امام جمعه آستارا در خطبه های نماز جمعه؛

آقایان حتی قیمت تخم مرغ را نتوانستید ثابت نگه دارید|بایدن از دشمنان درجه یک جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا تصریح کرد: آقایان مسئول سفره‌های مردم را کوچکتر کردید، متشکریم! عزت مردم ایران این است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی مرزی بندر آستارا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به خطبه شقشقیه امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه گفت: حضرت امیر (ع) بندگان خدا را به پرهیز از دروغ سفارش کرده است که دروغگویی انسان را از ایمان به خدا دور می‌کند.

وی، اولین اثر دروغ در زندگی انسان‌ها را خالی شدن وجود افراد از معنویت دانست و بیان کرد: متاسفانه دنیای امروز دنیای کذب و دروغ است و سیاستمدارانی که دم از حقوق بشر می‌زنند، معترضان به سیاست‌ها را می‌کشند.

حافظ نیا تصریح کرد: رفتار مسئولان و سیاسیون داخلی در دوران انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با عملکرد امروزشان تفاوت بسیاری دارد و بازار دروغ و دروغگویی در ایام انتخابات گرم است.

وی ادامه داد: برخی وعده‌های دروغ به مردم می‌دهند و وقتی به هدف خود رسیدند گویی مردمی وجود نداشته است.

خطیب جمعه آستارا نتیجه وعده‌های دروغ را افزایش فشار اقتصادی به مردم دانست و تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند و به اشخاصی که سابقه دروغگویی به آن‌ها را دارند، اعتماد نکنند.

حافظ نیا گفت: دروغ خانمان سوز‌تر از اعتیاد است و با فاصله گرفتن ایمان از انسان هر عملی از او برمی آید، سر منشاء همه گناهان دروغ است و به فرمایش امام حسن مجتبی علیه السلام دروغ کلید تمام بدی‌ها است.

وی دروغ را زمینه ساز نفاق دانست و عنوان کرد: دروغ سوق دهنده انسان به سوی کفر است و اهل جهنم به دلیل دروغگویی به این عاقبت دچار شده‌اند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به اینکه استفاده از ماسک جزو مسئولیت‌های اجتماعی است، گفت: ساده انگاری کرونا یک اشتباه بزرگ است و با ذره‌ای غفلت، دوباره آمارها به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد؛ شهروندان و اصناف اگر رعایت نکنند، احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد و و همه باید این مسئله را در نظر داشته باشند.

حافظ نیا با اشاره به ارتحال عالم ربانی آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان به تعبیر مقام معظم رهبری انسان مدافع آرمان‌های انقلاب بودند و برکات وجود و حضور ایشان در عرصه‌های انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اتفاقات این روزهای آمریکا گفت: آمریکا کشور پهلوان پنبه دنیا است و اتفاقات بعد از انتخابات این کشور با ابلهی ترامپ دیوانه در دعوت مردم به اغتشاشات نشانه‌های بسیار خوبی از شکسته شدن هیمنه آمریکا است.

حافظ نیا تصریح کرد: کشور مدعی مدیریت دنیا از اجرای صحیح قوانین و انتخابات خودش عاجز است و امروز دنیا آمریکا را به سخره گرفته است.

امام جمعه آستارا ادامه داد: انتخابات آمریکا هیچ نفعی برای ما ندارد، مگر جو بایدن از ترامپ در شرارت و زورگویی کم دارد، او از طراحان تقسیم خاورمیانه و آسیا بوده و از دشمنان درجه یک جمهوری اسلامی است و این آمد و رفت‌ها هیچ خللی در اراده ملت ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: ما نباید به آمریکا چشم داشته باشیم و باید به توانایی‌های خودمان اتکا کنیم، برخی مسئولین هنوز چشم امید به آمریکا دارند و باید بدون توجه به حواشی کار خودمان را انجام دهیم.

خطیب جمعه آستارا اظهار کرد: برگشت آمریکا به برجام بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب نفعی برای ما ندارد و اقدام انقلابی مجلس در تصویب طرح اقدام راهبردی رفع تحریم‌های ظالمانه بسیار خوب بود و همراهی دولت نشان از اتحاد در یک تصمیم عمومی بود.

وی گفت: آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد کاملا قانونی بوده و واکنش اروپایی‌های بدعهد کاملاً گستاخانه است، آن‌ها کوچکترین قدمی را بر نداشته‌اند و قطعاً در برجام اروپا بدهکار ملت ایران است.

وی با اشاره به سالروز حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: شهادت هموطنان عزیزمان در این حادثه همه ما را داغدار کرد و قطعاً با خانواده‌های این عزیزان به خصوص شهیده آستارایی این حادثه همدرد هستیم.

حافظ نیا تصریح کرد: آقایان مسئول سفره‌های مردم را کوچکتر کردید، متشکریم! عزت مردم ایران این است؟ قیمت تخم مرغ همراه با مرغ در حال پرواز است، قیمت یک تخم مرغ را نتوانستید ثابت نگه دارید!

Share