صفوی: فرهنگیان پیشکسوت از ارزنده ترین ذخایرعلمی آموزش و پرورش هستند

۱۱۴ نفر از فرهنگیان بازنشسته رضوانشهر تجلیل شدند

فرماندار رضوانشهر ضمن تجلیل از مقام معلم در جمع فرهنگیان بازنشسته این شهرستان گفت: فرهنگیان پیشکسوت از ارزنده ترین ذخایرعلمی آموزش و پرورش هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شامگاه روز پنجشنبه هجدهم فروردین مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جمع فرهنگیان بازنشسته این شهرستان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: فرهنگیان پیشکسوت از ارزنده‌ترین ذخایر علمی و سرمایه‌های جامعه هستند.

وی به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در وصف معلم گفت: نگاه به معلم باید نگاه اسلامی یعنی نگاه واقعی، ارزشی و قلبی باشد و امروز جامعه ما به شما فرهیختگان نگاه دلی دارند.

 سید نادر صفوی بیان داشت: وقتی تکریم و تجلیل از بازنشستگان فرهنگی را به زبان می‌آوریم، در واقع تجلیل از علم، معرفت، دانش، تعلیم و تربیت جامعه است، امیدوارم به لطف الهی شما نقش خودتان را پرصلابت‌تر از گذشته در جامعه ایفا کنید.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: اگر دیروز معلمان کلاس درس ما بودید، امروز معلمان جامعه هستید و بنده افتخار می‌کنم که امروز در جمع شما عزیزان هستم.

فرماندار رضوانشهر افزود: وجود با ارزش معلمان و پیشکسوتان مملو از انرژیهای مثبتی است که امواجش در جامعه جاری و ساری است، که در هم نشینی با شما آن انرژی مثبت را در وجود تک تک معلمان می‌بینیم.

 صفوی با اشاره به اینکه توجه به مسایل آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت جزء برنامه‌های محوری و اصلی نظام و دولت مردمی دکتر رئیسی است و تحقق این مهم با پرداختن به شعار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) بدست می‌آید، تصریح کرد: نگاه ما به حوزه تعلیم و تربیت ارتقاء و کیفیت آموزشی در شهرستان خواهد بود که انشاء ا… بتوانیم با کمک شما سرمایه‌های ارزشمند گام‌های موثری در این راستا برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیماری کرونا گفت: پس از دوسال دولت تصمیم به بازگشایی مراکز علم و دانش گرفته است و همه ما مصمم هستیم که فضای علمی فعال و با نشاط باشد.

امام جمعه شهرستان رضوانشهر نیز در این همایش با تاکید بر رعایت حجاب و شئونات اسلامی در مدارس گفت: فرهنگیان نقش مهمی نسبت به ترویج رعایت حجاب در میان دانش آموزان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد بیان داشت: معلمان از مدرسه بازنشسته می‌شوند، اما از کار فرهنگی در جامعه بازنشسته نیستند، می‌توانند با کوله باری از تجربه، فکر و اندیشه در جامعه نقش آفرین باشند.

همچنین حسن محمد یاری نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: برجستگی کار معلم بر کسی پوشیده نیست و با حضور پررنگ خود در جامعه نقش موثری داشته اند، لذا وظیفه همه ما است که از این عزیزان در حوزه تعلیم و تربیت تقدیر کنیم.

در پایان این مراسم از ۱۱۴ نفر فرهنگیان بازنشسته سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با اهداء لوح سپاس و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

Share