در همایش و تکریم از مبلغین شیعه و سنی:

فرماندار رضوانشهر: امروز وظیفه‌ روحانیت مضاعف و چندبرابر شده است

صفوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر جهاد تبین تاکید نمودند که یکی از الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، بیان داشت: تبیین منویات مقام معظم رهبری و آرمان های نظام اسلامی برای نسل جوان از وظایف سنگین علماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح روز دوشنبه بیست و نهم فروردین مهندس سید نادر صفوی میرمحله درهمایش وتکریم از مبلغین شیعه و سنی شهرستان که با حضور ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی و اعضای شورای تامین در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: یکی از دیدارهای شیرین ولذتبخش برای بنده، دیدار با علمای محترم و فضلای گرامی هست، ان شاء ا… بتوانم با همت، برادری و وحدتی که بین روحانیون اهل تشیع و تسنن در این شهرستان وجود دارد در کنار شما عزیزان خدمتگزار خوبی برای مردم شریف رضوانشهر باشم.

وی افزود: آن چیزی که پیداست در سایه پرچم اسلام و هوشیاری شما علمای عزیز و روحانیت اتحاد بسیار خوبی بین اقوام و مذاهب در این شهرستان وجود دارد و این فرهنگ در منطقه نهادینه شده است.

فرماندار رضوانشهر اضافه کرد: وقتی رضوانشهر جزء شهرستان های برتر در تشکل های تعاونی می باشد یعنی نشان می دهد که این فرهنگ خرد جمعی و برادری از زمان های بسیار دور در این شهرستان نهادینه شده و انتظار است که شما روحانیت معظم این وحدت را بیشتر و به نسل جدید انتقال دهید.

نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: آن چیزی که بین برادران اهل تشیع و تسنن هست، مشترکات شما است که باید این حفظ بشود و اختلافاتی هم وجود دارد اما نباید توجه شود، چیزی که مهم است مشترکات است، بعضی شیطنت ها از سوی سرویس های اطلاعاتی دشمنان برای دامن زدن به این اختلافات صورت می گیرد، لذا علمای شیعه و اهل سنت باید به شدت مراقب توطئه‌ها باشند.

 صفوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید نمودند که یکی از الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، بیان داشت: تبیین منویات مقام معظم رهبری و آرمان های نظام اسلامی برای نسل جوان از وظایف سنگین علماست که انتظار است مثل همیشه راه را برای مردم روشن و تبیین نمائید.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه‌ی روحانیت مضاعف است، اگر روحانیت همیشه یک باری بر دوش داشته، امروز این بار چندبرابر شده است؛ یکی اینکه فرصت برای تبلیغ اسلام در دنیا – چه دنیای اسلام، چه دنیای غیر اسلام به وجود آمده است و یکی هم به دلیل همین فرصت و از ترس اسلام، نقشه های شوم دشمنان نسبت به اسلام بیشتر شده است . پس وظیفه شما علمای عزیز مضاعف می شود.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع واکسیناسیون عمومی کرونا، خواستار تشویق و اقناع سازی مردم جهت تزریق واکسن دز سوم از تریبون های نماز جمعه و جماعت توسط روحانیون محترم شدند.

امام جمعه شهرستان رضوانشهر در این همایش با تاکید بر امید بخشی به مردم گفت: کار روحانیت پاسداری از اسلام و نظام جمهوری اسلامی ، ایجاد امید در بین مردم و تبلیغ احکام الهی است.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد بیان داشت: نیاکان صنفی روحانیت ، انبیاء و اولیاء هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یگانه امام جمعه بخش پره سر نیز در این همایش گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ذکر و دعاست و حتی برای کسانی که مشغله کاری بسیاری دارند، به تبعیت از حدیث نبوی می توانند فرصت های کوتاه بین فعالیت ها را از دست ندهند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تالش نیز گفت: رسالت نبی مکرم اسلام(ص) نمونه و الگوی است برای همه دعوتگران، دعوتگر باید در بسط و نشر و دعوت خودش هم استقامت و صبر و هم شناخت نسبت به محیط داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خانی پور افزود: ماه رمضان ماه نزول قرآن است، بهترین فرصت برای شاختن و به خود پرداختن است تا رشد معنوی پیدا کنیم. ما خلق شده ایم که رشد کنیم نه عمر؛ در عمر کردن با دیگر موجودات مشترکیم و هدف عالیه انسان رشد یافتن است.

همچنین مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش اظهار داشت: فلسفه بعثت انبیاء یکی اینکه خداوند را عبادت بکنیم و از طاعت و از طاغوتگری اجتناب و دوری کنیم، دوم حسن سلوک و رفتار را با هم داشته باشیم.

حجت الاسلام عزت شیخ گفت: بقول حضرت علی (ع) این سلامتی است همه کرامات و ارزشها را جمع کرده، خداوند با بعثت حضرت محمد(ص) کینه ها را از بین برد و آتش خشم را بین مردم خاموش کرد و الفت و محبت برادری را ایجاد نمود. انسانها باهم فرق دارند ، بنابراین فهم شان و درکشان باهم فرق دارد. ما باید رفتارها را اصلاح کنیم.

نماینده امور اهل سنت دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان گیلان نیز در این جلسه گفت: نشست علماء و روحانیت شیعه و سنی تبلور واقعی رزمایش وحدت است.

حجت الاسلام حسن پور با بیان اینکه شهرستان رضوانشهر از بهترین مناطق گیلان و ایران در بحث وحدت اسلام است افزود: برگزاری این جلسات مصداق فرمایش حضرت امام در خصوص برکات نشست علماء است، این امر و این نشست ها لرزه بر اندام دشمنان خواهد انداخت.

در پایان از مبلغین تشیع و تسنن شهرستان رضوانشهر تجلیل بعمل آمد.

Share