الگو لباس بلوچی چابهاری سفید

الگو لباس بلوچی با توجه به اینکه لباس بلوچی محبوبیت زیادی دارد مورد توجه قرار گرفته می شود و بیشتر افرادی که زیاد هستند می توانند با این الگو به راحتی این لباس پر فروش و پر طرفدار را تهیه کنند و اصالت ایرانی بودن خود را حفظ نمایند.

در بسیاری از شهر های ایران لباس بلوچی زنانه جایگاه ویژه ای دارد که جایگزین لباس های مدرن شده است که رنگ سفید آن پر طرفدار بوده و با هر طرحی زیبایی خاصی را به نمایش خواهد گذاشت.

برخی از شهر های ایران در حال حاضر در عروسی های خود گروهی را دعوت می کنند تا با پوشیدن لباس بلوچی و زدن دف فضا را شاد و مفرح کنند و هنر های محلی را به نمایش بگذارند که دف یکی از قدیمی ترین ساز های ایرانی است که شامل حلقه ای چوبی که پوست نازکی از حیوانات را روی آن کشیده اند و از درون حلقه هایی اندازه سکه  به آن اویزان کرده اند تا با ضربه های انگشتان به دف صدای بم و زیبایی ایجاد می شود.

سکه ها باید با فاصله های مساوی از هم قرار گرفته و هر حلقه شامل چند حلقه ی دیگر است که به پوست برسد تا صدایی زیبا همراه با کوبش انگشتان ایجاد کند.

کسانی که لباس بلوچی سفید را دیده و به خرید آن ها ترغیب می شوند به فکر خرید و یادگیری دف زنی می افتند که هنری زیبا را بتوانند به اجرا در آورند تا اطرافیان لذت ببرند و برای یادگیری دف زنی فقط نیاز به صبر، حوصله، پشتکار و تمرین فراوان دارید.

لباس بلوچی زنانه چابهاری

لباس بلوچی زنانه دارای تنوع رنگ بندی بالایی می باشد که به همراه زیور آلاتی مانند گوشواره های پولکی و سینه ریز توسط زنان با روسری های بسیار بزرگ پوشیده می شوند. جیب های بزرگ طراحی شده در این پوشش، نماد دلاورری و غیرت زنان آن ها محسوب می شود و حکم سیبیل برای مردان، در بین بانوان آن ها دارد. جالب است بدانید که نوع لباس هر خطه فرق دارد، که پوشش آن ها نشان دهنده ی مردم هر منطقه یا طایفه ای می باشد.

آداب و رسوم و اسطوره ها، در تعیین این نقش ها بر روی لباس بلوچی چابهاری موثر هستند. به گونه ای که هر نقش نشان گر یک عقیده یا نمادی از رویا پردازی یک هنرمند با ذوق، نشات گرفته است. پر طرفدار ترین نقش در این لباس های جذاب، نقش کیهانی می باشد، که سوزن دوزی خاص و چشم نوازی دارد. هر کدام از خط های روی این لباس ها بیان گر یک سمبل است، مانند خط های زیگزاگ که نشان دهنده ی آب روان است، یا خطوط راست که به معنای هم بستگی بین اقوام این دیار می باشد. نقوش حیوانی از محبوبیت کمتری نسبت به سایر نقش های روی لباس آن ها برخوردار است.

الگو لباس بلوچی زنانه

امروزه اکثر زنان به خاطر ذوق و شوقی که دارند لباس بلوچی را تهیه می کنند چون محبوبیت زیادی دارد الگو لباس بلوچی زنانه را می توانید به راحتی به دست بیاورید با داشتن این الگو می توانید لباس بلوچی زنانه را در مدلها و طرحهای مختلف نیز تهیه کنید لباس بلوچی زنانه خواهان زیادی دارد.

بیشتر افراد سعی می کنند آن را بدوزند چون این لباس علاوه بر اینکه زیبایی خارق العاده ای دارد قیمت بسیار بالایی دارد که می توانید با این الگو به راحتی آن را بدوزید و نقشهای مختلف را برای آن بکار ببرید این الگو لباس برای جنسهای مختلف پارچه نیز به کار برده می شود.

الگو لباس بلوچی با توجه به اینکه لباس بلوچی محبوبیت زیادی دارد مورد توجه قرار گرفته می شود و بیشتر افرادی که زیاد هستند می توانند با این الگو به راحتی این لباس پر فروش و پر طرفدار را تهیه کنند و اصالت ایرانی بودن خود را حفظ نمایند.

از آنجایی که زنان بلوچی بهترین لباس را برای پوشش استفاده می کنند این لباس نه تنها در استان سیستان و بلوچستان بلکه در تمام دنیا نیز شهرت بسیار بالایی دارد و زنان با توجه به سن و سالی که دارند از الگوی مختلف برای تهیه این لباس استفاده می‌ کنند و هنر سوزن دوزی خود را به نمایش می گذارند.

Share