امام جمعه آستارا؛

مهلت شرکت پیمانکار لایروبی اسکله آستارا رو به پایان است | انتقاد شدید از بلاتکلیفی شهرداری آستارا

امام جمعه آستارا با توجه به رو به اتمام بودن مهلت شصت روزه مدیرکل محترم دادگستری استان گیلان به شرکت پیمانکار لایروبی اسکله آستارا گفت: شرکت حشمت رود باید گزارش عملکرد و تعهدات خود را به طور شفاف ارائه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان مرزی بندرآستارا در خطبه‌های اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان ضمن بیان فلسفه روزه داری به بیان آثار مختلف روزه داری و برکات ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: باید با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان چهره جامعه رنگ و بوی الهی به خود بگیرد.

باقری ارومی با اشاره به برگزاری جلسات قرائت قرآن کریم در حضور مقام معظم رهبری و اهتمام ایشان به موضوع قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآن به اهمیت محوریت مساجد به عنوان پایگاه‌های قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و تلاوت قرآن جان و دل انسان را تازه می‌کند. وقتی رهبرمعظم انقلاب با آن همه مشغله روزانه سه ساعت برای قرآن وقت می‌گذارند جای تعجب است که چرا مسئولین شهرستان در جلسات قرآن حضور ندارند.

وی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در حرم مطهر رضوی، شهادت دو روحانی مجاهد را تبریک و تسلیت گفت و برای سومین روحانی مجروح این حادثه آرزوی سلامتی کرد و این اقدامات کور را فقط بهانه‌ای برای بر هم زدن وحدت مذاهب اسلامی دانست و گفت: یقینا جامعه اسلامی بیدار و هوشیار است و شیعه و سنی در کنار هم چنین اقدامات وحشیانه‌ای را محکوم می‌نمایند.

خطیب جمعه آستارا در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان به تبیین منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و اهمیت دانش بنیان بودن فعالیت‌های تولیدی به ضرورت اقدامات دانش بنیان در حوزه کشاورزی جهت کاهش هزینه‌های کشاورزی و جلوگیری از هدررفت آب و واردات بی‌رویه بذر و برخی محصولات اساسی کشاورزی اشاره کرد و افزود: تامین امنیت اقتصادی و غذایی می‌تواند از مهمترین دستاوردهای تولید دانش بنیان در عرصه کشاورزی باشد.

امام جمعه آستارا با توجه به رو به اتمام بودن مهلت شصت روزه مدیرکل محترم دادگستری استان گیلان به شرکت پیمانکار لایروبی اسکله آستارا گفت: شرکت حشمت رود باید گزارش عملکرد و تعهدات خود را به طور شفاف ارائه دهد و در صورت‌عدم انجام تعهدات خود صلاحیت ادامه فعالیت در این شهرستان را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا از لحاظ موقعیت مرزی خاص‌ترین مرز کشور است که چهار گمرک دریایی، ریلی، زمینی باربری و زمینی مسافری دارد گفت: در این بین مرز دریایی از همه اینها مهمتر و موثرتر است و همانطور که قبلا هم مطرح کرده بودیم تکمیل و راه اندازی سریع‌تر بخش‌های مختلف بندر و راه آهن می‌تواند عامل ایجاد امنیت شغلی پایدار برای آستارا و استان گیلان باشد.

 باقری ارومی با تاکید به نقش مهم تولید در بخش‌های مختلف صنعت و معدن به اهمیت شهرک‌های صنعتی در راه اندازی صنایع خرد و کارگاه‌های زودبازده اقتصادی اشاره کرد و گفت: شهرک صنعتی آستارا وضعیت خوبی ندارد و برای سرمایه گذارانی هم که قصد ورود به آن را دارند دائما سنگ اندازی می‌شود. متاسفانه انحصار و خودخواهی بعضی افراد مانع توسعه اقتصادی آستارا شده است.

امام جمعه آستارا در پایان از نبود مدیریت شهری در آستارا گلایه کرد و اظهار داشت: اینکه در بین پنجاه و سه کرسی شهرداری گیلان، تکلیف شهرداری آستارا هنوز مشخص نشده است اصلا شایسته نام آستارا نیست.

باقری گفت: طبق قانون اثر مادی ترک فعل مسئولان را می‌توان مواخذه و جبران کرد ولی آیا اثر معنوی و اجتماعی ترک فعل را نیز می‌توان جبران کرد؟ اینکه چندین ماه است بخاطر اختلاف سیاسی برخی افراد هیچ اقدام جدیدی در سطح مدیریت شهری صورت نگرفته است قابل گذشت و جبران نیست.

Share