رضویان در جلسه شورای شهر رشت؛

شرکت سبز زیور به تعهدات خود عمل نکرده | سرویس های بهداشتی عمومی به لجن کشیده شده

رضویان با اشاره با اینکه در بندهای مختلف قرارداد وظایف شرکت سبززیور برای نظافت شهر به روشنی بیان شده است، افزود: شستشوی سطل‌های زباله، تعویض کیسه زباله و رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی عمومی و غیره…بر عهده این شرکت است ام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای شهر رشت صبح روز شنبه با حضور اعضای شورا برگزار شد

در ابتدای این جلسه محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت با گرامیداشت روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه اظهار کرد: در خرداد ما وقایع تلخی را تجربه کردیم که برای گیلانی‌ها ۱۳ خرداد ماه همراه با از دست دادن نماینده ولی فقیه در استان – آیت الله احسانبخش بود.

وی درگذشت ایشان را بسیار ناراحت کننده عنوان کرد و گفت: یاد و خاطره این فقیه و عالم فرزانه را گرامی می داریم.

در ادامه جلسه سیدحسین رضویان – عضو شورای شهر رشت در مورد قرارداد ۳۰۹ میلیارد تومانی یکی از شرکت‌های وابسته به شهرداری در حوزه پسماند، اظهار کرد: این قرارداد در زمینه نظافت شهر رشت و برای پنج منطقه با شرکت سبز زیور بسته شد.

وی با طرح این پرسش که آیا می‌شود شهر رشت را شهری آراسته و بدور از آلودگی عنوان کرد، یادآور شد: قراردادی با شرکت سبز زیور بسته شده و از سال ۸۶ این شرکت عهده دار این مسئولیت است.

عضو شورای شهر رشت قرارداد با شرکت سبز زیور را از جمله قرارداد‌های خوب امضا شده دانست که جزئیات خوبی دارد و افزود: اما آنچه در عملکرد این شرکت دیده می‌شود مطابق با قرارداد نیست.

رضویان با اشاره به تماس‌های فراوانی که از سوی شهروندان در مورد جمع آوری سگ‌های بلاصاحب گرفته می شود، بیان کرد: در قرارداد با همین شرکت برای جمع آوری حیوانات بلاصاحب و گزنده تعهداتی ذکر شده است اما متاسفانه هیج اقدامی صورت نگرفت.

وی با اشاره با اینکه در بندهای مختلف این قرارداد وظایف این شرکت برای نظافت شهر به روشنی بیان شده است، افزود: شستشوی سطل‌های زباله، تعویض کیسه زباله و رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی عمومی و غیره…بر عهده این شرکت است اما متاسفانه شاهد این هستیم که هیچ کدام از این وظایف انجام نمی‌شود.

رضویان در ادامه با گلایه از وضعیت سرویس های بهداشتی عمومی گفت: سرویس بهداشتی سبزه میدان به لجن کشیده شده، هیچ کدام از سطل‌های زباله دارای کیسه زباله نیست.

وی با اشاره با این‌مطلب که این شرکت موظف است کار فرهنگی با محوریت بهداشتی و پسماند در محلات انجام دهد، گفت: میزان ارسال پیامک‌ها، تشویق در تفکیک زباله، نصب بنر‌ها و توزیع بروشورها از اقداماتی بود که باید سرعت سبز زیور انجام می‌داد که متاسفانه تاکنون انجام نداده است.

Share