خرید ظروف نقره دکوری عتیقه

با توجه به نحوه ساخت و قلم زنی ظروف نقره، محصولات تولید شده تنوع زیادی را خواهند داشت که شامل: ظروف دکوری، چای خوری، غذاخوری، گلدان و غیره می باشد.

محصولاتی که جنس آنها از نقره و ظروف مسی می باشد هنگامی که عمل اکسیداسیون رخ می دهد که همان ترکیب شدن با اکسیژن موجود در هوا می باشد موجب می شود تا در سطح ظروف خراشهایی ایجاد شود که موجب به وجود آمدن لکه های سیاه در ظرف می گردد که به دلیل وجود ماده ای به نام سولفید هیدروژن در هوا می باشد.

یکی از روشهای جالب که برای از بین بردن سیاهی ظروف نقره می توان استفاده کرد خمیر دندان می باشد که شما باید مقداری از آن را روی یک پارچه نرم بریزید و به آرامی روی قسمتهایی از ظرف نقره که دچار تیرگی شده است بکشید سپس ظرف را با آب گرم بشویید و در انتها آن را با یک دستمال نرم و تمیز به خوبی خشک کنید تا هیچ رطوبتی روی آن باقی نماند.

یکی دیگر از روشهای پیشنهادی این می باشد که یک تکه از اسفنج را به وسیله آب گرم خیس می کنیم و پس از اینکه مقدار آب اضافی آن را گرفتیم مقدار کمی از نمک طعام را روی آن می ریزیم، سپس به آرامی اسفنج را روی ظروف نقره می کشیم.

یکی از مجموعه های بزرگی که می تواند در بسیاری از حوزه های اقتصادی و تجارت کمک کنننده باشد مجموعه و سایت آراد برندینگ می باشد که توانسته در این راستا فعالیتهای بسیار زیادی را به تاجران ارائه دهد.

ظروف نقره دکوری

با توجه به نحوه ساخت و قلم زنی ظروف نقره، محصولات تولید شده تنوع زیادی را خواهند داشت که شامل: ظروف دکوری، چای خوری، غذاخوری، گلدان و غیره می باشد.

تولید ظروف نقره دارای قدمتی چند ساله می باشد که معمولا از ترکیب مس، برنج و نیکل با یکدیگر برای ایجاد ساختمان درونی آنها استفاده می شود.

نحوه ساخت این ظروف به این صورت است که در ابتدا باید قطعا به شکل جداگانه ای ساخته شوند و سپس آنها را به یکدیگر متصل می کنند تا شکل ظرف مورد نظر ایجاد شود.

در مرحله بعدی با استفاده از روش آبکاری و جلاسنج ظروف مسی روی آن را می پوشانند و در انتها با روشهای مختلفی مانند: میناکاری، ملیله کاری و فیروزه کوبی نقش و طرحهای مختلفی روی آن ایجاد می شود که با توجه به سختی و میزان پیچیدگی طرحها قیمت آنها نیز تغییر می کند و ظروف ارزش بالاتری پیدا می کنند.

موارد زیادی وجود دارند که در قیمت ظروف نقره دکوری و ظروف مسی الماس تراش تاثیر می گذارند که در این بخش به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

عوامل موثر بر قیمت ظروف نقره به شرح زیر می باشند:

قدمت ظروف و سالی که ساخته شده اند از موارد تاثیرگذار بوده و هر چه ظروف قدیمی تر باشند قیمت آنها نیز بالاتر می رود.

ظروفی که در ساخت آنها از سنگهای قدیمی مانند فیروزه استفاده شده است قیمت بیشتری را دارند.

بعضی از ظروف دارای شناسنامه هستند که این عامل نیز باعث افزایش قیمت ظروف نقره می گردد.

اینکه ظروف چند پارچه باشند نیز مهم است و هر چه تنوع بیشتری داشته باشند به طبع قیمت بالاتری نیز دارند.

ظروف نقره عتیقه

در زمانهای بسیار دور مردم برای ظروف نقره دکوری مصرفی خود از ظروف نقره استفاده می کردند که با گذشت زمان استفاده از آنها کمتر شده است.

امروزه از ظروف نقره قدیمی که به آنها ظروف عتیقه گفته می شود در موزه ها نگهداری می کنند.

فلز نقره در جدول تناوبی با نشان Ag نشان داده شده است و جز فلزهای براق و بسیار جذاب می باشد.

این فلز به رنگ سفید مایل به خاکستری است و به دلیل انعطاف پذیری و نرمی زیاد نمی توان آنها را به صورت خالص استفاده کرد.

برای استفاده از فلز نقره آنها را با فلزهای دیگر ترکیب می کنند تا شکل پایداری به خود بگیرد.

به دلیل خاصیت میکروب کشی این فلزات از آنها برای ساخت ظروف نقره عتیقه و همچنین جدید استفاده می کنند.

خاصیت دیگری که ظروف نقره دارند این است که آب و آشامیدنیها را خنک و تازه نگه می دارد و تصفیه کننده بسیار عالی برای آب و نوشیدنیها می باشد.

فلز نقره دمای بدن را پایین می آورد و به همین دلیل بسیاری از جواهرات را از جنس نقره می سازند تا باعث خنک شدن بدن شود.

فلز نقره جز دسته فلزات گرانبها و خاص می باشد و در زمان حال از ظروف نقره به عنوان ظروف عتیقه برای تزیین و دکور استفاده می شود.

ظروف نقره عتیقه ای که توسط باستان شناسان کشف شده اند شامل لیوان نقره، بشقاب نقره، کشکول نقره، قاشق نقره و غیره می باشد.

Share