امام جمعه آستارا؛

با پیروزی انقلاب بساط اشرافی‌گری و انحصار طلبی برچیده شد | دست استعمارگران را قطع کردیم

باقری ارومی با اشاره به عبور نظام مقدس جمهوری اسلامی از روزهای پر فراز و نشیب در طول این ۴۳ سال بیان کرد: در طول تاریخ ظلم‌های بسیاری به ملت شریف ایران از سوی پادشاهان ظالم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین باقری ارومی در ابتدای خطبه اول با اشاره به آیات سوره کهف در باب پناه بردن از مشکلات به خداوند متعال گفت: کهف در اینجا نماد پناهگاه است و در صلوات شعبانیه پیامبر و اهل بیت را پناهگاه اهل خدا ذکر کرده اند.

باقری ارومی با اشاره به اینکه شرط ورود به این پناهگاه، پذیرفتن ولایت اهل بیت است، بیان کرد: در دعای حفط سلامتی حضرت آیت الله بهجت قدس سره گفته شده «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَهِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ» یعنی خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود (که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی) قرار بده!
و پیامبر و اهل بیت ایشان زره خداوند و فریاد رس و پناهگاه گرفتار‌ها و محتاجان به کمک پروردگار هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مهمانی خداوند، ماه مبارک رمضان و دعوت خداوند از مخلوق خود در این ماه تصریح کرد: مومنان باید از برکات این ماه سرشار از نعمت استفاده کرده و بگوییم خداوندا اگر در روزهای گذشته ما را نبخشیدی در این ایام مبارک و گرامی ما را مورد مغفرت و بخشش خود قرار بده.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: رأی قاطع ۹۸.۲ درصد مردم در همه پرسی فروردین مهر تاییدی بر قاطعیت و مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و جمهوری اسلامی امروز الگویی برای بسیاری از کشورهای جهان است.

باقری ارومی با اشاره به عبور نظام مقدس جمهوری اسلامی از روزهای پر فراز و نشیب در طول این ۴۳ سال بیان کرد: در طول تاریخ ظلم‌های بسیاری به ملت شریف ایران از سوی پادشاهان ظالم شده است و با پیروزی انقلاب اسلامی صدای مظلومان به گوش جهان رسید و بساط اشرافی‌گری و انحصار طلبی برچیده شد.

وی با اشاره به بذل و بخشش‌های حکومت طاغوت به کشورهای بیگانه تصریح کرد: پهلوی پدر و پسر خاک و منابع این سرزمین را به دفعات به کشورهای دیگر هدیه کردند و از دهه چهل شمسی با شروع نهضت امام خمینی (ره) برگ جدیدی از میهن پرستی بر تاریخ این سرزمین نوشته شد و در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم که خون می‌دهیم ولی یک وجب خاک وطن به بیگانه نمی‌دهیم!

خطیب جمعه آستارا با اشاره به غارت منابع کشورهای دیگر توسط استعمارگران بیان کرد: ما دست استعمارگران را از کشورمان قطع کردیم و علت دشمنی آن‌ها با ما همین استقلال طلبی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ما چه قدر برای تحقق شعارها قدم برداشتیم؟ در سال گذشته به چه میزان از تولید پشتیبانی کرده و موانع را از سر راه تولید کننده برداشتیم؟ هر کس باید به خوبی به وظیفه خود عمل کرده و در راستای تحقق شعار سال گام بردارد.

امام جمعه آستارا با اشاره به توجه به بحث دانش بنیان از شعار سال جدید گفت: امروز تمام دنیا به دانش بنیادی و فناوری نانو توجه ویژه‌ای دارد، با گذاشتن مسائل روز در کنار هم و توجه به شرکت‌های دانش بنیان، کیفیت تولید ملی و اشتغال‌زایی افزایش پیدا کرده کالای ایرانی در جهان زبانزد خواهد بود.

باقری ارومی با اشاره به فعالیت دادستانی و نیروی انتظامی در حفظ امنیت و آرامش مردم در ایام نوروز بیان کرد: حفظ آرامش و امنیت ملت خط قرمز نیروهای انقلابی است و با تقدیر و تشکر از همه تلاش گران این عرصه عاقبت به خیری و توفیق روز افزون این عزیزان را از پروردگار متعال خواستاریم.

Share