کرونا ترمز برید

قرمز شدن ۱۶ شهرستان گیلان | هیچ کسی از ابتلاء به سویه امیکرون در امان نیست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در استان به مرز ۷۰۰ نفر رسیده است، گفت: به جز یک شهرستان بقیه شهرستان های گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فردین مهرابیان با اشاره به انتشار افسار گسیخته امیکرون در استان گیلان، اظهار کرد: هیچ کسی از ابتلاء به سویه امیکرون در امان نیست و نباید این تصور ایجاد شود که چون یک بار به کرونا مبتلا شده‌اند پس دیگر در معرض خطر نیستند.

وی با بیان اینکه آمارها در مقایسه با هفته‌های گذشته چندین برابر شده است، گفت: مجموع بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های گیلان که قبل از دی ماه به ۱۲۵ نفر رسیده بود هم اکنون به مرز ۷۰۰ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۱۴۶ بیمار جدید در مراکز درمانی استان پذیرش شدند، افزود: ۱۲۵ نفر از بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان بد حال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار توجه به واکسیناسیون مهم‌ترین راهکار افزایش سطح ایمنی خود و دیگران برای پیشگیری از انتقال و انتشار و ابتلاء به کرونا است، تأکید کرد: شهروندان باید تزریق واکسن به ویژه دُز سوم را جدی بگیرند.

مهرابیان با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ درصد معادل ۸۹۰ هزار نفر از شهروندان گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: ۶۰ درصد شهروندان در نوبت دریافت دُز سوم هستند که باید سریع‌تر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد شهروندان نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند، گفت: هیچ مصونیتی نسبت به کرونا وجود ندارد به ویژه برای افرادی که هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین رنگ بندی‌های کرونایی شهرها، اضافه کرد: در حال حاضر به جز یک شهرستان همه شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

Share