سایت پیشنهاد نام برند فارسی

از آنجایی که کسب و کارها در دنیای امروز فضای پیچیده‌ای دارند، اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و در فضای رقابتی که بین شما و دیگر صاحبان کسب و کار هم صنف شما وجود دارد، می‌خواهید پیروز میدان شوید باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

از آنجایی که کسب و کارها در دنیای امروز فضای پیچیده‌ای دارند، اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و در فضای رقابتی که بین شما و دیگر صاحبان کسب و کار هم صنف شما وجود دارد، می‌خواهید پیروز میدان شوید باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

اولین قدمی که می‌تواند درصد پیروزی شما را در کسب و کارتان بالا ببرد نام تجاری یا همان نام برندی است که برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید. برند می‌تواند یک نام یا علامت باشد و یا ترکیبی از این دو که هدفمند ایجاد شده‌اند.

برای قدم اولِ ایجاد یک کسب و کار در زمان حال انتخاب یک برند بسیار سخت است زیرا از گذشته تا کنون کسب و کارهای زیادی ایجاد شده‌اند که همین امر موجب شده است که دامنه‌های com در تمامی کسب و کارها به شدت محدود شوند.

این محدودیت ایجاد شده انتخاب نام برند را برای افراد عادی که از شرایط انتخاب یک برند مناسب کسب و کار خود آگاهی ندارند بسیار سخت می‌کند. سایت‌های انتخاب برند همان چیزی است که می‌تواند مشکل شما را حل کند.

انتخاب اسم برند ماندگار در ذهن مخاطب، مناسب کسب و کار شما و مهمتر از همه با دامنه com و از قبل ثبت نشده را به سایت‌های انتخاب برند فارسی بسپارید.

انتخاب اسم برند

هدف از ایجاد یک برند چیست؟

هدف از ایجاد یک برند برای کسب وکارها متمایز کردن یک کالا و یا خدمات از سایر کالاها و خدمات دیگر فروشندگان است و این گونه می‌توان گفت که برندینگ جزو مهمترین عوامل پیروزی یا شکست شما در حوزه کاریتان است.

زمانی که نام تجاری کسب و کار شما در بازار منتشر شد اگر در انتخاب خود اشتباه کرده باشید، تغییر آن برند عملا یک خرابکاری بزرگ با هزینه‌های گزاف محسوب می‌شود.

ویژگی‌هایی که در نام یک برند باید نهفته باشد، چست؟

همان طور که گفتیم دلیل ایجاد یک برند متمایز کردن خدمات و یا محصولات کسب و کار ما برای مشتری است. برای این که نام یک برند در سادگی، عمیق و ماندگار باشد به نکات زیر توجه کنید:

  1. اسمی را انتخاب کنید که جذاب و گیرا، خلاقانه و متفاوت باشد.
  2. اسمی با معنا و متمایز باشد.
  3. اسمی که مناسب شخصیت برند شما باشد.
  4. به خاطر سپردنش در ذهن مخاطب هدف راحت باشد و پیشنهاد نمی‌شود که از اسم‌های مخفف استفاده کنید.
  5. به هنگام نمایش در تبلیغات آفلاین و آنلاین چشم‌گیر باشد.
  6. اسمی آینده نگرانه باشد.
  7. دامنه اینترنتی و اکانت‌های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی اشغال شده نداشته باشد.
  8. قابل ثبت باشد.

پیدا کردن چنین نامی غیر ممکن نیست به شرط آن که سایت‌های کار بلد در این زمینه را پیدا کنید. برای دیدن تعدادی اسم برند برای پوشاک و مد میتوانید  با کلیک بر روی لینک به صفحه مورد نظر بروید.

اسامی برند برای لوازم ارایش

از چه روشی می‌توانیم اسم برند کسب و کار خودمان را پیدا کنیم؟

برای ساخت نام برند کسب و کار، خودتان را لای منگنه نگذارید. روش‌های مختلفی برای پیدا کردن نام تجاری کسب و کار شما وجود دارد.

