار شد.

آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در این مراسم که شب گذشته (جمعه، ۷ شهریور) برگزار شد، اظهار کرد: با اشاره به اینکه خوشبختانه در اکثر شهرهای آمریکا و اروپا، مجلس امام حسین(ع) برگزار می شود، تصریح کرد: در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک در روز عاشورا، راهپیمایی ۳۰ هزار نفری در میدان اصلی شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) و نهضت ابا عبدالله، مقدمه ظهور حضرت ولی عصر (عج) است، تاکید کرد: باید نگاه خود را نسبت به عاشورا قوی کرده و درک خود را افزایش دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه در طول تاریخ خیلی‌ها خواستند مجالس اهل بیت(ع) را تعطیل کنند ولی این قدرت را نداشتند و امروزه نیز یک امر محال است، افزود: ما اگر می‌خواهیم از عاشورا درس بگیریم، باید سخت‌تر از این‌ها آماده باشیم و نباید کم بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط امروزه جامعه به واسطه ویروس منحوس کرونا، سبب شده در فضای آزاد مجالس حسینی برگزار شود و فضاهای خوبی هم داریم، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که اهل بیت(ع) به ما اجازه دادند که در مجالس عزاداری شرکت کرده و برای غربت امام حسین(ع) اشک بریزیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از بحث های خیلی مهم است که امام حسین(ع) برای این امر قیام می کنند، افزود: امام حسین (ع) برای اصلاح امت خود در مقابل ظلم و ظالم ایستادند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در کتاب‌های فقهی آمده که امر به معروف در زمانی که جنبه فردی داشته و جان و مال انسان در خطر باشد، واجب نیست، تاکید کرد: امام حسین(ع) یقین می دانست که شهید می‌شود، ولی چون هدف حضرت مقابله با منکرات اجتماعی و سیاسی بود، قیام کردند.

وی یکی از ویژگی‌های ادیان مختلف را توجه به امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: “مایکل کوک” نویسنده انگلیسی است که کتابی تحت عنوان امر به معروف دارد و در آن کتاب، نظرات تمام مذاهب در این مورد را با یک هزار و ۷۰۰ منبع ذکر کرده است.

* فریضه‌های الهی به واسطه امر به معروف و نهی از منکر احیا می‌شود

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه قرآن امتی را بهترین معرفی می‌کند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، تصریح کرد: در روایات داریم که امر به معروف از نماز هم بالاتر است زیرا نماز یکی از معروف‌ها است و امر به معروف همه معروف‌ها از جمله، نماز، روزه، خمس، زکات، حج و … را در بر می‌گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه به واسطه امر به معروف است که فریضه‌های الهی احیا و اقامه می شود، گفت: انسان باید در مورد منکرات سیاسی و اجتماعی از جمله تبعیض، فقر، رشوه و اختلاس مقابله و اعتراض کند.

وی با تاکید بر اینکه یزیدی که خود را امیر مومنان و خلیفه مسلمانان می‌دانست، شرب خمر می‌کرد و دین را فقط برای حکومت کردن می‌خواست، تصریح کرد: در روایات آمده که زمانی می‌شود که دین به دست اشرار می‌افتد و نزد مردم واژگون شده و مانند درهم و دینار می‌شود.

آیت‌الله رمضانی به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: عفاف یک امر قرآنی است و باید احیا شود؛ زمانی که مجالس اهل بیت(ع) در سراسر جهان برگزار می‌شود انتظار می‌رود ما پایبندی خود را نسبت به احکام نشان دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در روز عاشورا در همان شرایطی که امام حسین(ع) نماز را برپا می‌دارند، جهل و نادانی در دشمن به حدی بود که یزید آنها را با وعده بهشت به جنگ امام حسین(ع) فرستاد.

* جامعه جاهل و نادان، پس‌رو می‌شود

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که جهل و نادانی آن را فرا بگیرد، جامعه پس‌رو می‌شود، افزود: در جامعه جاهل هیچ چیز باقی نمی ‌ماند و مردم جامعه وظیفه خود را نسبت به دین خدا نمی‎داند.

