سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

۷ شهرستان گیلان زرد شد | تزیق واکسن در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت

سخنگوی علوم پزشکی گیلان شهرستان های املش، رودسر، شفت، سیاهکل، فومن، ماسال و رودبار را زرد دانست و گفت: هفته گذشته چهار شهرستان زرد داشتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش شهرستان های زرد کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر هفت شهرستان املش، رودسر، شفت، سیاهکل، فومن، ماسال و رودبار زرد هستند.

وی شهرستان های رشت و بندرانزلی و آستانه اشرفیه و لنگرود و لاهیجان و آستارا و تالش و رضوانشهر و صومعه سرا و خمام را نیز در وضعیت آبی دانست و افزود: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا، در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به سمت رنگ بندی نارنجی و حتی قرمز خواهیم رفت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۱۸ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، گفت: مجموع بستری های کرونایی گیلان به ۴۶ نفر رسیده که هفت نفر در بخش آی.سی.یو بستری هستند و سه بیمار بدحال داریم؛ همچنین ۲۱ نفر طی شبانه روز گذشته ترخیص شدند.

مهرابیان، از افزایش بستری های کل نسبت به مدت مشابه آذر خبر داد و بیان کرد: در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر به ترتیب کل بستری های استان ۱۶ و ۱۷ نفر بود.

وی از همه افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری زمینه ای خواست در صورت گذشت شش ماه از دز سوم آنان اقدام به تزریق دز یادآور کنند و متذکر شد: مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت استان آماده تزریق واکسن های سینوفارم، برکت پلاس، نورا، اسپایکوژن و… هستند.

Share