امام جمعه آستارا؛

برخی نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان و رییس جمهور ترکیه حد خود را نمی دانند

امام جمعه آستارا در واکنش به توهین نماینده مجلس آذربایجان به ایران گفت: اگر نماینده لایق مردم خود هستید، چرا مردم شما برای خرید سیب زمینی و پیاز به کشور ما می آیند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به برخی شاخصه های اهل دنیا گفت: انسان های اهل دنیا از همه انتظار بی جا داشته و به کم قانع نیستند.

حافظ نیا گفت: اهل دنیا انسان های مغرور بوده و برای ارتکاب اشتباه خود از کسی عذرخواهی نمی کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به نشانه های انسان های با تقوا بیان کرد: کسی که به آموزه های دین و فرمایش رسول خدا توجه می‌کند، مسیر عاقبت به خیری را برای خود هموار کرده و آلوده مسائل دنیوی نمی شود.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به آموزش مجازی دانش آموزان در دوران گرونا گفت: معلمان زحمتکش در این دوران تلاش مضاعف داشتند و امیدواریم با فروکش کردن این بیماری و همکاری خانواده ها، آموزش فرزندان دچار مشکل نشود و همچنین مومنان در این دوران باید به فکر دانش آموزان نیازمند باشند.

حافظ نیا با اشاره به اهمیت دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس هویت جمهوری اسلامی ایران است و در این دوران از آرمان های نظام و آبروی کشور دفاع شد.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی بیان کرد: در دوران این بیماری به دلیل کرونا پیاده روی اربعین را نداشتیم و مومنان سختی های بسیاری را تحمل کردند، اربعین بعیت با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است و در چند سال اخیر به مظهر اقتدار مذاهب تبدیل شده است.

خطیب جمعه آستارا پیاده روی اربعین را درک پیام آزادگی حسین علیه السلام دانست و تصریح کرد: همه ما انتظار زیارت قبر شش گوشه شهید کربلا را داریم و امیدواریم زیارت بین الحرمین نصیب همه مومنان و عاشقانش شود.

حافظ نیا با اشاره به سخنرانی هوشمندانه رئیس جمهور در اجلاس سالانه عمومی سازمان ملل گفت: در لین سخنرانی ۱۵۸۳ کلمه از سوی منتخب ملت بزرگ ایران اسلامی ایراد شد و پس از ۸ سال شاهد یک سخنرانی متفاوت و تاثیر گذار، مبتنی بر عقلانیت و صداقت یودیم.

وی ادامه داد: ما از خنده های مصنوعی خسته شدیم و غیرت و عزت ملت ایران پس از سالها به دنیا نشان داده شد.

حافظ نیا با اشاره به نکات سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: ۸ سال از همکاری با همسایگان کشور غفلت شد و تنها به برجام چسبیدیم که حاصلی نداشت، نگاه به غرب کشور را در بسیاری از زمینه ها ویران کرد. آزادی در کوله پشتی سربازان بیگانه جا نمی شود.

وی گفت: هر جا سربازان آمریکایی حضور داشته باشند، نشانه ای از آزادی در آن جا دیده نمی شود و زورگویی، استعمار و اشغال نتیجه حضور آن ها است.

حافط نیا با اشاره به اینکه آمریکایی ها از عراق و افغانستان اخراج شدند، گفت: این ها نتیجه ظلم به ملت ها است و پروژه فشار حداکثری به امت اسلامی شکست خورده است.

وی با بیان اینکه تحریم دارو در دوران کرونا اوج ناجوانمردی جنایت علیه بشریت است، تصریح کرد: البته ما به واسطه همین تحریم ها، به یکی از کشورهای تولید کننده واکسن با تکیه بر علم جوانان این مرز و بوم تبدیل شدیم و باید از سخنرانی انقلابی رئیس جمهور در سازمان ملل قدردانی کرد.

حافظ نیا با اشاره به بزرگی نام جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان و رییس جمهور بی عقل ترکیه حد خود را ندانسته و اراجیفی را بی ادبانه بر علیه کشورمان جاری کردند، اگر نماینده لایق مردم خود هستید، چرا مردم شما برای خرید سیب زمینی و پیاز به کشور ما می آیند؟ اردوغان بی عقل فراموش کرده که چه کشوری جلوی سقوط او را در کودتا گرفت.

در اقدامی شایسته به همت ستاد نماز جمعه آستارا، یادمانی به یاد زنده یاد حاج افراسیاب ملک زاده از قدیمی ترین نمازگزاران شهرستان که در این هفته به رحمت خدا رفته بود، در مکان همیشگی اقامه نماز وی برپا شد.

Share