امام جمعه آستارا؛

اوکراین به آمریکا چه ارتباطی دارد؟ | عدم ایستادگی مقابل استکبار نتیجه اش همین است

نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی کرونایی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی در ابتدای خطبه اول با اشاره به اهمیت استفاده از فرصت های مهم زندگی همچون استفاده از فضیلت های ماه رجب گفت: لیاقت ورود به ماه مبارک رمضان، آماده شدن در ماه های رجب و شعبان با ادای فریضه های الهی و عمل به احکام دین مبین اسلام است.

باقری ارومی با اشاره به جاری شدن رحمت الهی در ماه رجب تصریح کرد: باید از فضیلت ها و ثواب ماه رجب غافل نشد و رجبیون عابدین نزد پروردگار هستند.

وی با اشاره به اهمیت خواندن ۲ ذکر تاثیر گذار ” لا إله إلّا اللّه ” و اَستَغفِرُاللهَ وَ اَسئَلُهُ التَوبَهَ بیان کرد: خواندن این ذکر های عظیم و روزه گرفتن در ماه رجب همواره انسان را به سوی رستگاری رهسپار کرده و این موارد مورد تاکید انبیا الهی و ائمه معصومین است.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سالروز قیام مردم تبریز در چهلمین روز شهادت شهدای قم در سال ۵۶ گفت: یادآوری این ایام تقویم خوانی نیست! قرآن کریم مسلمانان را به یادآوری وقایع مهم و تاثیر گذار سفارش می کند و این تذکرات برای مؤمنین سودمند است.

باقری ادامه داد: قیام مردم علیه رژیم ستم شاهی باید همواره یادآوری شود تا بدانیم چه خونهایی برای آبیاری درخت انقلاب اسلامی ریخته شده است.

وی با اشاره به دیدار تصویری رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان شرقی تصریح کرد: بنا به فرمایش معظم له استمرار حرکت انقلاب باید یک حرکت مداوم و روزمره باشد، ما امروز در گام نظام اسلامی هستیم و تا تمدن نوین اسلامی ۳ گام مهم داریم.

خطیب جمعه آستارا با تاکید بر لزوم استمرار پیشرفت کشور در تمام حوزه ها تصریح کرد: بسیاری از مردم از فاصله طبقاتی می نالند، عدالت اجتماعی باید در کشور پیاده شود و این از تاکید های مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ اقتدار کشور در تمام زمینه ها بیان کرد: میدان جنگ روزی جنگ سخت بود، سپس دوران سازندگی را تجربه کردیم و امروز در عرصه جهاد تبیین باید با تمام قوا پیش رفت.

باقری ارومی با اشاره به تاثیر تغییر و تحولات منطقه و اوکراین به عنوان همسایه غیر مستقیم و تاثیر تحولات بر اقتصاد کشور گفت: این مسائل به آمریکا چه ارتباطی دارد؟ زیاده خواهی غرب بر کشور های بلوک شرق امروز بر همگان آشکار شده و حس استکباری و برتری طلبی خطرناک است، عدم ایستادگی مقابل استکبار نتیجه اش همین اتفاقات امروز در اوکراین است.

وی با اشاره به کوتاه شدن دست غرب و آمریکا از گاز روسیه در اتفاقات اوکراین بیان کرد: این وقایع مهمترین دلایل توجه دشمن به این تحولات است و هیچ خیری در افکار دشمن وجود نداشته و نخواهد داشت.

در حاشیه نماز جمعه این هفته شهرستان حکم مسئولیت امام جمعه شهرستان توسط حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان قرائت و توسط مسئولین به حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی تحویل داده شد.

Share