بهترین کولر گازی برای شمال ایران

یکی از نکاتی که هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید؛ شناسایی منطقه زندگی از نظر جغرافیایی است. به‌عنوان مثال برای خرید بهترین کولر گازی برای شمال ایران نیاز است که علاوه بر دمای هوا به رطوبت موجود نیز فکر کنید.

یکی از نکاتی که هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید؛ شناسایی منطقه زندگی از نظر جغرافیایی است. به‌عنوان مثال برای خرید بهترین کولر گازی برای شمال ایران نیاز است که علاوه بر دمای هوا به رطوبت موجود نیز فکر کنید. همان‌طور که می‌دانید علاوه بر برخی از شهرهای ایران مثل شهرهای جنوبی و شهرهایی که در منطقه کویری قرار دارند؛ شهرهای دیگر نیز گاهی با دمای بالای هوا روبرو می‌شوند که کولر آبی نمی‌تواند جوابگوی این میزان از گرما باشد. تنها راه چاره برای خنک کردن محیط، استفاده از کولر گازی است. نکته دیگری که هنگام خرید کولر گازی باید مد نظر قرار داد؛ متراژ خانه و یا محیطی است که در اختیار دارید. ما در این مطلب قصد داریم به این دو موضوع به هنگام خرید کولر بپردازیم.

کولر گازی چه دستگاهی است؟

پیش از آنکه به موضوع مورد نظر یعنی انتخاب بهترین کولر گازی برای شمال ایران بپردازیم؛ لازم است ببینیم کولر گازی چه محصولی است و چه کاربردهایی دارد؟ کولر گازی یا Air Conditioner  دستگاهی برای‌ تهویه هوای محیط است و دارای دو عملکرد متفاوت می‌باشد به این ترتیب که در روزهای گرم سال، قابلیت خنک کردن هوای محیط را داشته و در روزهای سرد سال نیز می‌تواند با تولید هوای گرم، محیط خانه و یا محل کار شما را گرم نماید. یکی از ویژگی‌های کولر گازی آن است که بر خلاف کولرهای آبی که در ابعاد و توانایی‌های مختلف موجود است؛ سبب افزایش رطوبت محیط نمی‌شود. بنابراین برای شهرهایی که به جهت قرارگیری در کنار دریا از رطوبت بالایی برخوردار می‌باشند؛ بسیار مناسب هستند. در زمان خرید بهترین کولر گازی برای شمال ایران، توجه به‌همین قابلیت می‌تواند شما را از ماندن بر سر دو راهی انتخاب نجات دهد. زیرا چنانچه شما برای شهرهای شمالی که دارای رطوبت بالایی هستند از کولر آبی استفاده کنید؛ علاوه بر اینکه نمی‌تواند محیط شما را به خوبی خنک نماید، سبب می‌شود تا بر رطوبت محیط افزوده شده و اسباب درد مفاصل را برای افراد سالمند و همچنین بیمارانی که از این مشکل رنج می‌برند، فراهم نماید.

بهترین کولر گازی برای شمال

ساختار طراحی کولر گازی به این صورت است که از چند بخش مختلف مانند کمپرسور، کندانسور و یک دمنده تشکیل شده است. این قطعات سبب می‌شوند کولر گازی کارکردی شبیه به یخچال داشته باشد. زیرا می‌تواند با تبدیل گاز به مایع به وسیله افزایش فشار، تولید سرما نماید. در کولر گازی، گاز مبرد درون کمپرسور کولر گازی جمع می‌شود و با فشار به سمت کندانسور حرکت می‌کند و در این قسمت گرمای خود را از دست داده و به مایع تبدیل می‌شود. اما طبیعتا به‌صورت مایع از اواپراتور خارج نمی‌شود؛ بلکه در این مسیر با گذر از لوله‌های باریک و مویی که برای آن در نظر گرفته شده، از فشار زیاد آن می‌کاهد و به صورت دو فازی یعنی گاز و مایع به سمت اواپراتور جریان می‌یابد. در این بخش نیز به دلیل قرار گرفتن در دمای محیط به حالت گاز در آمده و سرمای تولید شده توسط لوله‌های اواپراتور به محیط وارد می‌شود. به‌طورکل سیستم عملکرد کولر گازی به این صورت است که در یک چرخه تبرید انرژی گرمایی را از محیط دریافت کرده و آن را با هوای سرد جایگزین می‌کند.

