استاندار گيلان در نشست با علماي اهل سنت و تشيع

آنهایی که وحدت جامعه را مورد هدف قرار می دهند به دنبال فساد هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با علمای اهل سنت وتشیع گفت : فرمایشات امام راحل و رهبر انقلاب نقشه راه دولت در تحکیم وحدت اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با علمای اهل سنت و تشیع گفت : فرمایشات امام راحل و رهبر انقلاب نقشه راه دولت در تحکیم وحدت اسلامی است.

jpg2914دکتر نجفی در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با تبریک فرا رسیدن هفته ی وحدت گفت : خدا را شاکرم که امروز در جمع علما،‌ ائمه‌ی جمعه، فرمانداران و تعدادی از مسئولان شهرستانهای تالش، رضوانشهر و آستارا به مناسبت فرا رسیدن این هفته حضور دارم.

وی با بیان اینکه پیام برگزاری این نشست صمیمی وحدت، دوستی و مودت است گفت : اگر به فرمایشات امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت تدبیر و امید بنگریم تأکید بر این مقوله بسیار مشهود است.

وی با بیان فرازهایی از سخنان امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور گفت : این سخنان و فرمایشات سرلوحه راه ما در وحدت بین اهل سنت و تشییع است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : به حرف کسانی که از تفرقه صحبت می‌کنند گوش نکنیم و آنهایی که وحدت را مورد هدف قرار می دهند در جامعه به دنبال فساد هستند.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : برداری بین مسلمانان جزء مبانی دینی ما است و بنا بفرموده رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ایران با کسی در این زمینه تعارف ندارد.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی های انجام شده توسط دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در سفر به گیلان، این استان از لحاظ وحدت بین شیعه و سنی در کشور الگو است گفت : این وحدت مثال زدنی به خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه اسلام، ایران، رهبری و قانون اساسی چتر وحدت آخرین شیعه و سنی است گفت : در حالیکه مخالفان اسلام تمام مساعی خود را برای ایجاد تفرقه بکار برده‌اند ما باید هوشیاری خود راتقویت کنیم.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : بر این اساس گروههای تکفیری که تحت حمایت کشورهای غربی فعالیت می کنند بزرگترین ضربه را به اتحاد اسلامی زده‌اند.

در این نشست همچنین حجت الاسلام و المسلمین یاری مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت الاسلام و المسلمین انصاری امام جمعه‌ی تالش، حجت الاسلام شرفی امام جمعه‌ی اهل سنت پره‌سر و حجت الاسلام خانی پور امام جمعه‌ی اهل سنت تالش نیز در زمینه‌ی ضرورت‌های هوشیاری مسلمانان و همچنین دلایل وحدت مثال زدنی برادران اهل سنت و تشییع در گیلان سخن گفتند.

Share