آیت‌الله رمضانی به برگزاری جلسه‌ای در دانشگاه سوربن با موضوع عدم برخورد با توهین‌کنندگان به پیامبر اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه، موضوع جدا کردن دین از سیاست عامل عدم مقابله با توهین به پیامبر اسلام ذکر شد.
وی اضافه کرد: ما در این جلسه اعلام کردیم که در جامعه مسلمان اجازه نمی‌دهیم به اهل بیت(ع)، قرآن و پیامبر الهی توهین شود و مردم ایران در قبال این مسئله، احساس مسئولیت می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به تفاوت میان جامعه مسلمان و غیر اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: مردم در جامعه اسلامی دغدغه دین دارند و وقتی فردی مانند یزید حاکمیت را بر عهده بگیرد، نمی توانند سکوت کنند.

وی با بیان اینکه اگر قیام امام حسین(ع) نبود هیچ چیز از دین باقی نمی ماند، اظهار کرد: دغدغه امام حسین(ع)، احیای دین، احکام اسلامی و قرآن بود.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: در جامعه اسلامی برای مقابله با فقر، بی عدالتی، تبعیض و … که مردم را تهدید می‌کند باید راه حل ارائه داد و تدبیر کرد.

* انقلاب اسلامی ایران رنگ و بوی عاشورایی دارد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، شعاع و رنگ و بوی عاشورایی دارد، افزود: بزرگترین راهپیمایی‌ها پیش از انقلاب در همین تاسوعا و عاشورا بوده است.

وی افزود: انسان باید نسبت به دین احساس مسئولیت داشته باشد و وقتی می‌بیند نسبت به حق بی مهری شده، سکوت نکند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه خیلی‌ها تلاش کردند که دین را به سخره گرفته و احکام دینی را تعطیل کنند، افزود: در زمان رضاخان و دوران پهلوی تلاش شد تا غیر از ظاهر دین، دیگر چیزی باقی نماند و فرهنگ و احکام عاشورایی تعطیل شود ولی نتوانستند و دشمنان در آینده نیز نمی‌توانند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: ستاد ملی کرونا اعلام کرد که مراسم عزاداری در مسجد برنامه ریزی نشود و برای همین ما آمدیم در خیابان و بین رفت و آمد ماشین‌ها مراسم برگزار کردیم که نشان می‌دهد ما ملت امام حسین(ع) هستیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ما، در صدد احیای فرهنگ عاشورایی هستند و همین امر می‌تواند مقدمه ظهور را فراهم کند، خاطرنشان کرد: ما ندبه‌خوان و منتظران باید فرهنگ حسینی(ع) را احیا کنیم و در این مجالس نیرو تربیت کرده و خود را آماده ظهور کنیم.

* انتظار داریم قوایی در تراز عاشورایی و انقلاب اسلامی داشته باشیم

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه جامعه زمان ظهور به عدل می‌رسد، همه از امنیت برخوردار می‌شوند و به احدی ظلم نمی‌شود، گفت: یکی از انتظارات ما این است که امروز نمونه‌ای از دستگاه اجرایی، قضایی و قانون‌گذاری زمان ظهور را داشته باشیم و در واقع مجلس، دولت و قوه قضائیه را در تراز عاشورایی و انقلاب اسلامی ببینیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز با وجود پیشرفت‌های خوب در مسائل علمی و نظامی، اما در بحث عدالت خیلی عقب هستیم، گفت: مردمی که در همه مراحل انقلاب حضور دارند و در هشت سال دفاع مقدس همسران و فرزندان خود را از دست دادند از مسئولین توقع دارند.

* مردم باید در دورترین مناطق کشور طعم عدالت را بچشند

وی با اشاره به اینکه وجود ما آمیخته با فرهنگ عاشورایی است و نمی‌توانیم لحظه‌ای از فرهنگ عاشورایی جدا شویم، تاکید کرد: ما دنبال پیاده‌سازی عدالت هستیم و باید طعم عدالت را در دورترین منطقه به مردم چشاند.