چه نوع کولر گازی را بر حسب موقعیت جغرافیایی خریداری کنیم؟

موضوع این مطلب در واقع خرید بهترین کولر گازی برای شمال ایران است. یعنی ببینیم با وجود هوای گرم و شرجی در تابستان و وجود سرمای ناشی از بارش باران و برف در زمستان، چه نوعی از این دستگاه برای خرید مناسب است. اما در همین بخش به خرید کولر گازی مناسب برای سایر شرایط آب‌وهوایی نیز خواهیم پرداخت. لازم است بدانید که عموماً، کولر گازی‌ها بر مبنای سه نوع مختلف آب‌وهوایی تولید می‌شوند. هنگام خرید بهترین کولر گازی برای شمال ایران و یا هر منطقه دیگری از جمله مناطق کویری و یا جنوبی و… ضروری است این نکته را به‌خاطر داشته باشید. زیرا این موضوع نه‌تنها به طول عمر دستگاه کمک می‌کند؛ بلکه سبب می‌شود که مصرف برق کولر شما افزایش زیادی نداشته باشد. بر این مبنا سه دسته آب‌وهوای مختلف، کلاس‌بندی شده که بر اساس آن‌ها می‌توانید اقدام به خرید این دستگاه نمایید. زیرا به این ترتیب کولری را انتخاب خواهید کرد که دارای موتور کمپرسوری متناسب با نوع آب‌وهوای آن منطقه است و از درجه انرژی و قطعات سخت‌افزاری خاصی بهره‌مند می‌باشد.

  • T1 کلاس آب‌وهوای معتدل.
  • T2 کلاس آب‌وهوای خنک.
  • T3 کلاس آب‌و وای گرمسیری.

از نظر نوع کمپرسور نیز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کمپرسورهای کولر گازی به سه دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که ما در ادامه به ویژگی و عملکرد آن‌‌ها خواهیم پرداخت.

  • موتور کمپرسور روتاری: این نوع کمپرسور برای شرایط آب‌وهوایی معتدل و گرمسیری مناسب است. زیرا می‌تواند در مناطقی که دمای آن تا ۴۷ درجه سانتی گراد و بالاتر می‌رود؛ به خنک کردن هوا کمک نماید.
  • موتور کمپرسور پیستونی: این نوع کمپرسور را می‌توان اولین نوع کمپرسورهایی به‌شمار آورد که برای کولر گازی مورد استفاده قرار گرفت. این مدل موتور کمپرسور به دلیل قدرت و توان بالایی که دارد؛ بیشتر برای مناطق جنوبی کشور مناسب است. زیرا گاهی در این مناطق دمای هوا به ۵۷ درجه سانتی‌گراد و بالاتر از آن می‌رسد.
  • موتور کمپرسور اسکرال: یکی از جدیدترین موتور کمپرسورهایی که در تولید کولر گازی مورد استفاده قرار گرفته نوع اسکرال است که به مدل کمپرسور مارپیچی نیز معروف است. این کمپرسور صدای بسیار کمی تولید می‌کند و علاوه بر مصرف برق پایینی که دارد؛ قادر است در کمترین زمان محیط شما را خنک نماید.

بنابراین با توجه به تقسیم‌بندی بالا در خصوص کلاس آب‌وهوایی منطقه می‌توان گفت بهترین کولر گازی برای شمال ایران، کولر گازی‌های کلاس T1 هستند که می‌توانید علاوه بر شهرهای شمالی که در تابستان دارای آب‌وهوای گرم و پر رطوبتی هستند و در شهرهایی همچون تهران، کرج، کاشان، اصفهان و… که دارای آب‌وهوای معتدلی هستند نیز استفاده کنید.

