در جلسه شورا عنوان شد؛

شورا و شهرداری تبدیل شده به کمیته امداد | رشت موش آزمایشگاهی وزارتخانه نیست

رضویان با تاکید بر اینکه لطفا پروژه های شهر را به پیمانکاران کوچک و مشاوران کوچک ندهید زیرا رشت شهر بزرگی است، گفت: شورا و شهرداری تبدیل شده به کمیته امداد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شصت و نهمین جلسه شورای شهر رشت عصر روز شنبه با حضور اعضای شورا برگزار شد.

رییس شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان در مورد ثبت برند شهر رشت به عنوان شهر خلاق حوزه صنایع دستی از سوی یونسکو گفت: نماینده یونسکو، شهر رشت را دارای شاخص‌های یک شهر صنایع دستی بسیار مناسب میداند و امیدواریم که این برند مانند شهر خلاق خوراک به شهر رشت اعطا شود.

محمدحسین واثق کارگرنیا یادآور شد: در کل کشور دو شهر شیراز و اصفهان دارای برند شهر خلاق صنایع دستی هستند و امیدواریم رشت نیز به این لیست اضافه شود.

زیرساختهای رشت جوابگوی شهروندان نیست

در ادامه جلسه سید حسین رضویان دیگر عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در سالهای گذشته طی یادداشتی به کمبود آب در کشور و مهاجرت گسترده به استان‌های دارای منابع آبی اشاره کرده بود، افزود: گیلان و شهر رشت یکی از همین مناطقی است که قطعا در سالهای اخیر مهاجرت‌های زیادی را شاهد خواهد بود کما اینکه الان هم مهاجرت‌ها در حال انجام است.

وی یادآور شد: از همین جا اعلام میکنم شهر رشت در حال حاضر زیر ساخت‌هایش برای شهروندانش جوابگو نیست و اگر توسعه زیر ساخت‌های لازم صورت نگیرد قطعا رشت با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

رضویان با اشاره به مساحت ۱۰ هزار هکتاری رشت گفت: از این مساحت نیمی از آن نسق‌سازی شده و اگر همشهریان ما از نظر مالی تامین بودند قطعا نسق‌سازی انجام نمی‎گرفت.

این عضو شورا ادامه داد: بسیاری از همشهریان ما از امکانات لازم برخوردار نیستند و مجبورند در سرما زندگی کند و ما شرمنده همه آنها هستیم و باید فکر اساسی شود و اینکه بنشینیم و دست روی دست بگذاریم اصلا درست نیست.

وی افزود: جلسه‌ای با موضوع شورای حفظ حقوق بیت المال و ساخت و سازهای غیر مجاز در خرداد ماه برگزار شد که نتیجه آن شیوه نامه‌ای شد که در آن چگونگی پیگیری دریافت پروانه ساخت عنوان شده است و این شیوه نامه بسیار راهگشا می‌شود اما متاسفانه تا الان از خرداد ماه که مصوب شده در هیچ کجا اطلاع‌رسانی نشده است.

رضویان در با انتقاد از پیمانکار‌های کوچک گفت: شرکت بهروب ادعا می‌کند که می‌تواند با ۸ ماشین زباله‌های رشت را جمع آوری کند. چطور می‌شود که قبلا با ۱۵ ماشین انجام نمی‌شد الان با ۸ ماشین می‌شود؟ مدیریت پسماند شهرداری رشت ادعا می‌کند که وزارتخانه، رشت را پایلوت برای اجرای برنامه‌های خود کرده است. بنده از هم جا اعلام میکنم که به وزارتخانه بفرمایید رشت را از پایلوت در بیاورد زیرا شهر رشت موش آزمایشگاهی نیست

وی افزود: به شهرداری میگوییم چرا وقتی مناقصه‌ می گذارد، کسی وارد مناقصه نمی‌شود؟! پاسخشان این است که چون شهرداری هنوز بدهی‌های خود را به پیمانکار‌های قبلی نداده است.  در حالی که هر کس در شهرداری و شورا اگر کسی را می‌شناسد نامه‌ای به دست میگیرد و کمک های نقدی طلب می کند و شورا و شهرداری تبدیل شده به کمیته امداد! در حالی که این پول‌ها باید برای عمران و آبادانی شهر هزینه شود، بنابراین لطفا پروژه های شهر را به پیمانکاران کوچک و مشاوران کوچک ندهید زیرا رشت شهر بزرگی است.

پلهای روگذر رشت ترمیم شود

نادر حسینی دیگر عضو شورای شهر رشت با اشاره به تعداد پل‌های روگذر در رشت گفت: در پل روگذر فلکه گاز بخشی از پل ترمیم شده و بخشی همچنان مانده است و اگر پیگیری نشود شاهد خسارت‌های بدی خواهیم بود.

وی در مورد آسفالت‌ معابر گفت: کوچه‌ها و معابری است که مشکلات زیادی دارد و از سرپرست شهرداری میخواهیم که این‌ها را مورد توجه بیشتری قرار دهد.

عضو شورا با تاکید بر اینکه در فصل بودجه‌نویسی هستیم و رشت فاقد فرهنگ سرا است، افزود: می‌توانیم از ظرفیت مساجد برای کارهای فرهنگی در محله‌های مختلف استفاده کنیم.

Share