آیت‌الله رمضانی به بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از توصیه های رهبری عدالت و مبارزه با فساد بود که باید جز برنامه های اساسی باشد و مردم نیز پشتیبان مسئولانی هستند که با فساد مبارزه می‌کنند و نگاه انقلابی دارند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: نگاه انقلابی یعنی تحقق عدالت، امنیت برای همه مردم و نگاهی که به واسطه آن دین در تمام عرصه‌های جامعه پیاده شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ما باید از بهترین‌های جامعه باشند، خاطرنشان کرد: از آموزه‌های غدیر این است که به عنوان نمونه در استان‌ها استاندار، فرماندار و شهردار و هر کس که به مردم خدمت می‌کند، باید دغدغه عدل و حل مشکلات مردم را داشته و از بهترین‌ها باشند.

* مردم ایران سیاسی‌ترین و فهیم‌ترین مردم جهان هستند

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: مردم ایران سیاسی‌ترین و فهیم‌ترین مردم جهان هستند که جریان‌ها را رصد کرده و به دنبال شناسایی دشمنان هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به رویش‌های انقلاب اسلامی در خارج از کشور اشاره و تاکید کرد: جوانانی در کشورهای خارجی آمادگی دارند که از نظام اسلامی در برابر هرگونه تهدید دفاع کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی یک امانت است که به آزادی خواهان سپرده شده است، افزود: دنیای امروز متوجه ایران اسلامی است و اتفاقات داخل کشور را رصد می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه مردم از برخی مشکلات در جامعه مانند بیکاری، فقر، فشار اقتصادی و معیشتی و اختلاس ناراحت هستند، افزود: ما در همه قوا مسئولان پاکدست هم داریم ولی حتی یک اختلاس هم در جامعه اسلامی زیاد است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه ما باید در صدد تحقق آرمان‌ها و آموزه‌های امام حسین(ع) باشیم، تاکید کرد: مطالبه عمومی مسئله مهم است و مردم انقلابی باید نسبت به مسئولان مطالبه داشته باشند که خواسته‌ای به حق است.

وی با اشاره به اینکه ما برای حفظ امنیت و سلامت جامعه، عزیزترین انسان‌ها را از دست دادیم، تصریح کرد: مدافعین حرم ما در خارج از مرزها برای امنیت کشور و کادر درمان و پزشکان ما نیز در مقابله با ویروس کرونا در داخل کشور به شهادت رسیدند.

* نمایندگان مجلس مصوباتی در راستای حل مشکلات معیشتی و بیکاری داشته باشند

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند و اگر کسی در مجلس هدف خدمت دارد باید همین مطالبات مردم را پیگیری کند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید مصوباتی برای حل مشکلات معیشتی، بیکاری، اجرای عدالت، مقابله با استکبار و جلوگیری از نفوذ استکبار داشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ایران اسلامی در دنیا نقش رهبری آزادی‌خواهی دارد، گفت: قوای مقننه، اجرایی و قضایی و همه کسانی که از برکت انقلاب نفس می‌کشند باید به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه مردم از جمله جوانان دنیا و همه آزادی‌خواهان به ایران اسلامی دل بسته‌اند، تصریح کرد: در دوره مسئولیتی که داشتیم، مشاهده کردم که رویش‌هایی در غرب وجود دارد که به آرمان های نظام اسلامی عشق می‌ورزند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه در عصر حاضر، استکبار جهانی از کشورهای اسلامی چپاول کرده و ثروت مسلمانان را به یغما می‌برد، افزود: نمونه این غارت‌گری توسط آمریکا در عربستان صورت گرفته و ثروت‌های زیادی به تاراج برده شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما دانش آموخته مکتب امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هستیم، گفت: مجموعه وجودی امام خمینی(ره)، ایمان و باور بود و باید بدانیم که انقلاب و شهدا یک امانت هستند.

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران شعاعی از فرهنگ عاشورایی است و معتقدیم این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل می‌شود.

Share