همچنین با توجه به این نوع تقسیم‌بندی می‌توان گفت کولرهای گازی که دارای برچسب آب‌وهوایی T2 هستند؛ برای مناطق سردسیر که دمای هوا در این شهرها بین ۷ تا ۳۵ درجه است مناسب خواهند بود. بنابراین از این نوع کولر فقط برای این مناطق باید استفاده کرد و چنانچه برای مناطق معتدل و یا گرمسیری مورد استفاده قرار گیرند به زودی دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند که این امر می‌تواند هزینه‌های بسیاری را بر دوش شما بگذارد. بنابراین در نهایت باید گفت که بهترین کولر گازی برای شمال ایران را می‌توان همان کولرهای T1 به‌شمار آورد که دارای موتور کمپرسورهای قوی‌تری برای خنک کردن محیط شما به شمار می‌آیند و می‌توانند در زمستان نیز دمای محیط را به گرمای مورد نظر شما برسانند. کولرهای گازی با کلاس آب‌وهوایی T3 نیز برای مناطق گرمسیری مناسبند. زیرا کولرهای آبی برای این مناطق مناسب نبوده و چنانچه از کولر گازی مناسبی هم در این مناطق استفاده نشود؛ دمای بالای هوا برای مردمان این شهرها بسیار آزار دهنده خواهد بود.

انتخاب کولرگازی مناسب بر اساس متراژ محیط

یکی از نکات مهم دیگری که هنگام انتخاب و خرید کولر گازی باید به آن توجه داشت؛ متراژ محیطی است که قصد دارید برای آن اقدام به خرید کولر نمایید. بنابراین حتما پیش از خرید، متراژ محیط را در نظر گرفته و از متخصصان و فروشندگان این نوع از کولرها مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید. زیرا این موضوع سبب می‌شود شما از پرداخت هزینه‌های بیشتر جلوگیری کرده و دقیقا محصولی را خریداری کنید که مناسب خانه و یا آپارتمان شماست. همچنین کولر کوچک، خانه را به آن اندازه کفایت خنک نمی‎‌کند و کولر بزرگ هم ممکن است محیط شما را بیش از آنچه که لازم است خنک نماید و هوای محیط را خشک نماید که در این صورت برای شما مشکل‌ساز شده و نیاز به خاموش و روشن کردن مداوم آن وجود خواهد داشت. بنابراین جهت خرید بهترین کولر گازی برای شمال ایران نه تنها توجه به آب‌وهوای منطقه اهمیت دارد؛ بلکه ابعاد محیط نیز در این خصوص باید لحاظ شود. همان‌طور که می‌دانید امروزه در بازار، انواع کولرهای گازی اعم از اسپلیت‌های پنجره‌ای، داکت اسپلیت، انواع کولر گازی دیواری و همچنین اینورتر یا غیر اینورتر بسیاری وجود دارند و چنانچه شما شناختی از انواع مختلف آن نداشته باشید؛ نمی‌توانید محصول مناسبی را انتخاب کنید.  نکته دیگری که باید به آن‌ها توجه داشته باشید؛ قدرت خنک‌کنندگی کولرهای گازی است که با  BTU شناخته می شود. بی تی یو مضربی از ۱۰۰۰ است. به‎‌طوری‌که هرچه کولر توان خنک‌کنندگی بالاتری داشته باشد؛ از BTU بالاتری هم برخوردار است.

فروشگاه تهویه مهاجر

چنانچه با قرار گرفتن در فصل تابستان به فکر خریدن کولرگازی هستید؛ این محصول را از فروشگاهی خریداری نمایید که کارشناسان و متخصصان آن بتوانند مشاوره و راهنمایی‌های صحیحی را در اختیارتان قرار دهند. مجموعه تهویه مهاجر با برخورداری از تیم فروش حرفه‌ای می‌تواند متناسب با ملک شما بهترین و کارآمدترین محصول را معرفی نماید. بنابراین چنانچه در کناره دریای خزر زندگی می‌کنید؛ بهترین کولر گازی برای شمال ایران را از این مجموعه خریداری کنید. برای اطلاع از انواع محصولات این مجموعه، پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت این مجموعه به آدرس

https://mohajer-co.com/products/category-air-conditioner لینک خرید کولر گازی تهویه مهاجر

Share