امام جمعه آستارا مطرح کرد؛

آزادسازی سواحل یک الگو برای اعتمادسازی | شاه کلید حل مشکلات آستارا؛ توسعه تجارت دریایی و ریلی

نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت قرمز کرونایی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در ابتدای خطبه اول تقو را چراغی برای هدایت و حرکت انسان در مسیر تعالی است و مومن همواره به تقو به عنوان یک مسأله مهم توجه می‌کند.

 باقری ارومی امامت را یک شأن و منزلت الهی دانست و بیان کرد: اگر ولایت از اسلام حذف شود دیگر اسلام نابی وجود نخواهد داشت، بلکه اسلام آمریکایی است که امروز در جهان وجود دارد.

وی با اشاره به واقعه غدیر خم افزود: اسلام با کفر سازگاری ندارد و اگر جایگاه امامت در جامعه اسلامی حاکم و حفظ بشود آن اسلام موجب سرمایه، عزت و اقتدار امت اسلام در جهان است.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به بروز جنگ در اوکراین بیان کرد: هیچ انسان آزاده‌ای از جنگ استقبال نمی‌کند و جنگ به فرهنگ، اقتصاد و هویت یک کشور آسیب می‌رساند و امروز نفت در دنیا به ۱۰۳ دلار رسیده و افزیس حامل‌های انرژی طبعات همین جنگ است.

باقری ارومی با اشاره به اینکه اوکراین روزی سومین قدرت هسته‌ای جهان بود، تصریح کرد: امروز همین کشور برای تامین امنیت خود محتاج آمریکا است و وضعیت امروز اوکراین نتیجه اعتماد به غرب است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به سفر ریاست جمهور به استان گیلان و بحث آزادسازی سواحل بیان کرد: ما در برنامه ششم توسعه قرار داریم و این دستور در ۳ دولت قبلی انجام نگرفته بود، اگر این اقدام به طور قاطع انجام بگیرد شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود.

وی صداقت در گفتار و رفتار را در آزادسازی سواحل باعث اعتماد بیشتر مردم به دولت دانست و بیان کرد: این گونه حرکات نتیجه مثبتی در افکار عمومی داشته و شاهد آشکارسازی آن در جامعه هستیم.

باقری ارومی آزادسازی سواحل را یک الگو برای اعتمادسازی بیشتر بین مردم، نظام و دولت دانست و تصریح کرد: قطعا باید از این گونه اقدامات را در دولت انقلابی بیشتر مشاهده کنیم.

وی با اشاره به همدلی اتفاق نظر و اتحاد بین مسئولان شهرستان آستارا بیان کرد: شاه کلید حل مشکلات آستارا توسعه تجارت دریایی و ریلی است، مقامات قضایی پیمانکاران پروژه‌های راه آهن و لایروبی بندر را ملزم به اجرای تعهداتشان کنند و در صورت حل این مشکلات شاهد اتفاق‌های خوبی برای شهرمان خواهیم بود.

باقری ارومی، توسعه آستارا را توسعه کشور دانست و بیان کرد: این مطالبه جدی مردم است و همه مسئولان وظیفه حل این ۲ مشکل را در کمترین زمان ممکن بر عهده دارند و با حل آن‌ها شاهد حل مشکلات خرد نیز خواهیم بود.

Share