یادداشتی از نقی هدایتی؛

ایجاد ۳۰ هزار شغل؛ شعار یا واقعیت!؟

ادعای استاندار گیلان در جمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است؛ بنابراین، حداقل، این انتظار از رسانه‌های جمعی به ویژه نمایندگان مردم وجود دارد که به منظور جلب اعتماد عمومی میزان تحقق وعده استاندار گیلان و واقعی بودن دستاوردها را به افکار عمومی گزارش دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نقی هدایتی در یادداشتی نوشت:

اسدالله عباسی استاندار گیلان در دیدار نوروزی با اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره نامگذاری امسال به عنوان تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: با برنامه ریزی راهبردی صورت گرفته تعهد ایجاد ۳۰ هزار شغل پایدار در گیلان در سال جدید محقق می‌شود.
در خصوص اظهارات استان گیلان، توجه به نکات زیر را ضروری می‌دانم:
۱- برای اشتغال‌زایی و افزایش تولید، به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و امنیت و ثبات اقتصادی، آرامش روانی و اجتماعی جامعه نیاز است.
۲- زمانی بستر سرمایه، تولید و پیشرفت فراهم می‌شود که کار به کاردان سپرد شود. با بروکراسی و ساختار اجرایی ناکارآمد کنونی، تحقق ۳۰ هزار شغل، واقعی ارزیابی نمی‌شود.
۳- باید قابلیت حل مساله در سازمان اداری و اجرایی استان تقویت گردد تا این گونه مطرح نشود که به جای ارایه و تبلیغ دستاورد، صرفا تبلیغات به عنوان دستاورد مطرح می‌گردد.
۴- طبق خبرهای واصله مثلا بخش صنعت استان متعهد به ۲۸۰۰ شغل در سال ۱۴۰۰ بوده است که کمتر از ۵۰ درصد آن محقق شده است و این آمار هم واقعی نیست؛ زیرا، بخشی از نیروهای شاغل سال ۱۴۰۰، ورودی این سال نیستند بلکه شاغلانی هستند که قبلا مشغول به کار بوده ولی اسامی انها در سامانه رصد ثبت نبوده است؛ بنابراین، ثبت نام این افراد در سامانه رصد، به عنوان اشتغال جدید محاسبه می‌شود.
۵- زارع استاندار سابق گیلان در مراسم معارفه فرماندار لاهیجان در ۱۰ شهریور سال ۹۹ گفته بود: باید تلاش کنیم نرخ بیکاری گیلان تا سال ۱۴۰۰ تک‌رقمی شود و این هدف دور از دسترس نیست و با یک برنامه منسجم قابل حصول است؟! اما کسی این وعده را ارزیابی نکرد.
۶- ادعای استاندار گیلان در جمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است؛ بنابراین، حداقل، این انتظار از رسانه‌های جمعی به ویژه نمایندگان مردم وجود دارد که به منظور جلب اعتماد عمومی میزان تحقق وعده استاندار گیلان و واقعی بودن دستاوردها را به افکار عمومی گزارش دهند.
به قول مولانا:
شب نگردد روشن از نام چراغ.
(صفحه اینستا گرامی نقی هدایتی)

Share