معرفی بهترین برند های شناخته شده کولر گازی ها

با تیزفروش باشید تا در این مقاله به شما برترین مدل های کولر گازی را معرفی بکنیم:کولرهای گازی مبدل های حرارتی رد کننده گرما در سیستم های برودتی فشرده سازی بخار هستند که از دی اکسید کربن (CO2) به عنوان مبرد استفاده می کنند.

همه چیز در مورد کولر های گازی

با تیزفروش باشید تا در این مقاله به شما برترین مدل های کولر گازی را معرفی بکنیم:کولرهای گازی مبدل های حرارتی رد کننده گرما در سیستم های برودتی فشرده سازی بخار هستند که از دی اکسید کربن (CO2) به عنوان مبرد استفاده می کنند. به طور کلی وظیفه ی کولر های گازی خنک سازی و یا گرم نمودن فضایی است که در آن نصب شده است. خنک سازی و گرم کنندگی محیط از جانب کولر های گازی به نوع عملکرد سرمایشی و یا گرمایشی کولر های گازی بستگی دارد. برخی از کولر های گازی دارای عملکرد سرمایشی و برخی نیز دارای هر دو عملکرد سرمایشی و گرمایشی می باشند.

کولرهای گازی چگونه کار می کنند؟

کولرهای گازی جریان گاز را برای خنک سازی دریافت می کنند و سپس از طریق لوله هایی جریان می یابند که به کاهش دمای مایعات یا گازها کمک می کند. از آنجا، هوا بر روی لوله ها دمیده می شود تا بر روند خنک سازی تأثیر بیشتری بگذارد.متداول ترین روش خنک کنندگی گاز با تماس مستقیم، خاموش شدن گاز گرم حاصل از احتراق، خشک کردن یا سایر فرآیندهای گرم است. این طرح کولر از گرمای نهان تبخیر آب برای خنک سازی جریان گاز داغ استفاده می کند.

انواع مدل های کولر گازی

از کدام گاز فرآیند خنک سازی تولید می شود؟

هنگامی که مایع فرون Freon گرما را جذب می کند، به گازی تبدیل می شود که به واحد کندانسور خارج از خانه منتقل می شود. سپس کندانسور گرما را دفع کرده و گاز Freon را دوباره به شکل مایع خود متراکم کرده و چرخه ادامه می یابد.

بهترین گاز برای خنک سازی چیست؟

هیدروژن به راحتی خنک کننده ی گاز است و بنابراین برای خنک کردن پایه اصلی و مناسب به شمار می رود. برای تولید هیدروژن به الکترولیزر یا دریچه هیدروژن نیاز خواهد بود، جمع آوری آن از جیب های بیوم سوزان مشکل زیادی دارد و بسته به میزان خنک کننده مورد نیاز، آن را با ۱-۳ تنظیم کننده ترمو خنک می کنند.

با گرم شدن گاز چه اتفاقی می افتد؟

گرم شدن یک گاز باعث افزایش انرژی جنبشی ذرات شده و باعث انبساط گاز می شود. برای ثابت نگه داشتن فشار، هنگام گرم شدن گاز باید حجم ظرف افزایش یابد.

از کدام گاز در کولر های آبی استفاده می شود؟

در یخچال های مدرن معمولاً به جای فرون، از مبردی به نام HFC-134a (1,1,1,2-Tetrafluoroethane) استفاده می شود، که لایه ازن را تخلیه نمی کند. گاز R-134a اکنون در اروپا بسیار نادر است و به همین جهت به جای آن از مبرد های جدید استفاده می شود.

آیا می توان با افزایش حجم گاز آن را خنک کرد؟

قانون آواگادرو رابطه ای را بین حجم و مقدار گاز در مول ها هنگام ثابت نگه داشتن فشار و دما نشان می دهد. اگر مقدار گاز در یک ظرف افزایش یابد، حجم افزایش می یابد. برعکس اگر مولکول ها را خنک کنید، آنها کند می شوند و فشار کاهش می یابد.

معرفی بهترین و پرفروش ترین کولر های گازی در ایران

همان طور که می دانید کولر های گازی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم خانگی در هر محیطی به شمار می آیند که با استفاده از آن ها امکان برقراری آرامش در محیط به وجود می آید. از همین رو انتخاب بهترین مدل و برند کولر های گازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه با بهترین و پرفروش ترین کولر گازی ها و اسپیلت ها در ایران آشنا خواهیم شد.

کولر گازی های برند اجنرال ( OFENERAL )

کولر گازی های اجنرال از پرفروش ترین و بهترین کولر گازی های شناخته شده در سال های گذشته می باشند. این کولر گازی دارای رده مصرف انرژی ++A بوده و یکی از کم مصرف ترین کولر گازی ها در جهان شناخته شده اند. از جمله ویژگی های این کولر گازی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • استحکام بالای قطعات
  • موتور کم صدا
  • مقاومت بسیار زیاد در شرایط گرمسیری
  • تنوع زیاد در مدل ها و ظرفیت های مختلف

https://tizfrosh.com/search/products/category-gascooler/brand-13/

کولر گازی گری ( GREE )

شرکت گری یکی از موفق ترین شرکت های تولید سیستم تهویه مطبوع در جهان می باشد که فعالیت خود را در سال ۱۹۹۱ آغاز کرده است. این شرکت در لیست برند های محبوب و پرفروش در بازار ایران به شمار می رود. از کولر گازی های گری غالبا در پاساژ ها، فروشگاه های بزرگ، بازار های سر پوشیده، رستوران ها و اماکن عمومی استفاده می شود. از جمله ویژگی های این کولر گازی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تنوع بسیار زیاد
  • دارای استحکام زیاد در بدنه ی آن
  • دارای مصرف برق بسیار کم
  • دارای تولید سرمایش و گرمایش فوق العاده
  • سازگاری فراوان با محیط
  • کم حجم بودن پنل های داخلی
  • اشغال کردن فضای کم
  • دارای قیمت مناسب در نوع اینوتر

کولر گازی گری

https://tizfrosh.com/search/products/category-gascooler/brand-11/

کولر گازی ال جی ( LG )

کولر گازی های ال جی مدل اینورتر دارای کاهش ۷۳ درصدی انرژی بوده و مصرف انرژی را به میزان چشم گیری کاهش می دهند. از این رو این کولر های گازی بسیار قابل اطمینان بوده و به عنوان راه حلی دائمی برای تامین سرمایش و گرمایش خانه یا محل کار به شمار می روند. از جمله ویژگی های این کولر گازی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کارایی بالا همراه با موتور قدرتمند
  • مصرف بهینه انرژی
  • امکان نصب سریع و آسان
  • نیاز به نگهداری و سرویس دهی

کولر گازی ال جی

https://tizfrosh.com/search/products/category-gascooler/brand-1

کولر گازی سامسونگ ( SAMSUNG )

در نهایت یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین برند های تولید کولر های گازی در ایران، مربوط به برند موفق سامسونگ می باشد. شرکت سامسونگ یکی از شرکت های بزرگ تاسیس شده در کره جنوبی می باشد که با تولیدات با کیفیت خود در سطح جهان توانسته است نام خود را در میان رقیبان خود و به عنوان یکی از موفق ترین تولید کنندگان سیستم های تهویه مطبوع بیاورد. از جمله ویژگی های این کولر گازی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • طراحی منحصر به فرد با بهره گیری از به روز ترین فناوری های دنیا
  • عرضه و تولید مدل های متفاوت و متنوع
  • گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت سام سرویس در ایران
Share