  • از سایت‌های فروش و مشاوره‌ دهنده در جهت ارائه خدمات برند سازی کمک بگیرید.
  • ایده‌های خودتان را نادیده نگیرید اما ترجیحا برای بررسی نکاتی که در قسمت ویژگی‌هایی که باید در نام یک برند نهفته باشد، ذکر کردیم؛ انتخاب‌های زیادی را با یک شروع طوفانی روی میز بگذارید و همه را امتحان کنید.

در این قسمت اولین قدمی که باید بردارید این است که برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت باید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید.

  • از مشاورین برندسازی کسب و کار کمک بگیرید و ایده‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارید.
  • رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید، از آن‌ها الگو بگیرید اما کپی برداری نکنید زیرا دیگر در رتبه یک قرار نخواهید گرفت.

چند نکته برای انتخاب اسم برند در ایران

همان طور که هر کشور طبق معمول شرایط و قانون‌های خودش را برای زندگی در همان کشور دارد، این قوانین خاص در رابطه با برند سازی هم صدق می‌کند. در این قسمت به چند نکته درباره برندسازی در ایران می‌پردازیم.

  • اسم برند شما حتما باید دارای ریشه فارسی و معنی‌دار باشد، در این زمینه می‌توانید به لغت نامه دهخدا رجوع کنید.
  • اگر کارت عضویت اتاق بازگانی و یا کارت بازرگانی داشته باشید می‌توانید از یک اسم با ریشه خارجی استفاده کنید.
  • هر اسم برند فقط ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از آن در صورتی که اقدام به تمدید آن نکرده باشید، هر فرد دیگری می‌تواند اسم برند کسب و کار شما را صاحب شود.

این نکته مهم را بخاطر بسپارید که برای تمدید اسم برند کسب و کار شما پس از ده سال هیچ هشداری داده نمی‌شود پس حواس خود را جمع کنید و برای رسیدن ده سال آینده گوش به زنگ باشید.

می توانید برای انتخاب نام برند برای آرایشی و بهداشتی به صفحه مورد نظر بروید و دامنه مورد علاقه خود را خریداری کنید.

اسامی برند برای لباس

نام یک برند در ماندگاری ذهن مخاطب چقدر تاثیرگذار است؟

هدف اصلی از انتخاب نام برند ماندگاری آن کسب و کار در ذهن مشتری است. به بیانی عامیانه می‌توان گفت برند چیزی است که مخاطب درباره شما می‌گوید. تصویری که مشتریان با شنیدن نام شما در ذهنشان تصور می‌کنند، برند شماست.

برای این که محصولات یا خدمات خود را در ذهن مشتری متمایز نشان دهیم باید به آن هویت دهیم. زمانی که به محصول یا خدمات کسب و کاری با مواردی مانند نام، نماد، لوگو و یا رنگ‌های ویژه هویت می‌‌دهیم، به هدف خود می‌رسیم.

هدف ما از برند یا همان هویت دادن به یک کسب و کار این است که در ذهن مشتری و مخاطب جایگاه ویژه‌ای ایجاد کنیم.

نتیجه‌گیری

شما می‌توانید با دنبال کردن سایت‌های برند فارسی به ساخت نام برند در ایران با ترکیبی از استعدادها و خلاقیت و با با آموزش‌هایی که در سایت‌های مختلف وجود دارد بپردازید اما این مسئله را در نظر بگیرید برای ساخت برندی زیبا، جذاب و متفاوت برای محصول یا خدمات خود شما به مشاوره‌های حرفه‌ای برند احتیاج دارید.

محدودیت‌های بسیاری در پیدا کردن نام وجود دارد و نام‌های منحصر به فردی هستند که می‌توان آن‌ها را با دامنه com ثبت کرد و همین امر انتخاب شما را محدودتر می‌کند.

پس سعی کنید کار را به کاردان بسپارید و برندیگ خود را به سایت‌هایی بسپارید که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • در انواع حوزه‌های کسب و کار مختلف خدمات ارائه کرد ه‌اند.
  • میزان رضایت مشتریان بالایی دارند.
  • دارای مشاوره حقوقی ثبت برند هستند.
  • مخاطب هدف هر کسب و کاری را مورد تست قرار می‌دهند.
  • با یک عملکرد قوی و فکر شده برندهایی را به همراه دامنه طراحی کرده و به مشتری خدمات خود را پس از مشاوره به فروش می‌رساند.
Share