عضو شورای شهر رشت؛

وضعیت رودخانه‌های رشت موجب شرمساری است | ورود مداخل فاضلاب به ۲ رودخانه باید قطع شود

رضویان با تاکید به اینکه ورود مداخل فاضلاب به ۲ رودخانه باید قطع شود، گفت: اگر هم به هر دلیلی این مداخل قطع نمی‌شود باید تصفیه شده به داخل رودخانه‌ها سرریز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدحسین رضویان در جلسه شورای اسلامی شهر رشت گفت: برای شهر رشت و در حقیقت برای مجموع عهده داران مناصب در حوزه های گوناگون اما مرتبط  خجالت آور است که طی سالهای متمادی از تامین سلامت قریب ۱۷ کیلومتر جریان آبی موجود در داخل شهر موسوم به رودخانه های زرجوب و گوهررود ناتوانیم در صورتی که در دنیا شهرهایی وجود دارند که چند صد کیلومتر و یا حتی هزارکیلومتر مسیر رودخانه از داخل شان می گذرد اما الزامات زیست محیطی رعایت شده و این آبها از سلامت کافی برخوردارند.
عضو شورای شهر رشت افزود: در ماههای گذشته دو جلسه با محیط زیست شهر رشت داشتم آن ها خودشان لیستی را آوردند و گفتند قریب صد مدخل آلاینده به رودخانه های زرجوب و گوهررود وجود دارد اگر این دانسته ها و این آگاهی در شهر موجود است چرا به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنید و جلوی کار را نمی گیرید؟  با چه کسی تعارف دارید ؟ آلودگی محیط زیست منابع آبی در رشت و تاثیرش بر زندگی مردم جان شهروندان را به خطر انداخته است.
رضویان در ادامه گفت: به عنوان ناظری که می بایست صدای گویای ملت باشد و پیگیر مسائلی که آنها می خواهند،می گویم به وظایف قانونی خویش عمل نموده و  مداخل آلاینده به دو رودخانه را قطع کنید و یا نه اگر چون تامین آب به هنگام برای این دو رودخانه در دسترس نیست ملزم کنید تا تصفیه فاضلاب در مبادی آلاینده انجام پذیرد زیراکه قانون  چنین ملزم کرده است.
وی در انتها با اشاره به شهردار رشت گفت: علاوه بر سال پیش که شورا یک میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه ها در نظر گرفته بود امسال این عدد به  یک میلیارد و پانصدو پنجاه میلیون تومان رسیده است. وضعیت بغرنج زرجوب و گوهررود و هوای گرم این روزها و نیز هوای گرمتری که پیش رو داریم منجر به تولید بوی نامطبوع و آزاردهنده خواهد شد آقای مهندس شوقی در حال برنامه ریزی برای انجام اقدامات زیربنایی هستید انتظار دارم تا کنار آن کارها جور دیگر دستگاه ها را نیز بکشید و در یک کار حداقلی سریع که بسیار ساده و در واقع مُسکن است لایروبی دو رودخانه در اولویتهای مدیریت شهری قرار گیرد.

تاریخ:
۱۴۰۲/۰۳/۲۷

Share