یادداشت/ سعید مظاهری؛

آقایان دست بجنبانید، فرصت خدمت اندک است

می دانیم و شاهدیم که مدیران دولت قبل در تمام سطوح ملی تا شهرستانی سردرگم هستند و لحظه شماری می‌کنند تا تکلیف ماندن یا رفتن‌شان روشن شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا. سعید مظاهری در یادداشتی نوشت:

تا ۶ ماه پس از  مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس  جمهور در ایران، همواره بازار گمانه‌زنی‌ها داغ و داغ‌تر می‌شود. از انتخاب وزرا و سایر اعضای کابینه تا معاونین وزرا، استانداران و فرمانداران و مدیران کل استانی و …

در دولت سیزدهم اما این رخداد با حرارت و هیجان بیشتری به جریان افتاد. تفاوت و گستردگی فضای مجازی نسبت به ۸ سال پیش و زمان آغاز دولت یازدهم، بستر گمانه‌زنی و شایعه را بگونه‌ای وسعت بخشید که روزی نیست که ده‌ها شایعه از جنس انتصاب فلانی در فلان پست نشنوید و نخوانید.

قصه فضای مجازی و انتخابات این دوره که به جهت دسترسی بخش قابل توجهی از مردم، باعث شد تا تلاش‌ها برای ابراز وجود به غایت برسد و هر کسی وسوسه شود حکمی از تلاشهای مجاهدانه خود در ایام انتخابات از گوشه‌ای رو کند و مدتی بعد نیز بازار سیاه رزومه‌نویسی و انتشار آن به راه بیفتد، بحث مفصل می‌خواهد که در این مجال نمی‌گنجد.

اما بنا دارم در این نوشته بسیار گذرا به مطلب مهمی اشاره کنم و آن هم کلید حرکت و کار در استانهاست. انتخاب استاندار، خط کلی جنس و طیف مدیران استان را مشخص می‌کند‌. استقرار دولت برابر قانون فرصت مشخصی دارد، اما انتخاب استانداران هیچ مذیقه‌ای ندارد. هرکس می‌تواند به راحتی از طریق یک رسانه استانی با چند هزار دنبال‌کننده نام فرد جدیدی را بر سر زبان‌ها بیندازد و در فرصت کافی، مفصل در مدح او مطلب منتشر کند و برای جلب آراء سیاسیون حتی جلساتی برگزار کند و رایزنی نماید.

جریان‌های ریشه‌دار در هر استان، گروه‌های نوظهور زائیده دولت‌ها و افراد، اشخاص مدعی، جمعیت‌های جوان و پرشور و… همه و همه گزاره‌ها را رو می‌کنند.

اینکه فرصت انتخاب مدیران مجالی دست می‌دهد تا ظرفیتها شناخته شود خوب است، اما تعلل در انتخاب و معطل گذاشتن مدیریت استانها،  هر روز ضرر جبران ناپذیری به بدنه اقتصاد و فرهنگ و بهداشت استانها و به تبع آن کشور می زند.

هنگامی که مردم دولت جدید با مشی بسیار متفاوت از دولت قبل را بر سر کار آوردند، انتظار دارند در کمترین زمان پوست اندازی در همه ارکان حاکمیت و حرکت به سوی اصلاح و گره‌گشایی را شاهد باشند.

می دانیم و شاهدیم که مدیران دولت قبل در تمام سطوح ملی تا شهرستانی سردرگم هستند و لحظه شماری می‌کنند تا تکلیف ماندن یا رفتن‌شان روشن شود.

این سکون و سکوت و این روزمرگی از یک سو و چشم انتظاری مدیران و جوانان توانمندی که به هر دلیل در این ۸ سال دیده نشدند یا به کناری نهاده شدند برای نقش‌آفرینی در ارگان حاکمیت دهه پنجم انقلاب اسلامی از دیگر سو، کاملا مغایر با تاکید رهبر عالیقدر برای جهش و حرکت برای قوی شدن است. این گیر و گرفت حل نمی‌شود مگر با پوست‌اندازی سریع و تغییر سازنده در تیم خدمت مفید فایده است و این تعلل دشمن را قوی‌تر می‌کند.

Share