مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه ای در گیلان تا فردا

مدیرکل هواشناسی گیلان، از احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه ای خبر داد و بیان کرد: مردم و گردشگران امروز و فردا از استقرار در نزدیکی رودخانه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: دمای هوای رشت بین ۲۳ تا ۳۰ درجه سلسیوس در نوسان است و رطوبت به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به آغاز بارندگی ها از بعد از ظهر و شب امروز، افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه ناپایدار در منطقه است. بنابراین به تناوب تا اواسط هفته آینده شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و بارندگی و وزش باد و رعد و برق و تگرگ فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی امروز و صبح فردا بارش های رگباری و رعد و برق در برخی مناطق استان به ویژه ارتفاعات و دامنه ها شدید و خیلی شدید پیش بینی می شود، گفت: این شرایط ناپایدار تا حدود ظهر جمعه ادامه داشته و سپس به تدریج از شدت ناپایداری ها کاشته خواهد شد.

دادرس رگبار پراکنده را از جمله پدیده های جوی طی روزهای آینده دانست و ادامه داد: همچنین وزش باد نسبتا شدید تا شدید در برخی مناطق استان به ویژه سواحل پیش بینی می شود. دریا نیز تا فردا مواجه خواهد بود و برای شنا و قایقرانی و صیادی و دریانوردی مناسب نیست.

وی از احتمال آبگرفتگی منطقه ای، بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه ای، تخریب پل ها، خسارت به محصولات کشاورزی و خسارت به سازه ها و درختان خبر داد و بیان کرد: مردم و گردشگران امروز و فردا از استقرار در نزدیکی رودخانه‌ها پرهیز کنند و کشاورزان هم خروجی شالیزارهایشان را باز بگذارند.

Share